Recepta na sprzedaż.pdf

(542 KB) Pobierz
803510268.003.png
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji "Recepta na sprzedaż"
Darmowa publikacja dostarczona przez
Copyright by Złote Myśli & Julita Kostecka, rok 2009
Autor: Julita Kostecka
Tytuł: Recepta na sprzedaż
Data: 26.03.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
Niniejsza
publikacja
może
być
kopiowana,
oraz
dowolnie
rozprowadzana
tylko
i
wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
dołożyli
wszelkich
starań,
by
zawarte
w
tej
książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P owe r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g )
SPIS TREŚCI
WITAJ! ..............................................................................................5
DLACZEGO LUDZIE KUPUJĄ? ..........................................................9
ZAWÓD: SPRZEDAWCA – KONIECZNOŚĆ CZY WYBÓR? ...............16
RYNEK, CZYLI SKĄD SIĘ BIORĄ KLIENCI? ...................................20
Metafora farmy ...........................................................................................................20
Pierwsze prace na Twojej farmie .................................................................................21
Jest czas siewu i jest czas zbioru .................................................................................23
POSTAĆ PIERWSZA: ANNA .............................................................26
PIERWSZE SZKOLENIE W PRACY ..................................................29
POSTAĆ DRUGA: TOMASZ ..............................................................37
Historia pani Halinki ..................................................................................................38
SZKOLENIE Z TECHNIK SPRZEDAŻY .............................................41
OBIEKCJE KLIENTÓW,
CZYLI „JESZCZE NIE JESTEM GOTOWY!” .....................................50
TYPOLOGIA KLIENTÓW – PRZYPADKI Z
.............56
Pan Marcin – wzrokowiec, skoncentrowany na sobie . ...............................................56
Pan Jerzy – słuchowiec, typ audytywny . ....................................................................58
Pani Małgorzata – typ kinestetyczny i emocjonalny . .................................................59
Ja – Inni . ....................................................................................................................60
Cele – Problemy . .........................................................................................................62
Zgodny – Negujący . ....................................................................................................64
Systematyczny – Chaotyczny . .....................................................................................65
Osobisty – Rzeczowy . .................................................................................................66
Podział klientów ze względu na płeć . ..........................................................................67
Podział klientów na grupy pokoleniowe – według Magge i
ŻYCIA WZIĘTE
..................68
Metaforyczny podział klientów – porównanie do oceanu . .........................................69
KRÓLIK Z KAPELUSZA, CZYLI CUDOWNY ŚWIAT NLP .................72
Główne założenia NLP ................................................................................................75
Lingwistyka, czyli jak używać magicznych słów .........................................................79
Presupozycje modelu Miltona ....................................................................................84
Magia postulatów konwersacyjnych ...........................................................................90
Metafory, cytaty i porównania ....................................................................................91
ANIA I TOMEK W TERENIE, NA SPOTKANIU GRUPOWYM ...........93
OBSŁUGA POSPRZEDAŻNA ..........................................................107
POSTAĆ TRZECIA: NIKA,
SPECJALISTA OD TRUDNYCH KLIENTÓW ...................................111
POSTAĆ CZWARTA: EWA,
SPECJALISTA OD BRANIA POLECEŃ ............................................118
CO CIĘ NIE ZABIJE, TO CIĘ WZMOCNI .........................................123
SŁOWNIK ......................................................................................128
BIBLIOGRAFIA ...................................................................................131
Kent Ferraro
RECEPTA NA SPRZEDAŻ darmowy fragment – Złote Myśli
Julita Monika Kostecka
str. 4
Typologia klientów – przypadki
z życia wzięte
Typologia klientów – przypadki
życia wzięte
P AN M ARCIN WZROKOWIEC , SKONCENTROWANY NA SOBIE
Pewnego dnia Magda poszła na spotkanie z managerem w dziale
sprzedaży dużej hurtowni spożywczej, panem Marcinem. Spotkanie
wydawało się trudne, w końcu trafiła kosa na kamień. Rozmowy na
szczycie, oko w oko – sprzedawca ze sprzedawcą, to dopiero wyzwa-
nie dla Magdy. Magda poszła uzbrojona w wiedzę, argumenty sprze-
dażowe i dużą ilość przygotowanych wcześniej materiałów prezenta-
cyjnych. Gdy tylko weszła do gabinetu, usłyszała:
– Witam. – powiedział pan Marcin. – Widzę, że pani ma coś dla
mnie. Proszę pokazać, ocenię, czy mnie to zainteresuje. Wie pani, że
nie mam czasu na „grę wstępną”, oszczędźmy sobie tego. – zaśmiał
się z sarkazmem Marcin. – Mój czas dla pani, podczas tego spotka-
nia, będzie bardzo krótki, mam cotygodniowe zebranie ze swoimi
handlowcami. Dlatego od razu niech pani przejdzie do konkretów. –
z powagą w głosie powiedział klient.
Magda już wiedziała, jak poprowadzić to spotkanie. Pan Marcin na-
leżał ewidentnie do klientów nastawionych na „ja” oraz, sądząc po
słowach: „widzę, że pani ma coś dla mnie”, a także: „proszę po-
kazać…” należał do, tak zwanych, „wzrokowców”. Pan Marcin należał
do grupy 35% osób odbierających informację kanałem wzrokowym.
Wierzył tylko w to, co zobaczył na własne oczy. Rozumiał tylko wte-
dy, kiedy przedstawiało mu się zagadnienia obrazowo. Miał pamięć
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Julita Monika Kostecka
803510268.004.png
 
RECEPTA NA SPRZEDAŻ darmowy fragment – Złote Myśli
Julita Monika Kostecka
str. 5
wzrokową, lubił rysunki, diagramy, wykresy, tabele, broszury i inne
wizualne formy prezentacji. Nie lubił „owijania spraw w bawełnę”.
Magda, nie czekając długo, wyjęła z torby przygotowaną wcześniej
prezentację.
– Proszę popatrzeć, jak to wygląda – mówiła – chciałabym panu zo-
brazować to zagadnienie. Niech pan będzie łaskaw skoncentrować
się na zyskach dla pana i docelowo dla pańskiego działu sprzedaży.
Czy widzi pan korzyści współpracy z naszą firmą? Proszę obejrzeć
jeszcze ten wydruk, wyraźnie tu widać jakość naszych usług. Panie
Marcinie, proszę się przyjrzeć tym rozwiązaniom.
Pan Marcin, jako przedstawiciel osoby skoncentrowanej na „ja”, do-
kładnie sam wiedział, czego oczekuje. Magda mówiła więc do niego:
– Pan najlepiej wie, co jest dla pana ważne. To pan tutaj decyduje.
To pan wie, jakie kroki teraz należy podjąć. Pana opinia jest najważ-
niejsza.
Po dokładnym „przejrzeniu” prezentacji pan Marcin był gotów do
podpisania z Magdą kontraktu. Na koniec powiedział z zadowole-
niem w głosie:
– Widzę, że jest pani świetnym sprzedawcą.
Słowa i sformułowania przydatne w komunikacji ze „wzrokowcami”:
Wizja, wyraźnie, przyjrzeć się, przejrzeć coś, nie mieć
cienia wątpliwości, przejrzysty, obserwować, pogląd, zi-
lustrować, niech pan spojrzy. Nie widzi pan, jak korzyst-
na jest ta oferta?
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Julita Monika Kostecka
803510268.005.png 803510268.001.png 803510268.002.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin