KLASA IIZadanie 1.Jeżeli długość prostokąta zwiększymy o 2 cm i szerokość także o 2cm to pole zwiększy się o 20 cm2. Oblicz, o ile zwiększyłoby się pole tego samego prostokąta, gdybyśmy jego długość i szerokość zwiększyli o 3 cm.Zadanie 2.Na okręgu o promieniu 4 cm opisano trapez równoramienny. Kąty przy podstawie tego trapezu mają miarę 300. Oblicz pole i obwód tego trapezu.Zadanie 3.W trójkącie prostokątnym długości przyprostokątnych wynoszą x i 2. Przyprostokątną x zwiększono o 20, a drugą przyprostokątną zmniejszono o 20%. Jak zmieni się pole tego trójkąta?Zadanie 4.Samochód wyjechał w trasę z zawartością 45 litrów benzyny w baku i jechał przez 5 godzin ze średnią prędkością 80 km/h. zużywając 6 litrów benzyny na 100 km. Ile litrów benzyny pozostało mu w baku?Zadanie 5.Z odległości 1 km idą ku sobie brat i siostra , brat z prędkością 90 m/min, siostra zaś z prędkością 60 m/min. Między nimi biega pies z prędkością 300 m/min. Jakądrogę pokona pies do chwili spotkania rodzeństwa?Zadanie 6.Dynia ważyła 10 kg i zawierała 99% wody. Po pewnym czasie część wody wyparowała i wówczas dynia zawierała 98% wody. Ile wówczas ważyła dynia? Zadanie 7.Piotr ma 153 cm wzrostu i jest niższy od Marcina o 15 %. Gdy Piotr stanął na słupku okazało się, że wówczas był wyższy od Marcina o 15%. Jaką wysokość miał słupek, na którym stanął Piotr?Zadanie 8.Ile trzeba zmieszać syropu cukrowego 70-procentowego z syropem cukrowym 20-procentowym, żeby otrzymać 10 kg syropu o stężeniu 50%?Zadanie 9.Na okręgu obierz trzy punkty A,B,C tak, aby powstał trójkąt prostokątny, a miara kąta ostrego CAB wynosiła 30o. Oblicz miary kątów środkowych opartych na łukach wyznaczonych przez przyprostokątne AC oraz BC trójkąta prostokątnego ABC.
damia