5_krokow.pdf
(
87 KB
)
Pobierz
5_krokow
www.ententa.pl
Ententa ...
Buduje Twoje Zyski
JakubWoźniakagencjamarketinguireklamy
Ententa
5prostychkroków,jakwykreować
pomysłnarentownybiznes
© 2006
Ententa
. Przeka
Ŝ
ten raport swoim znajomym, którzy mogliby doceni
ć
Ci
ę
za
zawart
ą
w nim wiedz
ę
.
(Zastrzegamy sobie jedynie: Zakaz modyfikowania tre
ś
ci)
www.ententa.pl
Ententa ...
Buduje Twoje Zyski
Wst
ę
p
J
aktosiędzieje,Ŝeniektórzyzakładająswojefirmyikuzdumieniuwszystkich
osiągająolbrzymisukces?Jaktosiędzieje,Ŝeniektórzy,choćmocnowierząwsiebiei
swójpotencjał,bankrutują?
W
iara w siebie, powie Ci kaŜdy psycholog, jest podstawą sukcesu w kaŜdej
dziedzinie.NiemniejŜebyodnieśćsukces,niewystarczywierzyćwsiebie.Trzebamieć
jeszczegenialnypomysł!BezniegokaŜdawiaramoŜebyćzamkiemzpiasku.
O
ddawnazastanawiałomnie,jaktosiędzieje,Ŝeniektórzyludziewpadająna
pomysły, które są niemal genialne – proste, tanie w wykonaniu, przynoszące góry
pieniędzy i zarazem wymagające minimalnego wysiłku. Długo myślałem, długo
obserwowałemiwkońcuodkryłem!Odkryłem,Ŝewszelkiegenialnepomysłyspełniają
pewne5warunków.
T
e5warunkówszczegółowoopisujęwniniejszejpublikacji.
M
amnadzieję,Ŝeskorzystaszzwiedzytuzawartejwpraktycznysposób.IŜe
pomoŜeCionawosiągnięciuswojegozawodowegosukcesu.Awięczaczynamy…
© 2006
Ententa
. Przeka
Ŝ
ten raport swoim znajomym, którzy mogliby doceni
ć
Ci
ę
za
zawart
ą
w nim wiedz
ę
.
(Zastrzegamy sobie jedynie: Zakaz modyfikowania tre
ś
ci)
www.ententa.pl
Ententa ...
Buduje Twoje Zyski
1. Odkryj wa
Ŝ
ny problem
J
aktowspaniale,Ŝenaświeciesąproblemy!Gdybyichniebyło,człowieknie
miałbypocoŜyć.Nicniepopychałobydoprzodurozwoju.Ludziestalibywmiejscu.
N
ikt chyba nie sprzedał nigdy Ŝadnego swojego produktu lub usługi, jeŜeli
produkttenlubtausługanierozwiązywałyjakiegośistotnegoproblemuklienta.Poco
miałbymkupowaćodmraŜaczdosamochodowegozamku,jeŜeliniemamsamochodu?
Najpierwmuszęmiećsamochód,potemmusipanowaćzima.Iwzwiązkuztymtworzy
się problem – mam zamarznięte zamki. I kupuję odmraŜacz. Proste, jednak wielu
twórcówimarketingowcówzapominaotymjakŜewaŜnymproblemie–problemie,aby
miećproblem.
J
eślichceszstworzyćgenialnyproduktlubusługę,któraprzyniesieCirealnyzysk,
musiszbyćuwaŜnyisłuchaćludzi.Słuchaćichproblemówijedostrzegać.Anajlepiej,
byśtakieproblemydostrzegałwbranŜy,jakąsięzajmujesz.Jeślijesteśhydraulikiem,
trudno, byś rozwiązywał problemy paleontologów. Odnajdź problemy ze swojego
otoczenia,zeswojejdziedziny.Wniejczujeszsięnajlepiejioniejwiesznajwięcej.Iw
związkuztymmasznajwiększeszansenasukces.
P
rzypuśćmy, Ŝe jesteś informatykiem. Obserwuj zatem ludzi korzystających z
komputerów.Jakiemająnajwiększeproblemy?Naczymonepolegają?Czysątotylko
chwilowe,lokalneproblemy,czymoŜedotycząwiększejilościosób?Szukajproblemów,a
znajdzieszichduŜo.
O
tonajwaŜniejszekryteria,któremusispełniaćproblem,którychceszznaleźć:
·
musi dotyczyć wielu ludzi – jeśli jest to problem lokalny (dotyczący tylko
jednegodomu,ulicy,miasta)moŜeCisiętonieopłacać.Imwiększejilościludzi
dotyczyproblem,tymwięcejludzibędziegochciałorozwiązać.Iwięcejludzizato
zapłaci.Ktoś,ktoodkryjeleknaraka,zarobimajątek.Dlaczego?Botoproblem
milionówludzinacałymświecie.
·
musibyćaktualnycałyczas–zamroŜonezamkiwsamochodzietoproblem
okresowy,więcsłaboopłacalny.Problemniejestbowiemaktualnywiększączęść
roku.ZczegowięcŜyłbyślatem?
© 2006
Ententa
. Przeka
Ŝ
ten raport swoim znajomym, którzy mogliby doceni
ć
Ci
ę
za
zawart
ą
w nim wiedz
ę
.
(Zastrzegamy sobie jedynie: Zakaz modyfikowania tre
ś
ci)
www.ententa.pl
Ententa ...
Buduje Twoje Zyski
·
musibyćwaŜny–jeŜeliproblemjestbłahyalbojegonegatywneskutkidasię
zniwelować tanio i szybko, ludzie nie zauwaŜą, Ŝe problem w ogóle istnieje.
Pamiętam, Ŝe ktoś kiedyś wymyślił świetne urządzenie. Przypominało taką
pozaginanądeskę,któradoskonaleskładałaubraniawkostkę.Jednaknikttego
niechciałkupować.ProblemzeskładaniemubrańwkostkębyćmoŜeibył,ale
wysiłek,jakibytrzebabyłowtowsadzić,przerastałkorzyść.Pozatymproblem
dałobysięrozwiązaćwinnysposób(tańszy)–samodyscypliną.Najlepiejwięc,by
zaproblememkryłasięjakaśwaŜna,uniwersalnawartość–zdrowie,rodzina,
miłość,poczuciebezpieczeństwaitd.Porządeknapółceczywszafcenajwyraźniej
niejestwielkąwartością.
·
musibyćjeszczenierozwiązany–istniejeryzyko,Ŝeznajdzieszproblem,który
spełnia powyŜsze kryteria, ale jest juŜ rozwiązany na sto róŜnych sposobów.
DlategoteŜwaŜne,byśrozwiązywałproblemy,którychniktnieruszył.Oczywiście
istniejemoŜliwość,Ŝeulepszyszstarerozwiązania–wybórnaleŜydoCiebie.
G
dyjuŜznajdzieszproblemzTwojejdziedziny,sprawdź,czyspełniapowyŜsze
kryteria.Jeślitak,toświetnie.Jesteśnaświetnejdrodzedopomysłunaswójsukces.
© 2006
Ententa
. Przeka
Ŝ
ten raport swoim znajomym, którzy mogliby doceni
ć
Ci
ę
za
zawart
ą
w nim wiedz
ę
.
(Zastrzegamy sobie jedynie: Zakaz modyfikowania tre
ś
ci)
www.ententa.pl
Ententa ...
Buduje Twoje Zyski
2. Rozwi
ąŜ
problem tworz
ą
c cel
A
byrozwiązaćproblem,któryopisałeśwpunkciepierwszym,potrzebujeszbyć
kreatywny,otwartynaniekonwencjonalnepomysłyiwierzyćwswojesiły.Potrzebujesz
byćmarzycielemiwizjonerem.
J
eŜeliwpunkciedrugim,wktórymkolwiekmomenciespróbujeszstwierdzić,Ŝe
„niedasię,toniemoŜliwe”–przegrałeś.Ludziesukcesu,wizjonerzy,marzycielewierzą,
ŜenieistniejąŜadneograniczenia.Zapomnijwięcobarierachfinansowcy,czasowychi
uwierz,Ŝemasztakąnieziemskąsiłęsprawczą,Ŝejeślichcesz,toosiągnieszswójcel.
Wyobraźsobie,jakbytobyło,gdybyśmógłwszystko…
R
ozwiązywanie problemu polega na przekształcaniu problemu z punktu
pierwszego w cel. Co to za cel? To kwestia Twojej kreatywności. Wszystko w tym
momencie zaleŜy od Ciebie. Od jednego problemu moŜna podąŜyć w stronę róŜnych
celów.
P
odczasokreślaniacelumusiszpamiętaćojednejwaŜnejrzeczy:
K
aŜdyproblemmoŜnarozwiązać,formułująckonkretnycel.
O
towaŜnekryteria,którepomogąCistworzyćgenialnycel,rozwiązującyproblem
zpunktupierwszego:
·
celmusibyćokreślonypozytywnie–jeślispróbujeszsięskoncentrowaćna
unikaniuproblemu,tozaliczaszporaŜkę.Dlategozawsze,byująćcelwsłowa,
zaczynaj zdanie od „Chcę…”. Zdecyduj się, co klient chciałby mieć zamiast
problemu.
·
cel musi być samodzielny – człowiek, który będzie korzystał z Twojego
rozwiązaniaproblemu,musimóczrobićtosam.JeŜelidorozwiązaniaswojego
problemubędziemusiałzaangaŜowaćrodzinę,sąsiadówitd.–szansanasukces
spada.
·
cel musi być szczegółowy–weźkartkęizapiszzeszczegółami,cochcesz
osiągnąć.Zadawajsobiepytania:Gdzie?Kiedy?Co?Jak?Dlaczego?Kto?Inanie
wyczerpującoodpowiadaj!Imwięcejbędzieszmiałszczegółów,tymmniejTwoich
wątpliwościiczynnikówlosowych,któremogłybywpłynąćnaTwojeplany.Im
więcejszczegółów,tymwiększeTwojezdecydowanieipewnośćsiebie.
© 2006
Ententa
. Przeka
Ŝ
ten raport swoim znajomym, którzy mogliby doceni
ć
Ci
ę
za
zawart
ą
w nim wiedz
ę
.
(Zastrzegamy sobie jedynie: Zakaz modyfikowania tre
ś
ci)
Plik z chomika:
PanavPaul
Inne pliki z tego folderu:
Hipnotyczny Marketing a9Wisggc.pdf
(2112 KB)
Jak powiedziec NIE chlopakowi.pdf
(373 KB)
5_krokow.pdf
(87 KB)
Aforyzmy o przyjazni.pdf
(353 KB)
analizamud.pdf
(461 KB)
Inne foldery tego chomika:
(2) Allan i Barbara Pease- Mowa ciała
102 cytaty, które zmienią Twoje życie na lepsze
Adler Harry - Umiejętność realizowania marzeń NLP
Andreas Steve, Faulkner Charles - NLP Nowa Technologia Osiagania Sukcesów
Aronson E. Wison T. D. Akert R. - Psychologia społeczna - serce i umysł
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin