CZYSZCZENIE tURBO SPRĘŻARKI.doc

(9253 KB) Pobierz
Panowie zauważyłem że problem zawieszającej się turbiny pojawia się bez przerwy na naszym forum

CZYSZCZENIE TURBO-SPRĘŻARKI

 

 

 

Panowie zauważyłem że problem zawieszającej się turbiny pojawia się bez przerwy na naszym forum . Więc dzielę się swoim doświadczeniem, gdyż postanowiłem nie płacić 800PLN za czyszczenie turbiny i zrobiłem to sam, dzięki wiadomością znalezionym na innym forum i postanowiłem je przenieść tutaj. Mam nadzieję że oszczędzę tym sposobem nie jednemu z was prę PLN w portfelu.

 

Źródło: forum.vw-passat.pl

 

A teraz przejdźmy do części manualnej:

- demontujemy turbinę nie zapominając o zabezpieczeniu przewodu olejowego doprowadzającego olej do smarowania wirnika

 

 

 

- po zdemontowaniu turbiny odkręcamy siłownik sterujący kierownicami który przykręcony jest śrubami (czerwona strzałki) oraz zdejmujemy zawleczkę blokująca sztangę. Pod żadnym pozorem nie regulujemy długości tej dzwigni !!! Farba (żółta) na nakrętce kontrującej świadczy o fabrycznym wyregulowaniu długości.

 

 

 

 

 

 

- przed rozkręceniem korpusu zaznaczamy sobie punkty na części powietrznej i spalinowej aby źle nie skręcić

 

znaki części ssącej znaki części wylotowej

 

 

- teraz rozkręcamy korpus, zdejmujemy delikatnie aby nie uszkodzić łopatek powietrza zasysanego do silnika

 

 

 

 

- następnym krokiem jest odkręcenie śrub mocujących korpus części wylotowej

 

 

 

 

- aby dostać się do kierownic musimy odkręcić trzy śruby torx T20 (ja miałem z tym największy problem ale wystarczy użyć dobrego środka penetrującego i odpowiedniego klucza)

 

 

- teraz mamy już rozkręconą turbinę - zabieramy się za umycie wszystkich elementów w nafcie a następnie czyścimy delikatnie papierem ściernym o gradacji 400 i 600


Kierownice

 

 

 

 

 

pierścień sterowania dzwigniami kierownic

 

 

 

 

 

korpus części ssącej

 

 

 

 

 

wirnik z łożyskiem oporowym

 

 

 

 

 

korpus części wydechowej

 

 

 

 

 

jeżeli doprowadzimy do czegoś podobnego jak na tych fotkach to możemy przystąpić do skręcania turbiny , pierwszym krokiem jest odpowiednie nałożenie na tuleje dystansujące kierownic i pierścienia sterującego dzwigniami tak jak to jest na foto niżej i skręcenie trzema śrubami torx T20

 

 

 

następnie wkładamy wirnik w korpus części ssące(powietrznej)j pamiętając o wcześniej zrobionych znakach tak jak na fotkach wyżej i skręcamy sześcioma śrubami M6

 

 

-przystępujemy do składania części wylotowej (spalinowej) również pamiętając o znakach które wcześniej zrobiliśmy oraz o prawidłowym wpasowaniu wypustu który widać na fotkach (!!!!!)

 

 

- ostatnim krokiem po założeniu na sztangę siłownika sterowania kierownic i zabezpieczenie zawleczką jest skręcenie konstrukcji mocowania siłownika do korpusu turbiny trzema śrubami M6

 

 

 

 

eraz taką turbinę montujemy do naszego auta oczywiście z nowymi uszczelkami w układzie smarowania turbiny - mi osobiście zajęło to 9 godzin, ale dlatego ze pierwszy raz to robiłem. Polecam również zakupić w ASO nowe śruby do montowania turbiny do kolektora, gdyż rzekomo są jednorazowe i po ponownym montażu się źle kontrują. Śruby to jest koszt 8PLN za komplet a uszczelki ok 50PLN

 

Temat z http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?179099-ALL-B5-Czyszczenie-turbiny-opis-foto

Zgłoś jeśli naruszono regulamin