Praktyczny Marketing w Małej Firmie.pdf
(
721 KB
)
Pobierz
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji
"Praktyczny Marketing w Małej
Firmie"
Darmowa publikacja dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Copyright by Złote Myśli & Kornelia Przedworska, rok 2008
Autor: Kornelia Przedworska
Tytuł: Praktyczny Marketing w Małej Firmie
Data: 27.03.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
www.zlotemysli.pl
email:
kontakt@zlotemysli.pl
Niniejsza
publikacja
może
być
kopiowana,
oraz
dowolnie
rozprowadzana
tylko
i
wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
są
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
dołożyli
wszelkich
starań,
by
zawarte
w
tej
książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P
owe
r
ed
by
TCPDF
(
www
.t
cpd
f.
o
r
g
)
SPIS TREŚCI
WSTĘP
...............................................................................................
8
ROZDZIAŁ 1:
MARKETING I MAŁA FIRMA
...........................................................
10
Mała-wielka inspiracja
......................................................................................
10
Co nieco o MSP
..................................................................................................
12
Co mówi Ci skrót MSP?
.................................................................................
12
Definicja małej firmy
.....................................................................................
12
Bonusy dla MSP
.............................................................................................
13
Co Ci da AIP?
.............................................................................................
14
Zalety i wady małych firm
.............................................................................
15
Zalety
.........................................................................................................
15
Wady
..........................................................................................................
16
Do przemyślenia
............................................................................................
18
ROZDZIAŁ 2:
WAGA PLANOWANIA, ORGANIZOWANIA, REALIZOWANIA
I
KONTROLI
.....................................................................................
19
PORK podstawą działań marketingowych
........................................................
19
Zacznij od siebie!
..............................................................................................
20
4 szkoły organizacji czasu
..............................................................................
21
Metoda pierwsza — ABC
...........................................................................
21
Metoda Eisenhowera
................................................................................
21
Metoda ABCDE
.........................................................................................
22
Metoda czwarta — moc teczek
.................................................................
23
***
..............................................................................................................
23
Realizacja i kontrola swoich działań
............................................................
24
Twoja firma
........................................................................................................
24
Analiza
...........................................................................................................
28
Co i kiedy?
.................................................................................................
28
Komu i na jakich warunkach?
..................................................................
29
Diagnoza
........................................................................................................
33
Metoda SWOT
...........................................................................................
33
Prognoza
........................................................................................................
38
Prognoza długookresowa
.........................................................................
38
Prognoza krótkookresowa
........................................................................
39
Kontrola i jej waga
........................................................................................
43
Przewaga na rynku
............................................................................................
45
Organizacja, czyli struktura firmy
.....................................................................
47
ROZDZIAŁ 3:
4P W TWOJEJ FIRMIE... A MOŻE 5?
...............................................
53
Marketing-mix
...................................................................................................
53
Czym jest produkt dla Ciebie i
Twojego
klienta?
..............................................
55
Jak skalkulować konkurencyjną cenę
...............................................................
63
Dystrybucja Twoich produktów
........................................................................
70
Tradycyjne kanały sprzedaży
........................................................................
70
Wybieramy kanał dystrybucji
.......................................................................
72
WWW i e-sklep
.........................................................................................
74
Aukcje internetowe
...................................................................................
74
Wypromuj się skutecznie
..............................................................................
75
Po co się promować?
.................................................................................
75
Budżet i narzędzia promocji
.........................................................................
76
Reklama
.....................................................................................................
77
Promocja sprzedaży/uzupełniająca
..........................................................
77
Sprzedaż osobista
.....................................................................................
78
Sponsoring, public relations i publicity
...................................................
79
Strategie push i pull
.......................................................................................
81
Jak zaplanować promocję?
...........................................................................
82
A co z tym piątym P?
.........................................................................................
83
ROZDZIAŁ 4:
JAK CIĘ WIDZĄ INNI —
SZTUKA
BUDOWY
WIZERUNKU
.............
86
Zasada spójności wizerunku
.............................................................................
86
Nazwa, czyli firma
.........................................................................................
87
Marka
............................................................................................................
88
Logo i kolory
..................................................................................................
89
Papier firmowy
.........................................................................................
93
Korespondencja
........................................................................................
95
Ty i Twój personel...
..........................................................................................
96
Sposoby komunikowania się z klientem
......................................................
96
Magia pierwszego wrażenia... i ostatniego
...................................................
97
Zrobisz dobre pierwsze wrażenie, jeśli...
......................................................
99
Wywrzesz pozytywne ostatnie wrażenie, gdy...
..........................................
100
Rozmowa osobista
......................................................................................
100
Rozmowa telefoniczna
................................................................................
103
Rozmowa telefoniczna zaczyna się od powitania i
przedstawienia się
. 104
Dalsze scenariusze...
...............................................................................
105
Podsumowując
........................................................................................
106
Dzwoni telefon w Twojej firmie
..................................................................
107
Kilka rad, aby wykorzystać połączenia
przychodzące
............................
107
Korespondencja pocztą/faksem
.................................................................
108
Kilka uwag na temat listów i faksów
......................................................
109
Korespondencja elektroniczna
....................................................................
110
Kilka uwag dotyczących korespondencji elektronicznej
........................
112
ROZDZIAŁ 5:
GDZIE SZUKAĆ KLIENTA?
.............................................................
115
Teczka z kontaktami
.........................................................................................
115
Najpierw stwórz bazę kontaktów
............................................................
115
Forma bazy
..............................................................................................
116
Gdzie szukać potencjalnych klientów
..............................................................
118
Osobowe źródła informacji i nie tylko...
.....................................................
118
Książki telefoniczne
.....................................................................................
118
Panorama Firm i baza vCards
.................................................................
119
Yellow Pages
............................................................................................
124
Polskie Książki Telefoniczne
...................................................................
125
Ditel
.........................................................................................................
125
Wyszukiwarki internetowe
..........................................................................
125
Co musisz zrobić, aby
odnaleźć
interesujące
Cię
firmy?
.......................
126
Klient z polecenia
.........................................................................................
127
Materiały prasowe, prasa branżowa
...........................................................
128
Ogłoszenia i przetargi
..................................................................................
1 29
ROZDZIAŁ 6:
JAK ZDOBYĆ KLIENTA?
................................................................
131
Na co zwracać uwagę w rozmowie z
klientem?
...............................................
131
Motywy
........................................................................................................
132
Zysk
.........................................................................................................
132
Obrót
.
.......................................................................................................
133
Bezpieczeństwo
.......................................................................................
133
Wygoda
....................................................................................................
134
Duma
.......................................................................................................
134
Współzawodnictwo
.................................................................................
135
Ciekawość
................................................................................................
135
Typy osobowości klienta
..............................................................................
135
Flegmatyk
................................................................................................
136
Melancholik
.............................................................................................
137
Choleryk
...................................................................................................
137
Sangwinik
................................................................................................
138
Metaprogramy
.............................................................................................
139
Metaprogram „od/ku”
............................................................................
140
Metaprogram „ja/inni”
...........................................................................
140
Metaprogram „autorytet zewnętrzny/wewnętrzny”
..............................
141
Metaprogram „ogół/szczegół”
................................................................
142
Styl poznawczy (zmysły)
..............................................................................
143
Wzrokowiec
.............................................................................................
144
Słuchowiec
...............................................................................................
144
Dotykowiec
..............................................................................................
145
Kinestetyk
................................................................................................
145
Dopasowanie podczas rozmów
...................................................................
146
Sposób i ton rozmowy
.............................................................................
147
Doświadczenia, jakie ma klient (hobby i nie tylko)
...............................
148
Przygotowanie oferty
.......................................................................................
149
5 etapów skutecznej sprzedaży
...................................................................
150
Nawiązanie kontaktu
..............................................................................
150
Analiza potrzeb klienta
...........................................................................
150
Prezentacja oferty
....................................................................................
151
Odparcie zastrzeżeń
................................................................................
152
Sfinalizowanie oferty i działania posprzedażowe
...................................
153
***
............................................................................................................
153
Plik z chomika:
SwiatKsiazki
Inne pliki z tego folderu:
Etat, biznes tradycyjny czy marketing sieciowy.pdf
(1101 KB)
Podstawy pisania przekonujących tekstów.pdf
(460 KB)
Gotowa na sukces.pdf
(346 KB)
Tajniki warsztatu legendarnego copywritera.pdf
(751 KB)
Scientific Advertising.pdf
(683 KB)
Inne foldery tego chomika:
!!!Złote Myśli PEŁNE WERSJE!!!
18+
Dla rodziców
E-biznes
Finanse osobiste
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin