stylizacja-elementy-projektowania-fryzur-plan-wynikowy.pdf

(185 KB) Pobierz
plan wynikowy poradnik metodyczny dla naucz stylizacja 2011.indd
Beata Wach-Mińkowska
STYLIZACJA
– elementy projektowania fryzur
Plan wynikowy
1
642694860.048.png 642694860.058.png 642694860.069.png 642694860.074.png 642694860.001.png 642694860.002.png 642694860.003.png 642694860.004.png 642694860.005.png 642694860.006.png 642694860.007.png
 
2
642694860.008.png 642694860.009.png 642694860.010.png 642694860.011.png 642694860.012.png 642694860.013.png 642694860.014.png 642694860.015.png 642694860.016.png 642694860.017.png 642694860.018.png
 
Propozycja nauczycielskiego planu
wynikowego przedmiotu stylizacja na
podstawie programu nauczania
514[01] /ZSZ/ MENiS/2004.06.03.
Wymagania
Nr
lekcji
Temat lekcji
podstawowe
ponadpodstawowe
uczeń powinien umieć
Wiadomości wstępne – 4h
1. Lekcja organizacyjna.
Omówienie programu na-
uczania, podręczników i za-
sad oceniania.
Znaczenie i cele zawodu fry-
zjer
– zdefi niować znaczenie zawodu
– wskazać cele zawodu fryzjer
– rozpoznać znaczenie zawo-
du
– zidentyfi kować poszczegól-
ne cele zawodu
2. Integracja fryzjerstwa z inny-
mi dziedzinami
– zdefi niować pojęcie integracji
– wskazać dziedziny związane
z fryzjerstwem
– scharakteryzować dziedzi-
ny związane z fryzjerstwem
– określić związek różnych
dziedzin z fryzjerstwem
3. Organizacje fryzjerskie
w kraju i na świecie
– wymienić organizacje fryzjer-
skie w kraju
– wymienić organizacje fryzjer-
skie na świecie
– określić działalność róż-
nych organizacji polskich
– określić działalność róż-
nych organizacji działają-
cych na świecie
4. Imprezy fryzjerskie.
Kartkówka
– wymienić imprezy fryzjerskie
w kraju i na świecie
– określić zakres imprez branżo-
wych
– wymienić imprezy cykliczne
– rozróżnić imprezy branżo-
we polskie i zagraniczne
– zidentyfi kować sposoby od-
działywania imprez branżo-
wych na rozwój zawodowy
uczestników
3
642694860.019.png 642694860.020.png 642694860.021.png 642694860.022.png 642694860.023.png 642694860.024.png 642694860.025.png 642694860.026.png 642694860.027.png 642694860.028.png 642694860.029.png 642694860.030.png 642694860.031.png 642694860.032.png 642694860.033.png 642694860.034.png 642694860.035.png 642694860.036.png 642694860.037.png
 
Historia stylizacji – 20h
5
Proporcje wielkości fryzury
na przestrzeni dziejów
– wskazać zmiany proporcji
fryzur na przestrzeni wieków
– określić wielkość fryzury
w okresie rokoko
– określić wielkość fryzury
w okresie renesansu i staro-
żytności
– rozróżnić wielkość fryzur
w różnych okresach histo-
rycznych
– zidentyfi kować proporcje
sylwetki kobiety z okresu
rokoko i biedermeieru
6
Historia rzemiosła i współ-
czesne cechy fryzjerskie
– wskazać etapy rozwoju rze-
miosła
– wskazać nazewnictwo cha-
rakterystyczne dla historii
rozwoju rzemiosła
– scharakteryzować współcze-
sne cechy fryzjerskie
– wskazać zadania współcze-
snych cechów fryzjerskich
– wskazać zadania dawnych
cechów
– zidentyfi kować różnice
pomiędzy dawnymi cecha-
mi a współczesnymi
7
Wynalazki i postacie we fry-
zjerstwie
– wymienić wynalazki i cha-
rakteryzować ich przeznacze-
nie
– wymienić wynalazki w dzie-
dzinie koloryzacji
– wymienić wynalazki w dzie-
dzinie narzędzi
– zidentyfi kować różnice
pomiędzy wynalazkami
– określić wpływ wynalaz-
ków na pracę w salonie
fryzjerskim
– porównać narzędzia histo-
ryczne i współczesne
– zidentyfi kować preparaty
i ich zastosowanie dawne
i współczesne oraz wpływ
na strukturę włosów
– zidentyfi kować różnice
pomiędzy sposobem wy-
konania zabiegów che-
micznych współcześnie
i w dawnych czasach
4
642694860.038.png 642694860.039.png 642694860.040.png 642694860.041.png 642694860.042.png 642694860.043.png 642694860.044.png 642694860.045.png 642694860.046.png 642694860.047.png 642694860.049.png 642694860.050.png 642694860.051.png 642694860.052.png 642694860.053.png 642694860.054.png 642694860.055.png
 
8
Historia fryzur starożytnych
– Egipt, Grecja, Rzym (2h)
– określić ramy czasowe epoki
starożytnej
– określić ramy czasowe okresu
Grecji, Rzymu i Egiptu
– wymienić popularne fryzury
epoki starożytnej
– zidentyfi kować charakte-
rystyczne cechy fryzury
greckiej, rzymskiej i egip-
skiej
– rozpoznać fryzury greckie
– rozpoznać fryzury rzym-
skie
– rozpoznać fryzury egip-
skie
– naszkicować kontury cha-
rakterystycznych kształ-
tów fryzur rzymskich,
greckich i egipskich
9
10 Historia fryzur – średnio-
wiecze i renesans
– określić ramy czasowe epoki
średniowiecza i renesansu
– wymienić popularne fryzury
epoki średniowiecza i rene-
sansu
– zidentyfi kować charak-
terystyczne cechy fryzur
średniowiecznych i rene-
sansowych
– rozpoznać fryzury średnio-
wieczne i renesansowe
– naszkicować kontury cha-
rakterystycznych kształ-
tów fryzur średniowiecz-
nych i renesansowych
11
Historia fryzur – barok
– określić ramy czasowe epoki
baroku
– wymienić popularne fryzury
okresu baroku
– zidentyfi kować charak-
terystyczne cechy fryzur
epoki baroku
– rozpoznać fryzury baroko-
we
– naszkicować kontury cha-
rakterystycznych kształ-
tów fryzur barokowych
12
Historia fryzur – rokoko
(2h)
– określić ramy czasowe okresu
rokoko
– wymienić popularne fryzury
okresu rokoko
– zidentyfi kować charak-
terystyczne cechy fryzur
okresu rokoko
– określić konstrukcje fryzur
rokokowych
– rozpoznać fryzury rokoko-
we
– naszkicować kontury cha-
rakterystycznych kształ-
tów fryzur rokokowych
– dobrać dodatki do fryzur
okresu rokoko
13
5
642694860.056.png 642694860.057.png 642694860.059.png 642694860.060.png 642694860.061.png 642694860.062.png 642694860.063.png 642694860.064.png 642694860.065.png 642694860.066.png 642694860.067.png 642694860.068.png 642694860.070.png 642694860.071.png 642694860.072.png 642694860.073.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin