Program Rozwoju Firmy.pdf

(730 KB) Pobierz
803690325.003.png
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji "Program Rozwoju Firmy"
Darmowa publikacja dostarczona przez
Copyright by Złote Myśli & Marek Zabiciel, rok 2010
Autor: Marek Zabiciel
Tytuł: Program Rozwoju Firmy
Data: 27.03.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P owe r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g )
SPIS TREŚCI
Wstęp .........................................................................7
Czy jesteś gotowy? Odpowiedzialność ....................................9
Podstawa ..................................................................11
Wizja ......................................................................................11
Wizja przyszłości . .................................................................13
Elementy, które sprawią, że Twoja wizja będzie właściwa ..14
Najbliższe dziesięć lat ..........................................................15
Planowanie strategiczne ......................................................15
Planowanie pokoleniowe .....................................................16
Wizja nakreśla kierunek . .....................................................16
Umiejętność zastosowania formy opisowej .........................16
Misja ......................................................................................17
Po co istnieje Twoja firma? ..................................................17
Jaki jest Twój życiowy cel? Jaki jest życiowy cel Twojej
firmy? ...................................................................................17
Im krócej, tym lepiej ............................................................18
Misja określa, kim jesteś — bądź konkretny ........................19
Nadrzędna Ideologia .............................................................19
Nadrzędne wartości ............................................................20
Nadrzędna Ideologia mówi o
sytuacjach ............................................................................20
Zastosowanie Nadrzędnej Ideologii w
tym, co zrobisz w
wątpliwych
firmie
......................21
..................22
Ludzie ....................................................................................23
Co stanowi o
Wizja, Misja i
ideologia to części jednej całości
..............................................23
Jak dobierać odpowiednich ludzi ........................................23
Nadrzędne reguły doboru ludzi ...........................................24
Gdzie szukać właściwych osób i
wartości firmy?
najlepszych? ........................................................................27
Zatrudniaj wtedy, kiedy trafisz na dobrych ludzi ...............28
Zatrudniaj lepszych od siebie ..............................................29
Systemy motywacyjne, zasady wynagradzania ...................30
Ludzie i
jak rozpoznać tych
pieniądze
...............................................................32
Szczeble kariery i
awansu
....................................................33
Prawda i
.....................34
Jak rozstawać się ze współpracownikami ...........................36
lojalność — klucze do ludzkich serc
803690325.004.png
 
Cele .......................................................................................40
Umiejętność wyznaczania celów w
organizacji
...................40
Poziomy kompetencji w
aspekcie wyznaczonych celów
.....43
Swoboda w
kompetencji .........................................................................44
Jedność w
wyznaczaniu celów przez poszczególne szczeble
.........................................................45
Przywódca .............................................................................46
Rola przywódcy w
organizacji
.............................................46
Utrzymanie atmosfery prawdy ............................................47
Ryba psuje się od głowy . .....................................................48
Przywództwo to odpowiedzialność . ....................................48
Umiejętność oceny ludzkich charakterów ..........................48
Cechy przywódcy .................................................................49
Rola kształcenia liderów .....................................................50
Organizacja czasu i
organizacji
pracy
. .........................................51
Procesy zachodzące w
. ................................................51
Procesy strategiczne . ...........................................................52
Graficzny zapis procesów . ...................................................52
Procesy standardowe . ..........................................................55
Procesy pomocnicze . ...........................................................56
Ludzie i
firmie
. ...................................................................58
Prawa i
procesy
obowiązki osób odpowiedzialnych za procesy
.......60
Czas i
. .....................................................62
Wszystkie firmy mają tyle samo czasu . ...............................63
Planowanie i
jego wykorzystanie
przewidywanie czasu trwania procesów
...........................................................................64
Liczy się efektywny czas poświęcony zadaniu, czyli
„skuteczna szybkość” . ..........................................................67
Planowanie rytmu pracy . ......................................................68
Znajomość własnego ciała . ..................................................69
Świadome przerwy i
wypoczynek
........................................70
Dotrzymywanie terminów i
ustaleń
.....................................71
. ..................................72
Prowadzenie księgowości i
Przyczyny i
skutki złego planowania
finansów
....................................74
Kiedy w
firmie powinien powstać dział księgowości
803690325.005.png 803690325.001.png
 
. ...........................................................................74
Orientacja na klienta ................................................77
Wszystko, co robimy, jest dla ludzi .......................................77
Dlaczego klient jest najważniejszy? ....................................78
Świadomość potrzeby klienta — na co zwracać uwagę? . .....79
Każdy z
i finansów
wykorzystania empatii ........................................................80
Strategiczne miejsca mające wpływ na klienta .....................81
Pierwszy kontakt .................................................................81
Dostarczenie tego, czego chce klient ...................................82
Sytuacje konfliktowe ...........................................................82
Podtrzymywanie więzi z
nas jest klientem — czyli umiejętność
nabywcą
.......................................83
Ankiety i
........................................................84
Zwracaj uwagę na to, co mówią klienci ...............................85
Pytaj i
badania rynku
......................................................................86
Stwórz klimat sprzyjający temu, żeby klient chciał się
wypowiedzieć ......................................................................87
Stosuj ankiety ......................................................................87
Wzmacniaj to, co jest dobre, poprawiaj to, co nie działa
najlepiej ...............................................................................88
Staraj się dostosować własną kulturę organizacyjną do
potrzeb klientów ...................................................................90
Bądź naturalny i
słuchaj
zgodny ze sobą
.........................................90
................................................91
Zaproponuj więcej, niż od Ciebie oczekują .........................92
Bądź szczególnie „silny” w
Współpracuj z
firmą klienta
„słabych” miejscach
...................93
Newralgiczne miejsca w
....................95
Reklamacje ..........................................................................95
Czas obsługi ..........................................................................95
Termin dostawy ....................................................................96
Znajdź słabe miejsca swojej branży i
kontakcie z
klientem
najlepszy . .............................................................................97
Imprezy integracyjne dla klientów .......................................98
Rozwój, Innowacyjność, Podnoszenie kwalifikacji,
Szkolenia .................................................................99
Kto stoi w
stań się w
nich
.............................................99
Tylko ciągły rozwój zapewni Ci bezpieczeństwo .................100
Rozwój w
miejscu, ten się cofa
organizacji jako kwestia nadrzędna
..................101
.................101
Innowacja — wprowadzanie nowości ..................................102
Kontrola i
analiza — czyli podnoszenie jakości
803690325.002.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin