Skuteczny biznesplan.pdf

(1379 KB) Pobierz
803690323.001.png
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji "Skuteczny biznesplan"
Darmowa publikacja dostarczona przez
Copyright by Złote Myśli & Artur Jahns, rok 2010
Autor: Artur Jahns
Tytuł: Skuteczny biznesplan
Data: 27.03.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P owe r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g )
SPIS TREŚCI
PRZEDMOWA ............................................................2
1. CZYM JEST BIZNESPLAN? . ....................................3
1.2. Biznesplan czy skuteczny biznesplan? . ..............................4
1.3. Bezpieczeństwo pomysłu . ...................................................7
1.4. Wskazówki do rozdziału . ....................................................8
2. SKUTECZNY BIZNESPLAN . .................................10
2.1. Stylistyka i wygląd dokumentu . ........................................10
2.2. Merytoryczny biznesplan . ................................................12
3. STRUKTURA SKUTECZNEGO BIZNESPLANU .....15
3.1. Streszczenie biznesplanu ..................................................16
3.2. Usługa, produkt ................................................................17
3.3. Kadra kierownicza ............................................................21
3.4. Otoczenie bliższe i dalsze .................................................25
3.5. Plan marketingowy ..........................................................35
3.6. Struktura organizacyjna i system biznesowy ...................41
3.7.Plan i harmonogram realizacji biznesplanu .....................45
3.7.1. Skuteczny harmonogram realizacji, skuteczny
biznesplan ..............................................................................45
3.7.2. Optymistyczne i pesymistyczne planowanie ................46
3.7.3. Wskazówki do rozdziału ...............................................47
3.8. Plan finansowy .................................................................48
3.8.1. Źródła finansowania .....................................................49
3.8.2. Prognoza przychodów ze sprzedaży .............................49
3.8.3. Rachunek zysków i strat ..............................................50
3.8.4. Rachunek przepływów pieniężnych .............................53
3.8.5. Bilans ............................................................................55
3.8.6.Wskaźniki finansowe ....................................................57
3.9. Załączniki .........................................................................60
4. UZUPEŁNIENIE ...................................................72
4.1. Załączniki ..........................................................................72
4.1.1. Rachunek zysków i strat — wariant kalkulacyjny (PL) .72
4.1.2. Rachunek zysków i strat — wariant kalkulacyjny (EN)
73
4.1.3. Rachunek zysków i strat — wariant porównawczy (PL
)
......74
4.1.4. Rachunek zysków i strat — wariant porównawczy (EN) .....74
4.1.5. Rachunek przepływów pieniężnych — metoda
pośrednia (PL) ........................................................................75
4.1.6. Rachunek przepływów pieniężnych — metoda
pośrednia (EN) .......................................................................77
4.1.7. Rachunek przepływów pieniężnych — metoda
bezpośrednia (PL) ..................................................................78
4.1.8. Rachunek przepływów pieniężnych — metoda
bezpośrednia (EN) .................................................................79
4.1.9. Bilans — Aktywa (PL) ...................................................81
4.1.10. Bilans — Aktywa (EN) ................................................82
4.1.11. Bilans — Pasywa (PL) ..................................................84
4.1.12. Bilans — Pasywa (EN) .................................................85
4.2. Bibliografia ......................................................................86
SKUTECZNY BIZNESPLAN — darmowy fragment — Złote Myśli
Artur Jahns
1. Czym jest biznesplan
1. Czym jest
biznesplan?
1.1. Biznesplan to podstawa udanego
przedsięwzięcia
Adam Smith, wielka postać w historii ekonomii, liberał opo-
wiadający się za wolnym rynkiem i własnością prywatną,
mówi, że przedsiębiorca produkujący określone dobra nie robi
tego ze swoich prostych altruistycznych pobudek, lecz z czystej
egoistycznej chęci zysku. Co jest ważne, w swoim dążeniu do
zysku zaspokaja on nierzadko niezbędne potrzeby innych ludzi
poprzez dostarczanie im produkowanych przez siebie dóbr.
Mówi się, że 90% przedsiębiorstw, które startują bez bizne-
splanu, mniej więcej po roku działalności upada. Można więc
5
803690323.002.png 803690323.003.png 803690323.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin