Jak zdjąć obudowę wybieraka?
Dziś wymieniłem uszczelkę pod obudową wybieraka i simering wybieraka.
1. Obudowę wybieraka zdejmować trzeba na luzie. Po jej odkręceniu trzeba ją ciągnąć do góry, bo obudowa jest osadzona na dwóch bolcach, jak zejdzie z bolców to kręcimy nią lekko na boki aż wyjdzie. 2. W celu wymiany simeringu trzeba wyjąć klin na krzyżaku. W innych opisach tego nie było, co teraz podaję: klin ze strony dolnej ma rozwarstwienia i trzeba je ścisnąć obcęgami - klin wychodzi potem prawie przy użyciu samych palców. 3. Po wyjęciu obudowy wybieraka z auta, trzeba w środku wbić trzpień, który trzyma wybierak, aby można było go wysunąć całkiem z obudowy i włożyć simering. Simering może być zwykły za 3 zł, nie musi być ten z ASO za ok 22 zł. 4. Wyjmujemy stary simering (palcami lub czymś podważając) i wkładamy nowy). 5. ZIMERNIG WKŁADAMY NA RÓWNO Z OBUDOWĄ WYBIERAKA (da się trochę głębiej, ale z boku jest otwór, aby trochę oleju dochodziło do wybieraka). 6. Dalej postępujemy w odwrotnej kolejności z tym, że proponuję zamontować obudowę wybieraka do skrzyni biegów, przykręcić ją 2 śrubkami, dopiero teraz wbić klin i rozgiąć końcówkę (dostęp do końcówki najlepszy jest po wbiciu 5 biegu. Po sprawdzeniu czy wszystkie biegi wchodzą (czy dźwignia dobrze działa) przykręcić pozostałe dwie śrubki.
UWAGA:
JAK NIE WIEMY, W JAKIM POŁOŻENIU BYŁ WYBIERAK TO PROSZĘ POMIĘTAĆ, ŻE OTWÓR NA KLIN JEST WIĘKSZY OD GÓRY OBUDOWY WYBIERAKA. 7. Jeśli nie wymieniamy simeringu to omijamy pkt 2-6, po prostu podnosimy lekko obudowę wybieraka wkładam uszczelkę i wszystko skręcamy (uszczelka musi najść na dwa wystające bolce).
gregor663