5_krokow.pdf

(87 KB) Pobierz
5_krokow
www.ententa.pl
Ententa ... Buduje Twoje Zyski
JakubWoźniakagencjamarketinguireklamy Ententa
5prostychkroków,jakwykreować
pomysłnarentownybiznes
© 2006 Ententa . Przeka Ŝ ten raport swoim znajomym, którzy mogliby doceni ć Ci ę za
zawart ą w nim wiedz ę . (Zastrzegamy sobie jedynie: Zakaz modyfikowania tre ś ci)
14122144.002.png
www.ententa.pl
Ententa ... Buduje Twoje Zyski
Wst ę p
J aktosiędzieje,Ŝeniektórzyzakładająswojefirmyikuzdumieniuwszystkich
osiągająolbrzymisukces?Jaktosiędzieje,Ŝeniektórzy,choćmocnowierząwsiebiei
swójpotencjał,bankrutują?
W iara w siebie, powie Ci kaŜdy psycholog, jest podstawą sukcesu w kaŜdej
dziedzinie.NiemniejŜebyodnieśćsukces,niewystarczywierzyćwsiebie.Trzebamieć
jeszczegenialnypomysł!BezniegokaŜdawiaramoŜebyćzamkiemzpiasku.
O ddawnazastanawiałomnie,jaktosiędzieje,Ŝeniektórzyludziewpadająna
pomysły, które są niemal genialne – proste, tanie w wykonaniu, przynoszące góry
pieniędzy i zarazem wymagające minimalnego wysiłku. Długo myślałem, długo
obserwowałemiwkońcuodkryłem!Odkryłem,Ŝewszelkiegenialnepomysłyspełniają
pewne5warunków.
T e5warunkówszczegółowoopisujęwniniejszejpublikacji.
M amnadzieję,Ŝeskorzystaszzwiedzytuzawartejwpraktycznysposób.IŜe
pomoŜeCionawosiągnięciuswojegozawodowegosukcesu.Awięczaczynamy…
© 2006 Ententa . Przeka Ŝ ten raport swoim znajomym, którzy mogliby doceni ć Ci ę za
zawart ą w nim wiedz ę . (Zastrzegamy sobie jedynie: Zakaz modyfikowania tre ś ci)
14122144.003.png
www.ententa.pl
Ententa ... Buduje Twoje Zyski
1. Odkryj wa Ŝ ny problem
J aktowspaniale,Ŝenaświeciesąproblemy!Gdybyichniebyło,człowieknie
miałbypocoŜyć.Nicniepopychałobydoprzodurozwoju.Ludziestalibywmiejscu.
N ikt chyba nie sprzedał nigdy Ŝadnego swojego produktu lub usługi, jeŜeli
produkttenlubtausługanierozwiązywałyjakiegośistotnegoproblemuklienta.Poco
miałbymkupowaćodmraŜaczdosamochodowegozamku,jeŜeliniemamsamochodu?
Najpierwmuszęmiećsamochód,potemmusipanowaćzima.Iwzwiązkuztymtworzy
się problem – mam zamarznięte zamki. I kupuję odmraŜacz. Proste, jednak wielu
twórcówimarketingowcówzapominaotymjakŜewaŜnymproblemie–problemie,aby
miećproblem.
J eślichceszstworzyćgenialnyproduktlubusługę,któraprzyniesieCirealnyzysk,
musiszbyćuwaŜnyisłuchaćludzi.Słuchaćichproblemówijedostrzegać.Anajlepiej,
byśtakieproblemydostrzegałwbranŜy,jakąsięzajmujesz.Jeślijesteśhydraulikiem,
trudno, byś rozwiązywał problemy paleontologów. Odnajdź problemy ze swojego
otoczenia,zeswojejdziedziny.Wniejczujeszsięnajlepiejioniejwiesznajwięcej.Iw
związkuztymmasznajwiększeszansenasukces.
P rzypuśćmy, Ŝe jesteś informatykiem. Obserwuj zatem ludzi korzystających z
komputerów.Jakiemająnajwiększeproblemy?Naczymonepolegają?Czysątotylko
chwilowe,lokalneproblemy,czymoŜedotycząwiększejilościosób?Szukajproblemów,a
znajdzieszichduŜo.
O tonajwaŜniejszekryteria,któremusispełniaćproblem,którychceszznaleźć:
·
musi dotyczyć wielu ludzi – jeśli jest to problem lokalny (dotyczący tylko
jednegodomu,ulicy,miasta)moŜeCisiętonieopłacać.Imwiększejilościludzi
dotyczyproblem,tymwięcejludzibędziegochciałorozwiązać.Iwięcejludzizato
zapłaci.Ktoś,ktoodkryjeleknaraka,zarobimajątek.Dlaczego?Botoproblem
milionówludzinacałymświecie.
·
musibyćaktualnycałyczas–zamroŜonezamkiwsamochodzietoproblem
okresowy,więcsłaboopłacalny.Problemniejestbowiemaktualnywiększączęść
roku.ZczegowięcŜyłbyślatem?
© 2006 Ententa . Przeka Ŝ ten raport swoim znajomym, którzy mogliby doceni ć Ci ę za
zawart ą w nim wiedz ę . (Zastrzegamy sobie jedynie: Zakaz modyfikowania tre ś ci)
14122144.004.png
www.ententa.pl
Ententa ... Buduje Twoje Zyski
·
musibyćwaŜny–jeŜeliproblemjestbłahyalbojegonegatywneskutkidasię
zniwelować tanio i szybko, ludzie nie zauwaŜą, Ŝe problem w ogóle istnieje.
Pamiętam, Ŝe ktoś kiedyś wymyślił świetne urządzenie. Przypominało taką
pozaginanądeskę,któradoskonaleskładałaubraniawkostkę.Jednaknikttego
niechciałkupować.ProblemzeskładaniemubrańwkostkębyćmoŜeibył,ale
wysiłek,jakibytrzebabyłowtowsadzić,przerastałkorzyść.Pozatymproblem
dałobysięrozwiązaćwinnysposób(tańszy)–samodyscypliną.Najlepiejwięc,by
zaproblememkryłasięjakaśwaŜna,uniwersalnawartość–zdrowie,rodzina,
miłość,poczuciebezpieczeństwaitd.Porządeknapółceczywszafcenajwyraźniej
niejestwielkąwartością.
·
musibyćjeszczenierozwiązany–istniejeryzyko,Ŝeznajdzieszproblem,który
spełnia powyŜsze kryteria, ale jest juŜ rozwiązany na sto róŜnych sposobów.
DlategoteŜwaŜne,byśrozwiązywałproblemy,którychniktnieruszył.Oczywiście
istniejemoŜliwość,Ŝeulepszyszstarerozwiązania–wybórnaleŜydoCiebie.
G dyjuŜznajdzieszproblemzTwojejdziedziny,sprawdź,czyspełniapowyŜsze
kryteria.Jeślitak,toświetnie.Jesteśnaświetnejdrodzedopomysłunaswójsukces.
© 2006 Ententa . Przeka Ŝ ten raport swoim znajomym, którzy mogliby doceni ć Ci ę za
zawart ą w nim wiedz ę . (Zastrzegamy sobie jedynie: Zakaz modyfikowania tre ś ci)
14122144.005.png
www.ententa.pl
Ententa ... Buduje Twoje Zyski
2. Rozwi ąŜ problem tworz ą c cel
A byrozwiązaćproblem,któryopisałeśwpunkciepierwszym,potrzebujeszbyć
kreatywny,otwartynaniekonwencjonalnepomysłyiwierzyćwswojesiły.Potrzebujesz
byćmarzycielemiwizjonerem.
J eŜeliwpunkciedrugim,wktórymkolwiekmomenciespróbujeszstwierdzić,Ŝe
„niedasię,toniemoŜliwe”–przegrałeś.Ludziesukcesu,wizjonerzy,marzycielewierzą,
ŜenieistniejąŜadneograniczenia.Zapomnijwięcobarierachfinansowcy,czasowychi
uwierz,Ŝemasztakąnieziemskąsiłęsprawczą,Ŝejeślichcesz,toosiągnieszswójcel.
Wyobraźsobie,jakbytobyło,gdybyśmógłwszystko…
R ozwiązywanie problemu polega na przekształcaniu problemu z punktu
pierwszego w cel. Co to za cel? To kwestia Twojej kreatywności. Wszystko w tym
momencie zaleŜy od Ciebie. Od jednego problemu moŜna podąŜyć w stronę róŜnych
celów.
P odczasokreślaniacelumusiszpamiętaćojednejwaŜnejrzeczy:
K aŜdyproblemmoŜnarozwiązać,formułująckonkretnycel.
O towaŜnekryteria,którepomogąCistworzyćgenialnycel,rozwiązującyproblem
zpunktupierwszego:
·
celmusibyćokreślonypozytywnie–jeślispróbujeszsięskoncentrowaćna
unikaniuproblemu,tozaliczaszporaŜkę.Dlategozawsze,byująćcelwsłowa,
zaczynaj zdanie od „Chcę…”. Zdecyduj się, co klient chciałby mieć zamiast
problemu.
·
cel musi być samodzielny – człowiek, który będzie korzystał z Twojego
rozwiązaniaproblemu,musimóczrobićtosam.JeŜelidorozwiązaniaswojego
problemubędziemusiałzaangaŜowaćrodzinę,sąsiadówitd.–szansanasukces
spada.
·
cel musi być szczegółowy–weźkartkęizapiszzeszczegółami,cochcesz
osiągnąć.Zadawajsobiepytania:Gdzie?Kiedy?Co?Jak?Dlaczego?Kto?Inanie
wyczerpującoodpowiadaj!Imwięcejbędzieszmiałszczegółów,tymmniejTwoich
wątpliwościiczynnikówlosowych,któremogłybywpłynąćnaTwojeplany.Im
więcejszczegółów,tymwiększeTwojezdecydowanieipewnośćsiebie.
© 2006 Ententa . Przeka Ŝ ten raport swoim znajomym, którzy mogliby doceni ć Ci ę za
zawart ą w nim wiedz ę . (Zastrzegamy sobie jedynie: Zakaz modyfikowania tre ś ci)
14122144.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin