Jak kupować nieruchomości poniżej ich wartości rynkowej.pdf

(660 KB) Pobierz
802718178.002.png
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji "Jak kupować nieruchomości
Darmowa publikacja dostarczona przez
Copyright by Złote Myśli & Marcin Marczak, rok 2009
Autor: Marcin Marczak
Tytuł: Jak kupować nieruchomości poniżej ich wartości rynkowej
Data: 24.03.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P owe r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g )
SPIS TREŚCI
1. PRZEDMOWA – KRYZYS – SZANSA DLA
KAŻDEGO ..................................................................6
2. KRYZYS – SZANSA CZY ZAGROŻENIE?
..............13
6 Powodów, dla których warto inwestować
..................................................................14
3. CZEGO SIĘ DOWIESZ Z TEJ KSIĄŻKI?
w nieruchomości
.20
Sytuacja osobista . ................................................................21
Nieruchomość . .....................................................................21
Sytuacja finansowa . .............................................................22
Poważne problemy finansowe . ............................................22
Zmiana miejsca zamieszkania . ............................................23
Odziedziczenie posiadłości . .................................................24
Rozwód . ...............................................................................25
Stan nieruchomości . ............................................................25
Brak przepływu pieniężnego . ..............................................26
Deweloperzy . .......................................................................27
5. PRZYGOTOWANIE DO PROCESU ZAKUPU
........29
Perspektywa makroekonomiczna .......................................30
Produkt krajowy brutto oraz napływ kapitału
zagranicznego .................................................................32
Zatrudnienie ...................................................................32
Efekt Unii Europejskie
j . .................................................34
Perspektywa lokalna . ..........................................................36
6. RODZAJE NIERUCHOMOŚCI
..............................38
-
Off
...............................................................................38
Nieruchomości ukończone ..................................................39
Odsprzedaż . .........................................................................40
Proces kupowania nieruchomości poniżej wartości rynkowej ...41
Sposoby znalezienia zmotywowanych sprzedawców ......41
Gdzie szukać zmotywowanych sprzedawców .................43
Ocena ofert – czy okazja jest prawdziwą okazją? ...............48
Faza 1. – Internet ................................................................49
Faza 2. – Kalkulacje Matematyczne ....................................51
plan
802718178.003.png
 
Procent zniżki .................................................................52
Procent kredytu – LTV (Loan To Value) ........................52
Cashflow – Przepływ Gotówki ........................................52
Procentowy zysk z czynszu (PZC) ...................................54
Zwrot z inwestycji ...........................................................54
Faza 3. – Fizyczne Sprawdzenie ..........................................55
Negocjacje ...........................................................................56
Przygotowanie .....................................................................58
Zbieranie informacji podczas negocjacji . ............................59
Składanie oferty ..................................................................60
Techniki Negocjowania .......................................................61
Przypieczętowanie decyzji ...................................................63
Dodatkowe wskazówki ...................................................64
Kierowca ....................................................................64
Towarzyski .................................................................65
Analityk ......................................................................65
Uprzejmy ...................................................................66
7. BUDOWANIE SWOJEGO ZESPOŁU DORADCÓW
....67
Broker finansowy ................................................................69
Prawnik ...............................................................................72
Agent nieruchomości . ..........................................................74
Agent najmu ........................................................................76
Wykonawcy, firmy budowlane ............................................77
Inni inwestorzy ....................................................................78
8. PLANOWANIE SKUTECZNEJ STRATEGII
...........79
Strategia wyjścia .................................................................82
9. KRYTERIA WYBORU INWESTYCJI W CZASIE
KRYZYSU ................................................................84
PODZIĘKOWANIA
..................................................87
O AUTORZE
............................................................88
UŻYTECZNE LINKI
.................................................90
 
JAK KUPOWAĆ NIERUCHOMOŚCI… — darmowy fragment — Złote Myśli
Marcin Marczak
4. Zmotywowani sprzedawcy: kim
4. Zmotywowani sprzedawcy: kim
oni są?
oni są?
Trudno jest negocjować cenę ze sprzedawcą, który nie ma ta-
kiej potrzeby, aby szybko sprzedać swoją nieruchomość. Aby
odpowiednio wykorzystać sytuację, jaką mamy obecnie na ryn-
ku, należy najpierw zrozumieć, kim jest zmotywowany sprze-
dawca i kto sprzedaje w sytuacji, w której jego rynek już się
skończył i w której wyraźnie widać, że jest on rynkiem kupują-
cego. Musimy zrozumieć dokładnie, przed jakiego rodzaju
trudnościami stoi potencjalny sprzedawca i jakie rozwiązania
mogą być dla niego pomocne.
Kim zatem są zmotywowani sprzedawcy?
Zmotywowani sprzedawcy to właściciele nieruchomości, którzy
pilnie muszą sprzedać z różnych powodów, takich jak sytuacja
osobista, ekonomiczna, a także z powodów związanych ze sta-
nem nieruchomości.
Już podczas rozmowy telefonicznej lub w trakcie spotkania
z potencjalnym sprzedawcą spróbuj ustalić prawdziwy powód
5
802718178.001.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin