optima_czesc2_obsluga.pdf
(
1965 KB
)
Pobierz
ABONENCKA
CENTRALA
TELEFONICZNA
MICRA, SIGMA,
MICRA, SIGMA,
OPTIMA
OPTIMA
CZĘŚĆ 2
INSTRUKCJA
OBSŁUGI CENTRALI
ver. 4.00.03
W instrukcji, jeżeli szerszy opis (uzpełnienie) znajduje się w innym miejscu,
wprowadzono symbole:
objaśnienie dalej
objaśnienie uprzednio
Uwaga
(znak umieszczony na marginesie)
Centrale Platan Micra, Sigma i Optima
oraz programy komputerowe PLATAN MicraPC
®
PLATAN SigmaPC
®
PLATAN
OptimaPC
®
i PLATAN BilCent
®
są produktami firmy: PLATAN
®
Sp. z o.o. 81-855 Sopot, ul. Platanowa 2
tel. (0-58) 555 88 00, fax (0-58) 555 88 01
e-mail:
platan@platan.pl
,
www.platan.pl
konsultacje techniczne i serwis tel. (0-58) 555 88 88
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Sopot, 31.10.2010
Micra, Sigma, Optima ver. 4.00.xx
Spis Treści
1 Wstęp
.
.....................................................................................................
6
1.1.Programowanie centrali
.
..................................................................................
7
1.2.Wykaz sygnałów akustycznych w centrali
.
.....................................................
7
2 Dostęp do usług centrali
.
........................................................................
9
3 Uzyskiwanie połączeń
.
.........................................................................
10
3.1.Połączenia wewnętrzne
.
.................................................................................
10
3.1.1 Realizacja połączenia wewnętrznego
.
...................................................................................
10
3.2.Połączenia zewnętrzne
.
..................................................................................
11
4 Usługi realizowane przez centralę
.
.....................................................
12
4.1.Usługi związane z połączeniami przychodzącymi
.
.......................................
12
4.1.1 Linie miejskie analogowe
.
....................................................................................................
12
4.1.2 Linie miejskie ISDN
.
............................................................................................................
13
4.1.3 Automatyczna Dystrybucja Ruchu - ACD
.
...........................................................................
14
4.1.4 Przekazywanie rozmowy
.
.....................................................................................................
15
4.1.5 Połączenia zwrotne (konsultacje)
.
.........................................................................................
16
4.1.6 Oferowanie rozmowy miejskiej zajętemu abonentowi wewnętrznemu
.
...............................
17
4.1.7 Przekazanie rozmowy miejskiej zajętemu abonentowi wewnętrznemu
.
..............................
18
4.1.8 HOLD – zawieszenie rozmowy miejskiej
.
............................................................................
18
4.1.9 Konferencja Miasto - Abonent - Miasto
.
..............................................................................
19
4.1.10 Przekazywanie połączenia na inną linię miejską
.
...............................................................
20
4.1.11 Zwrotne połączenie miejskie
.
..............................................................................................
21
4.1.12 Przejmowanie połączeń i oddzwanianie
.
............................................................................
22
4.1.13 Przejmowanie połączeń miejskich
.
.....................................................................................
23
4.1.14 Bezwarunkowe przeniesienie dzwonienia na inny aparat wewnętrzny lub miejski (jestem
tam)
.
................................................................................................................................................
23
4.1.15 Bezwarunkowe przeniesienie dzwonienia na wskazany aparat wewnętrzny (jestem tu)
.
..
24
4.1.16 Przeniesienie dzwonienia na inny aparat wewnętrzny lub miejski, gdy mój numer jest
zajęty
.
..............................................................................................................................................
25
4.1.17 Przeniesienie dzwonienia na inny aparat wewnętrzny lub miejski, gdy mój aparat nie
odbiera
.
........................................................................................................................................
26
4.1.18 Logowanie i wylogowanie z Grupy Wspólnego Wywołania
.
............................................
27
4.2.Usługi związane z połączeniami wychodzącymi
.
.........................................
29
4.2.1 Ograniczenie czasu trwania połączeń miejskich
.
..................................................................
29
4.2.2 Bezpośredni dostęp do numerów alarmowych
.
....................................................................
29
4.2.3 Połączenia zewnętrzne przez wybrane linie miejskie
.
..........................................................
30
4.2.4 Połączenia miejskie wychodzące bez prezentacji numeru - CLIR
.
......................................
31
4.2.5 Wybór najtańszego połączenia - usługa LCR
.
......................................................................
31
4.2.6 Rezerwowanie połączenia z linią miejską
.
............................................................................
32
4.2.7 Rezerwowanie połączenia z zajętym abonentem wewnętrznym
.
.........................................
33
4.2.8 Zamawianie połączenia za pośrednictwem sekretarki
.
.........................................................
33
4.2.9 Wywołanie grupowe
.
............................................................................................................
34
4.2.10 Wywołanie przez radiowęzeł
.
.............................................................................................
35
4.2.11 Wywołanie na głośnik aparatu systemowego
.
....................................................................
36
4.2.12 Powtórzenie ostatnio wybranego numeru miejskiego
.
........................................................
36
4.2.13 Zamówienie połączenia z ostatnio wybranym numerem miejskim
.
...................................
37
3
ver. 4.00.03
Micra, Sigma, Optima ver. 4.00.xx
4.2.14 Zamówienie połączenia z dowolnym numerem miejskim
.
.................................................
38
4.2.15 Zamówienie połączenia z dowolnym numerem miejskim o wybranej godzinie
.
...............
38
4.2.16 Korzystanie z banków numerów skróconych
.
....................................................................
39
4.2.17 Abonenci wirtualni
.
.............................................................................................................
40
4.2.18 Blokowanie wyjścia na miasto z własnego telefonu
.
..........................................................
42
4.2.19 Logowanie abonenta wirtualnego na czas jednej rozmowy miejskiej
.
...............................
43
4.2.20 Uwagi dotyczące funkcjonalności systemu abonentów wirtualnych
.
.................................
44
4.2.21 Konferencja
.
........................................................................................................................
45
4.2.22 Połączenie konferencyjne z linią miejską
.
..........................................................................
46
4.2.23 Konferencja OKÓLNIK
.
.....................................................................................................
47
4.2.24 FLASH analogowy na liniach miejskich
.
...........................................................................
47
4.3.Dodatkowe funkcje centrali dostępne z telefonu.
.
........................................
.
48
4.3.1 Budzenie (przypomienie)
.
.....................................................................................................
48
4.3.2 Ręczna zmiana trybów pracy centrali
.
..................................................................................
49
4.3.3 Usługa NIAŃKA (podsłuch pomieszczenia)
.
.......................................................................
51
4.3.4 Usługa NIE PRZESZKADZAĆ
.
...........................................................................................
52
4.3.5 Sterowanie urządzeniami zewnętrznymi
.
..............................................................................
53
4.3.6 MCID – rejestracja numerów złośliwych
.
............................................................................
54
4.4.Programowanie funkcji centrali z telefonu.
.
.................................................
.
55
4.4.1 Kod dostępu do programowania centrali z telefonu
.
............................................................
56
4.4.2 Nagranie zapowiedzi słownej
.
..............................................................................................
56
4.4.3 Nagranie przez port AUDIO WE
.
.........................................................................................
57
4.4.4 Sprawdzenie zapowiedzi słownej nagranej przez użytkownika
.
..........................................
58
4.4.5 Ustawienie daty i godziny
.
....................................................................................................
59
4.4.6 Kasowanie aktywnych rezerwacji
.
........................................................................................
59
4.4.7 Kasowanie wszystkich zapowiedzi słownych
.
......................................................................
60
4.4.8 Serwisowe funkcje specjalne
.
...............................................................................................
61
5 Obsługa wyświetlacza centrali
.
...........................................................
62
5.1.Tryby wyświetlacza w centrali
.
....................................................................
.
62
5.1.1 Data, czas, wersja programu, zajętość bufora rozmów
.
........................................................
62
5.1.2 Stan zajętości abonentów
.
.....................................................................................................
63
5.1.3 Stan zajętości abonentów i linii miejskich
.
...........................................................................
63
5.1.4 Stan zajętości zacisków abonenckich
.
...................................................................................
64
5.1.5 Ostatnia rozmowa z linii miejskiej
.
.......................................................................................
64
5.1.6 Informacja o wykorzystaniu dostępnego czasu na zapowiedzi
.
............................................
65
5.1.7 Informacja o odebranym CLIPie na linii miejskiej
.
............................................................
65
5.1.8 Obserwacja poślizgów na łączu ISDN PRA
.
........................................................................
66
5.1.9 Obserwacja stanu łączy ISDN
.
..............................................................................................
66
5.1.10 Informacja o stanie zasilacza w centrali
.
...........................................................................
67
6 Aparaty systemowe
.
.............................................................................
68
6.1.Analogowe aparaty systemowe
.
...................................................................
.
68
6.1.1 Funkcje klawiszy aparatu systemowego KX-T7730
.
............................................................
69
6.1.2 Funkcje klawiszy konsoli bezpośredniego wybierania
.
........................................................
73
6.1.3 Komunikaty na wyświetlaczu analogowego aparatu systemowego
.
....................................
74
6.1.4 Programowanie przycisków i lampek z telefonu
.
.................................................................
76
6.2.Cyfrowe aparaty systemowe
.
........................................................................
.
80
6.2.1 Komunikaty na wyświetlaczu cyfrowego aparatu systemowego
.
.........................................
85
6.2.1 Książka telefoniczna w cyfrowych aparatach systemowych
.
...............................................
89
6.2.2 Programowanie klawiszy i lampek cyfrowego aparatu systemowego
.
.................................
90
4
ver. 4.00.03
Micra, Sigma, Optima ver. 4.00.xx
7 Bramofony do central Sigma i Optima
.
..............................................
92
7.1.Użytkowanie bramofonów DB03, DB04 i DB05
.
.........................................
92
7.2.Przekierowanie bramofonu DB03, DB04 i DB05 na numer miejski
.
...........
93
8 Poczta głosowa
.
.....................................................................................
94
8.1.Użytkowanie poczty głosowej
.
......................................................................
94
8.1.1 Uruchomienie i aktywowanie poczty głosowej
.
...................................................................
94
8.1.2 Przekierowanie dzwonienia do skrzynki głosowej
.
..............................................................
94
8.1.3 Wywołanie skrzynki głosowej
.
.............................................................................................
95
8.1.4 Powiadamianie o nowych wiadomościach w skrzynce
.
.......................................................
96
8.1.5 Bezpośredni dostęp do skrzynki
.
...........................................................................................
96
8.1.6 Połączenie z pocztą głosową (poziom główny menu)
.
.........................................................
98
8.1.7 Odsłuchiwanie wiadomości
.
.................................................................................................
99
8.1.8 Profile odsłuchiwania wiadomości głosowej
.
.....................................................................
101
8.1.9 Odtwarzanie daty, godziny i numeru abonenta
.
..................................................................
101
8.1.10 Oddzwanianie
.
...................................................................................................................
102
8.1.Menu Poczty Głosowej
.
...............................................................................
102
8.1.1 MENU: Podczas odsłuchiwania wiadomości
.
....................................................................
102
8.1.2 MENU: Opcje osobiste
.
......................................................................................................
103
9 Sygnalizacja akustyczna
.
...................................................................
104
10 Skrócony wykaz funkcji centrali
.
....................................................
105
11 Słowniczek:
.
......................................................................................
108
5
ver. 4.00.03
Plik z chomika:
jimasek
Inne pliki z tego folderu:
optima_czesc2_obsluga.pdf
(1965 KB)
Optima_Rack.pdf
(688 KB)
optima_karta_kat_2010.pdf
(141 KB)
platan-optima.jpg
(86 KB)
optima.jpg
(60 KB)
Inne foldery tego chomika:
archiwum
Beta
Delta
Kable centrala
Libra
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin