optima_czesc2_obsluga.pdf

(1965 KB) Pobierz
ABONENCKA
CENTRALA
TELEFONICZNA
MICRA, SIGMA,
MICRA, SIGMA,
OPTIMA
OPTIMA
CZĘŚĆ 2
INSTRUKCJA
OBSŁUGI CENTRALI
ver. 4.00.03
 
W instrukcji, jeżeli szerszy opis (uzpełnienie) znajduje się w innym miejscu,
wprowadzono symbole:
 objaśnienie dalej
 objaśnienie uprzednio
Uwaga (znak umieszczony na marginesie)
Centrale Platan Micra, Sigma i Optima
oraz programy komputerowe PLATAN MicraPC ® PLATAN SigmaPC ® PLATAN
OptimaPC ® i PLATAN BilCent ®
są produktami firmy: PLATAN ® Sp. z o.o. 81-855 Sopot, ul. Platanowa 2
tel. (0-58) 555 88 00, fax (0-58) 555 88 01
konsultacje techniczne i serwis tel. (0-58) 555 88 88
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Sopot, 31.10.2010
805681518.104.png 805681518.115.png
Micra, Sigma, Optima ver. 4.00.xx
Spis Treści
1 Wstęp . ..................................................................................................... 6
1.1.Programowanie centrali . .................................................................................. 7
1.2.Wykaz sygnałów akustycznych w centrali . ..................................................... 7
2 Dostęp do usług centrali . ........................................................................ 9
3 Uzyskiwanie połączeń . ......................................................................... 10
3.1.Połączenia wewnętrzne . ................................................................................. 10
3.1.1 Realizacja połączenia wewnętrznego . ................................................................................... 10
3.2.Połączenia zewnętrzne . .................................................................................. 11
4 Usługi realizowane przez centralę . ..................................................... 12
4.1.Usługi związane z połączeniami przychodzącymi . ....................................... 12
4.1.1 Linie miejskie analogowe . .................................................................................................... 12
4.1.2 Linie miejskie ISDN . ............................................................................................................ 13
4.1.3 Automatyczna Dystrybucja Ruchu - ACD . ........................................................................... 14
4.1.4 Przekazywanie rozmowy . ..................................................................................................... 15
4.1.5 Połączenia zwrotne (konsultacje) . ......................................................................................... 16
4.1.8 HOLD – zawieszenie rozmowy miejskiej . ............................................................................ 18
4.1.9 Konferencja Miasto - Abonent - Miasto . .............................................................................. 19
4.1.10 Przekazywanie połączenia na inną linię miejską . ............................................................... 20
4.1.11 Zwrotne połączenie miejskie . .............................................................................................. 21
4.1.12 Przejmowanie połączeń i oddzwanianie . ............................................................................ 22
4.1.13 Przejmowanie połączeń miejskich . ..................................................................................... 23
tam) . ................................................................................................................................................ 23
zajęty . .............................................................................................................................................. 25
odbiera . ........................................................................................................................................ 26
4.1.18 Logowanie i wylogowanie z Grupy Wspólnego Wywołania . ............................................ 27
4.2.Usługi związane z połączeniami wychodzącymi . ......................................... 29
4.2.1 Ograniczenie czasu trwania połączeń miejskich . .................................................................. 29
4.2.2 Bezpośredni dostęp do numerów alarmowych . .................................................................... 29
4.2.3 Połączenia zewnętrzne przez wybrane linie miejskie . .......................................................... 30
4.2.5 Wybór najtańszego połączenia - usługa LCR . ...................................................................... 31
4.2.6 Rezerwowanie połączenia z linią miejską . ............................................................................ 32
4.2.8 Zamawianie połączenia za pośrednictwem sekretarki . ......................................................... 33
4.2.9 Wywołanie grupowe . ............................................................................................................ 34
4.2.10 Wywołanie przez radiowęzeł . ............................................................................................. 35
4.2.11 Wywołanie na głośnik aparatu systemowego . .................................................................... 36
4.2.12 Powtórzenie ostatnio wybranego numeru miejskiego . ........................................................ 36
3
ver. 4.00.03
805681518.126.png 805681518.001.png 805681518.012.png 805681518.022.png 805681518.033.png 805681518.044.png 805681518.050.png 805681518.051.png 805681518.052.png 805681518.053.png 805681518.054.png 805681518.055.png 805681518.056.png 805681518.057.png 805681518.058.png 805681518.059.png 805681518.060.png 805681518.061.png 805681518.062.png 805681518.063.png 805681518.064.png 805681518.065.png 805681518.066.png 805681518.067.png 805681518.068.png 805681518.069.png 805681518.070.png 805681518.071.png 805681518.072.png 805681518.073.png 805681518.074.png 805681518.075.png 805681518.076.png 805681518.077.png 805681518.078.png 805681518.079.png 805681518.080.png 805681518.081.png 805681518.082.png 805681518.083.png 805681518.084.png 805681518.085.png 805681518.086.png 805681518.087.png 805681518.088.png 805681518.089.png 805681518.090.png 805681518.091.png 805681518.092.png 805681518.093.png 805681518.094.png 805681518.095.png 805681518.096.png
 
Micra, Sigma, Optima ver. 4.00.xx
4.2.14 Zamówienie połączenia z dowolnym numerem miejskim . ................................................. 38
4.2.16 Korzystanie z banków numerów skróconych . .................................................................... 39
4.2.17 Abonenci wirtualni . ............................................................................................................. 40
4.2.18 Blokowanie wyjścia na miasto z własnego telefonu . .......................................................... 42
4.2.21 Konferencja . ........................................................................................................................ 45
4.2.22 Połączenie konferencyjne z linią miejską . .......................................................................... 46
4.2.23 Konferencja OKÓLNIK . ..................................................................................................... 47
4.2.24 FLASH analogowy na liniach miejskich . ........................................................................... 47
4.3.Dodatkowe funkcje centrali dostępne z telefonu. . ........................................ . 48
4.3.1 Budzenie (przypomienie) . ..................................................................................................... 48
4.3.2 Ręczna zmiana trybów pracy centrali . .................................................................................. 49
4.3.3 Usługa NIAŃKA (podsłuch pomieszczenia) . ....................................................................... 51
4.3.4 Usługa NIE PRZESZKADZAĆ . ........................................................................................... 52
4.3.5 Sterowanie urządzeniami zewnętrznymi . .............................................................................. 53
4.3.6 MCID – rejestracja numerów złośliwych . ............................................................................ 54
4.4.Programowanie funkcji centrali z telefonu. . ................................................. . 55
4.4.1 Kod dostępu do programowania centrali z telefonu . ............................................................ 56
4.4.2 Nagranie zapowiedzi słownej . .............................................................................................. 56
4.4.3 Nagranie przez port AUDIO WE . ......................................................................................... 57
4.4.4 Sprawdzenie zapowiedzi słownej nagranej przez użytkownika . .......................................... 58
4.4.5 Ustawienie daty i godziny . .................................................................................................... 59
4.4.6 Kasowanie aktywnych rezerwacji . ........................................................................................ 59
4.4.7 Kasowanie wszystkich zapowiedzi słownych . ...................................................................... 60
4.4.8 Serwisowe funkcje specjalne . ............................................................................................... 61
5 Obsługa wyświetlacza centrali . ........................................................... 62
5.1.Tryby wyświetlacza w centrali . .................................................................... . 62
5.1.1 Data, czas, wersja programu, zajętość bufora rozmów . ........................................................ 62
5.1.2 Stan zajętości abonentów . ..................................................................................................... 63
5.1.3 Stan zajętości abonentów i linii miejskich . ........................................................................... 63
5.1.4 Stan zajętości zacisków abonenckich . ................................................................................... 64
5.1.5 Ostatnia rozmowa z linii miejskiej . ....................................................................................... 64
5.1.6 Informacja o wykorzystaniu dostępnego czasu na zapowiedzi . ............................................ 65
5.1.7 Informacja o odebranym CLIPie na linii miejskiej . ............................................................ 65
5.1.8 Obserwacja poślizgów na łączu ISDN PRA . ........................................................................ 66
5.1.9 Obserwacja stanu łączy ISDN . .............................................................................................. 66
5.1.10 Informacja o stanie zasilacza w centrali . ........................................................................... 67
6 Aparaty systemowe . ............................................................................. 68
6.1.Analogowe aparaty systemowe . ................................................................... . 68
6.1.1 Funkcje klawiszy aparatu systemowego KX-T7730 . ............................................................ 69
6.1.2 Funkcje klawiszy konsoli bezpośredniego wybierania . ........................................................ 73
6.1.4 Programowanie przycisków i lampek z telefonu . ................................................................. 76
6.2.Cyfrowe aparaty systemowe . ........................................................................ . 80
6.2.1 Komunikaty na wyświetlaczu cyfrowego aparatu systemowego . ......................................... 85
6.2.1 Książka telefoniczna w cyfrowych aparatach systemowych . ............................................... 89
4
ver. 4.00.03
805681518.097.png 805681518.098.png 805681518.099.png 805681518.100.png 805681518.101.png 805681518.102.png 805681518.103.png 805681518.105.png 805681518.106.png 805681518.107.png 805681518.108.png 805681518.109.png 805681518.110.png 805681518.111.png 805681518.112.png 805681518.113.png 805681518.114.png 805681518.116.png 805681518.117.png 805681518.118.png 805681518.119.png 805681518.120.png 805681518.121.png 805681518.122.png 805681518.123.png 805681518.124.png 805681518.125.png 805681518.127.png 805681518.128.png 805681518.129.png 805681518.130.png 805681518.131.png 805681518.132.png 805681518.133.png 805681518.134.png 805681518.135.png 805681518.136.png 805681518.002.png 805681518.003.png 805681518.004.png 805681518.005.png 805681518.006.png 805681518.007.png 805681518.008.png 805681518.009.png 805681518.010.png 805681518.011.png 805681518.013.png 805681518.014.png 805681518.015.png 805681518.016.png 805681518.017.png 805681518.018.png 805681518.019.png
 
Micra, Sigma, Optima ver. 4.00.xx
7 Bramofony do central Sigma i Optima . .............................................. 92
7.1.Użytkowanie bramofonów DB03, DB04 i DB05 . ......................................... 92
8 Poczta głosowa . ..................................................................................... 94
8.1.Użytkowanie poczty głosowej . ...................................................................... 94
8.1.1 Uruchomienie i aktywowanie poczty głosowej . ................................................................... 94
8.1.2 Przekierowanie dzwonienia do skrzynki głosowej . .............................................................. 94
8.1.3 Wywołanie skrzynki głosowej . ............................................................................................. 95
8.1.4 Powiadamianie o nowych wiadomościach w skrzynce . ....................................................... 96
8.1.5 Bezpośredni dostęp do skrzynki . ........................................................................................... 96
8.1.6 Połączenie z pocztą głosową (poziom główny menu) . ......................................................... 98
8.1.7 Odsłuchiwanie wiadomości . ................................................................................................. 99
8.1.8 Profile odsłuchiwania wiadomości głosowej . ..................................................................... 101
8.1.9 Odtwarzanie daty, godziny i numeru abonenta . .................................................................. 101
8.1.10 Oddzwanianie . ................................................................................................................... 102
8.1.Menu Poczty Głosowej . ............................................................................... 102
8.1.1 MENU: Podczas odsłuchiwania wiadomości . .................................................................... 102
8.1.2 MENU: Opcje osobiste . ...................................................................................................... 103
9 Sygnalizacja akustyczna . ................................................................... 104
10 Skrócony wykaz funkcji centrali . .................................................... 105
11 Słowniczek: . ...................................................................................... 108
5
ver. 4.00.03
805681518.020.png 805681518.021.png 805681518.023.png 805681518.024.png 805681518.025.png 805681518.026.png 805681518.027.png 805681518.028.png 805681518.029.png 805681518.030.png 805681518.031.png 805681518.032.png 805681518.034.png 805681518.035.png 805681518.036.png 805681518.037.png 805681518.038.png 805681518.039.png 805681518.040.png 805681518.041.png 805681518.042.png 805681518.043.png 805681518.045.png 805681518.046.png 805681518.047.png 805681518.048.png 805681518.049.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin