Jak wygrać w biznesie.pdf

(2540 KB) Pobierz
803690332.001.png
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji "Jak wygrać w biznesie?"
Darmowa publikacja dostarczona przez
Copyright by Złote Myśli & Marek Zabiciel, rok 2010
Autor: Marek Zabiciel
Tytuł: Jak wygrać w biznesie?
Data: 27.03.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P owe r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g )
SPIS TREŚCI
Część I .................................................................................12
I. Czego się boimy? ...........................................................13
II. Przyczyny powstawania nowych firm ...........................17
1. Bo nie lubię, jak ktoś mi mówi, co mam robić ................18
2. Pragnienie bycia niezależnym finansowo ......................19
3. Chęć tworzenia .............................................................20
4. Udowodnię sobie ...........................................................20
5. Chęć niesienia pomocy innym .......................................21
6. Ucieczka od bólu ...........................................................22
7. Chęć dominacji nad innymi ...........................................23
8. Ja wam teraz pokażę ....................................................25
9. Zemsta ..........................................................................26
10. Robienie kasy ..............................................................26
III. Wybór profilu działalności . ...........................................29
1. Co decyduje o
...............29
Oprzyj się na solidnych fundamentach . ...............................................29
Koncentracja na wybranym sektorze . ..................................................31
Zaczynaj z
pomyślności przedsięwzięcia?
wizją końca
. .......................................................................34
2. Jak trafić w
. ................................................35
Rób to, co kochasz . .............................................................................35
Nie kieruj się tylko chęcią zysku . .........................................................38
Dostosuj działalność do typu swojej osobowości . ...............................38
Rób to, na czym się znasz . ..................................................................39
Wykorzystaj swoje uczucia . .................................................................40
Spójrz w
dziesiątkę?
. ............................................................................41
Rozwijaj swoje talenty . ........................................................................42
Pisz i
przyszłość
. .....................................................43
3. Podejmij ostateczną decyzję . ........................................46
IV. Planowanie — założenia wstępne ................................48
1. Wysokość kapitału początkowego .................................48
Jaka kwota jest potrzebna do uruchomienia Twojego przedsięwzięcia? .......48
Jaką kwotą dysponujesz? ....................................................................49
Jakie w
myśl, pisz i
myśl, pisz i
myśl
tym momencie widzisz źródła finansowania?
.........................50
2. Solo czy w
spółce?
........................................................51
Co skłania nas do tego, by zakładać spółki z
........................51
Zalety spółek .......................................................................................52
Kiedy spółka ma perspektywę rozwoju i
innymi?
...........................52
Zaplanuj, jak będziecie się rozchodzić ................................................53
Ustalcie wspólną wizję .........................................................................54
Podzielcie się obowiązkami .................................................................54
3. Wybór formy prawnej ....................................................55
Poznaj dokładnie wszystkie formy prawne ..........................................56
Która z
przeżycia?
działalności? ........................................................................................56
4. Zaplanuj wielkość zatrudnienia .....................................57
Ile osób będzie potrzebnych do uruchomienia przedsięwzięcia? ........57
Ile osób będzie potrzebnych w
istniejących form prawnych najlepiej nadaje się do Twojej
............58
Jakie kwalifikacje powinny mieć te osoby? .........................................58
5. Miejsce prowadzenia działalności gospodarczej ...........60
Dostosuj miejsce do profilu Twojej działalności ...................................60
Nie zadowalaj się byle czym ................................................................61
V. Badanie rynku .................................................................63
1. Analiza konkurencji .......................................................63
Sprawdź, ile na rynku działa firm o
pierwszym roku działalności?
działalności ..........................................................................................64
Zbierz maksymalnie dużo informacji na ich temat ...............................65
Jakie są ich silne i
podobnym do Twojego profilu
........................................................65
W czym tkwi ich największa słabość?
słabe punkty?
.................................................66
Sprawdź je jako klient ..........................................................................66
2. Analiza produktów i
.............68
3. Sprawdź potencjalne zapotrzebowanie na swoje usług i71
Rozmowy środowiskowe .....................................................................72
Rozmowy branżowe ............................................................................72
Przygotowanie gruntu potencjalnych odbiorców .................................73
Analizuj każde „za” i
ofert reklamy i
marketingu
„przeciw”
.............................................................74
.......................................................................................75
4. Poznaj najnowsze technologie ......................................76
Nieustannie szukaj nowych technologii ...............................................76
Sprawdź, co się zmieniło w
Pytaj i
słuchaj
Twojej branży na przestrzeni 100 lat
.......78
..78
5. Poznaj właścicieli firm ...................................................80
VI. Wybór strategii i
Sprawdź, z
jakich technik, metod i
narzędzi korzysta lider w
branży
..........................................82
1. Dostosowanie planu do sytuacji rynkowej .....................82
rozwiązań
803690332.002.png
 
2. Usiądź do spokojnej analizy wszystkich danych ............83
Każdą grupę danych dokładnie przemyśl ............................................83
Gdzie musisz się dostosować? ...........................................................84
Na ile badanie rynku zmieniło Twoją pierwotną wersję? .....................84
Gdzie zauważasz szanse, możliwości, luki, nowe pomysły? ..............85
Gdzie są punkty nasycenia, a
.........................................86
3. Skoryguj swój kurs, jeśli sytuacja tego wymaga ............88
Nie zmieniaj fundamentalnych założeń ...............................................88
Szukaj, dopóki nie znajdziesz ..............................................................89
Opieraj się na faktach ..........................................................................89
4. Wykorzystaj kreatywność ..............................................89
Rozszerzaj, zwężaj, powiększaj, zmniejszaj, dodawaj, odejmu j.........90
Rysuj własne mapy procesów .............................................................91
5. Wybierz nazwę firmy .....................................................91
Nazwa firmy .........................................................................................91
Logo .....................................................................................................93
Hasło reklamowe .................................................................................94
Kolory ..................................................................................................95
Kształty ................................................................................................96
Obrazy .................................................................................................96
Łatwość identyfikacji ............................................................................96
Połączenie ze stroną www ..................................................................97
Szyldy ..................................................................................................98
Spójność marki ....................................................................................98
6. Dlaczego klient Cię kupi? ..............................................99
Jakiego klienta chcesz obsługiwać? ....................................................99
Co chcesz dać swojemu klientowi? ...................................................100
Co spowoduje, że klient wróci? .........................................................101
Czym szczególnym się wyróżniasz? .................................................102
Na ile Twoja usługa ulepszy życie innych ludzi? ...............................103
7. Dokonaj analizy finansowej .........................................104
Koszty ................................................................................................104
Plan rentowności ...............................................................................106
Określenie celów finansowych ..........................................................107
Lewizna to równia pochyła .................................................................110
8. Mała Ideologia i
gdzie braki?
Mała Misja
..........................................111
............................................112
Mała Misja — po co istnieje firma? ....................................................113
9. Dobierz odpowiednich partnerów i
Mała Ideologia — co, komu i
dlaczego?
......114
Biuro rachunkowe ..............................................................................115
poddostawców
Zgłoś jeśli naruszono regulamin