Jak się wymienia olej w skrzyni biegów.doc

(23 KB) Pobierz

Jak się wymienia olej w skrzyni biegów?

Olej wylewa się odkręcając pod skrzynią biegów dekiel (u mnie w Asterce jest 10 śrub). Potem trzeba z powrotem przykręcić dekiel (najlepiej z nową uszczelką). Od góry patrząc na skrzynkę jest tzw. korek odpowietrzający. Trzeba zdjąć plastikowy kapturek i odkręcić śrubę. Tym otworkiem po odkręconej śrubie wlewa się świeżutki olej. Z boku przy przegubie napędowym jest korek rewizyjny. Piszą tak: poziom oleju powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu kontrolnego, lecz w skrzynkach przekładniowych typ F13 poziom powinien sięgać około 20mm poniżej dolnej krawędzi otworu kontrolnego. Krótko mówiąc do Asterek o pojemności silnika 1.4; 1.6; i Diesel 1.7 (W tym też X17DTL) wchodzi 1,6 L, natomiast do 1.8; 2.0 i turbo diesel 1.7 Wchodzi 1,9 L oleju. Z tej różnicy 1.9L i 1.6L wynika, że w jednych skrzynkach ma się wylewać otworkiem rewizyjnym w drugich poziom ma sięgać o 2cm poniżej otworu.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin