kl2.doc

(21 KB) Pobierz
KLASA II

KLASA II
Zadanie 1.
Jeżeli długość prostokąta zwiększymy o 2 cm i szerokość także o 2cm to pole zwiększy się o 20 cm2. Oblicz, o ile zwiększyłoby się pole tego samego prostokąta, gdybyśmy jego długość i szerokość zwiększyli o 3 cm.

Zadanie 2.
Na okręgu o promieniu 4 cm opisano trapez równoramienny. Kąty przy podstawie tego trapezu mają miarę 300. Oblicz pole i obwód tego trapezu.

Zadanie 3.
W trójkącie prostokątnym długości przyprostokątnych wynoszą x i 2. Przyprostokątną x zwiększono o 20, a drugą przyprostokątną zmniejszono o 20%. Jak zmieni się pole tego trójkąta?

Zadanie 4.
Samochód wyjechał w trasę z zawartością 45 litrów benzyny w baku i jechał przez 5 godzin ze średnią prędkością 80 km/h. zużywając 6 litrów benzyny na 100 km. Ile litrów benzyny pozostało mu w baku?

Zadanie 5.
Z odległości 1 km idą ku sobie brat i siostra , brat z prędkością 90 m/min, siostra zaś z prędkością 60 m/min. Między nimi biega pies z prędkością 300 m/min. Jaką
drogę pokona pies do chwili spotkania rodzeństwa?

Zadanie 6.
Dynia ważyła 10 kg i zawierała 99% wody. Po pewnym czasie część wody wyparowała i wówczas dynia zawierała 98% wody. Ile wówczas ważyła dynia?

Zadanie 7.
Piotr ma 153 cm wzrostu i jest niższy od Marcina o 15 %. Gdy Piotr stanął na słupku okazało się, że wówczas był wyższy od Marcina o 15%. Jaką wysokość miał słupek, na którym stanął Piotr?

Zadanie 8.
Ile trzeba zmieszać syropu cukrowego 70-procentowego z syropem cukrowym 20-procentowym, żeby otrzymać 10 kg syropu o stężeniu 50%?

Zadanie 9.
Na okręgu obierz trzy punkty A,B,C tak, aby powstał trójkąt prostokątny, a miara kąta ostrego CAB wynosiła 30o. Oblicz miary kątów środkowych opartych na łukach wyznaczonych przez przyprostokątne AC oraz BC trójkąta prostokątnego ABC.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin