Wykorzystanie Internetu w działalności małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce.pdf

(1173 KB) Pobierz
803627813.001.png
Darmowa publikacja dostarczona przez
Copyright by Złote Myśli & Webankieta.pl, rok 2008
Autor: Webankieta.pl
Tytuł: Wykorzystanie Internetu w działalności małych i średnich przedsiębiorstw w
Polsce
Data: 27.03.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
Niniejsza
publikacja
może
być
kopiowana,
oraz
dowolnie
rozprowadzana
tylko
i
wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
dołożyli
wszelkich
starań,
by
zawarte
w
tej
książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P owe r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g )
SPIS TREŚCI
....................
5
Tabela 1:
Liczba przedsiębiorstw w Polsce w latach 2004-2007
.....................................
7
Wykres 1:
Dostęp do Internetu w małych i średnich przedsiębiorstwach w latach 2004–2007
(w %)
.............................................................................................
11
Wykres 2:
Małe i średnie przedsiębiorstwa posiadające stronę internetową — WWW (w %)
...
12
Tabela 2:
Charakterystyki prób badawczych małych i średnich przedsiębiorstw w 2004 i
2007
roku (w %)
.......................................................................................
13
Wykres 4:
Przyczyny wprowadzenia Internetu do działalności małych i średnich
przedsiębiorstw w opinii przedsiębiorców w 2004 roku (w %, N=492)*
Cd. Przyczyny wprowadzenia Internetu do działalności małych i średnich przedsię
...............
14
-
biorstw w opinii przedsiębiorców w 2004 roku (w %, N=492)*
.........................
15
Wykres 3:
Ocena przydatności witryny internetowej (WWW) do realizacji wybranych celów
marketingowych małych i średnich przedsiębiorstw w 2004 roku (w %, N=493)
....
19
Tabela 3:
Wskaźniki skuteczności działań realizowanych w Internecie (w %)
...................
19
Tabela 4:
Ocena działań realizowanych za pośrednictwem Internetu w 2004 roku (w %)
.....
20
Wykres 5:
Ocena skuteczności działań realizowanych za pośrednictwem Internetu w 2002 r.
...................................................................................................
21
Wykres 6:
Ocena skuteczności działań realizowanych za pośrednictwem Internetu w 2004 r.
...................................................................................................
22
Wykres 7:
Wykorzystanie podpisu elektronicznego w małych i średnich przedsiębiorstwach (w
%)
.................................................................................................
24
Tabela 5:
Wykorzystanie podpisu elektronicznego w małych i średnich przedsiębiorstwach
według wielkości przedsiębiorstw (w %)
...................................................
24
Tabela 6:
Wykorzystywanie podpisu elektronicznego przez małe i średnie przedsiębiorstwa
według subiektywnej oceny sytuacji finansowej (w %)
.................................
25
Tabela 7:
Wykorzystywanie podpisu elektronicznego przez małe i średnie przedsiębiorstwa
według profilu działalności przedsiębiorstw (w %)
.......................................
25
Wykres 8:
Przyczyny niestosowania podpisu elektronicznego przez małe i średnie
przedsiębiorst
wa w opinii badanych przedsiębiorców (w %)
...........................
26
Tabela 8:
Przyczyny niestosowania podpisu elektronicznego przez małe i średnie
przedsiębiors
twa w opinii przedsiębiorców
według wielkości przedsiębiorstw (w
%)
...................................................
27
Wykres 9:
Przedsiębiorstwa wystawiające e-fakturę według wielkości zatrudnienia (w %,
 
N=128)
...........................................................................................
28
WYKORZYSTANIE INTERNETU W DZIAŁALNOŚCI MAŁYCH I ŚREDNICH
PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE – darmowy fragment – ZŁOTE MYŚLI
Raport serwisu Webankieta
str. 5
Wykorzystanie Internetu w działalności
małych i średnich przedsiębiorstw
Wykorzystanie Internetu w działalności
małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
w Polsce
wyniki badań (2004 i 2007 rok)
wyniki badań (2004 i 2007 rok)
Początki Internetu sięgają końca lat sześćdziesiątych 1 i nawet dziś jest
trudno powiedzieć, jaką obecnie rolę odegra to nowe medium w życiu
codziennym człowieka czy działalności przedsiębiorstwa. Internet po-
winien być traktowany jako następny krok ku integracji kanałów ko-
munikacji, platform handlowych czy budowy wirtualnych wspólnot itd.
W XXI wieku Internet stał się podstawowym narzędziem wykorzystywa-
nym w procesach gospodarczych przedsiębiorstw, spełniając trzy pod-
stawowe funkcje — informacyjną, relacyjną oraz transakcyjną.
W literaturze spotyka się stwierdzenia, że Internet to ogólnoświatowa
sieć komputerowa, jednak właściwsze jest określenie Internetu jako
światowego systemu sieci komputerowych, opartego na protokole komu-
nikacyjnym TCP/IP. Internet nie ma jądra, centralnego miejsca sieci
(systemu), a sam system składa się z tysięcy niezależnych podsieci połą-
czonych większymi bądź mniejszymi łączami telekomunikacyjnymi.
Sam zasób terminu Internet jest dużo większy, nie ogranicza się jedynie
do podejścia technicznego i wymaga spojrzenia również przez pryzmat
aspektu społeczno-ekonomicznego. Internet oprócz charakterystyki
technicznej posiada również charakterystykę informatyczną (hard-
i software’ową), organizacyjną, ekonomiczną i funkcjonalną 2 . E. Krol
i E. Hoffman postrzegają Internet w trzech równoważnych aspektach 3 :
1 Powstanie zalążków przyszłego Internetu datuje się na 29 października 1969 roku ,
kiedy to doszło do pierwszej próba transmisji danych przez sieć ARPANET między Uni-
wersytetem Kalifornijskim w Los Angeles a Stanford Research Institute.
2 J. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, War-
szawa 2001, s. 232.
3 E. Krol, E. Hoffman, FYI on „What is the Internet?”, wersja elektroniczna dostępna:
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Webankieta
803627813.002.png 803627813.003.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin