miasto_wiatrak_wL.pdf

(819 KB) Pobierz
97366197 UNPDF
graika z okładki
10
psd 04/2008 » www.psdmag.org
graika z okładki
psd 04/2008 » www.psdmag.org
10
97366197.036.png
miasto
kilka prostych
ilustrację
średni | 60 min. | pliki na CD
Photoshop CS2
Stosując konsekwencję w kolorze
i technikach, można stworzyć spójną,
ciekawą ilustrację. Zapraszam do
zapoznania się z procesem powstawania
Miasta wiatraków.
psd 04/2008 » www.psdmag.org
11
wiatraków
sposobów na
97366197.037.png
graika z okładki
kompozycja
Tym razem proponuję kompozycję opartą na symetrii. Główny
obiekt, kobieta, stoi pośrodku pracy. Jak widać, podczas two-
rzenia obrysu, pozmieniałam parę szczegółów, nie jest bowiem ko-
niecznością ścisłe trzymanie się pierwszej koncepcji. Obrys two-
rzymy odręcznie za pomocą narzędzia Pędzel ( Brush Tool ) i table-
tu graicznego.
detal
Zmieniamy fryzurę i urozmaicamy strój, dodając kilka ozdob-
nych akcentów. Warto też jest zmienić odpowiednio kolor linear-
tu tak, aby był on nieco ciemniejszy od koloru jego wypełnienia. Naj-
łatwiej to zrobić blokując warstwę, na której się znajduje, za pomocą
przycisku Lock Transparent Pixels w oknie warstw.
podstawa
Kiedy obrys, czyli lineart , jest gotowy, na osobne Warstwy ( Lay-
ers ) nakładamy kolory podstawowe – warstwę ze skórą i war-
stwę z elementami ubioru. Używamy do tego również narzędzia Pę-
dzel ( Brush Tool ).
budowanie tła
Skończyliśmy rysować postać, czas więc rozplanować tło. Szyb-
ki szkic będzie tutaj świetną pomocą. Następnie za pomocą na-
rzędzia Pióro ( Pen Tool ) tworzymy ścieżkę dookoła wybranego ob-
szaru. Kiedy jest gotowa, klikamy prawym przyciskiem myszy i wy-
bieramy Wypełnij ścieżkę ( Fill Path ). Ta opcja pozwoli wypełnić ob-
szar ścieżki kolorem.
skóra
Kolorowanie skóry wymaga sporej znajomości anatomii człowie-
ka. Warto więc podpierać się w takich sytuacjach zdjęciami. Za
pomocą Brush Tool > Airbrush Pen Opacity Flow cieniujemy obszar
skóry. Efekt uwypuklenia możemy osiągnąć przez dodanie kontry
światła.
konstrukcja
Lekko wygięte linie na płaskiej powierzchni stworzą wrażenie, że
jest ona wypukła. Aby efekt ten wzmocnić, nakładamy cień z jed-
nej strony. Ustawiamy jego Krycie ( Opacity ) na 15%, a opcje warstwy
na Multiply . Powielamy warstwę [ Ctrl ]+[ J ] i nadajemy jej rozmycie Fil-
ter > Blur > Gaussian Blur , a Krycie ( Opacity ) ustawiamy na 25%.
12
psd 04/2008 » www.psdmag.org
0 1
0 4
0 2
0 5
0 3
0 6
97366197.038.png 97366197.039.png 97366197.001.png 97366197.002.png 97366197.003.png 97366197.004.png 97366197.005.png 97366197.006.png 97366197.007.png 97366197.008.png 97366197.009.png 97366197.010.png 97366197.011.png 97366197.012.png 97366197.013.png 97366197.014.png 97366197.015.png 97366197.016.png 97366197.017.png 97366197.018.png 97366197.019.png
miasto wiatraków
szkło
Podobnie, jak w poprzednim punkcie, nanosimy na zielone ele-
menty cienie z rozmyciem. Aby stworzyć efekt szkła, za pomo-
Pióro ( Pen Tool ) nakładamy jasne i ciemne odcienie na osobnej
warstwie i nadajemy im Krycie ( Opacity ) według uznania. Dodajemy
również na krawędziach bardzo jasne odbicia światła. Klikając po-
dwójnie na warstwie dodajemy efekt Obrysu ( Stroke ) wielkości 3 px.
horyzont
Daleko w tle umieszczamy zarys elektrowni wiatrowej. Żeby ład-
nie odcinał się od tła, podbijamy go ciemnym gradientem. Two-
rząc kolejne plany, umieszczamy podobny motyw na warstwie wy-
żej i w ciemniejszej barwie. Na koniec, podobnie jak na niebie, doda-
jemy fale jaśniejszym kolorem.
dodatki
Okna na szkle tworzymy za pomocą linii utworzonych narzę-
dziem Pióro ( Pen Tool ) przez kliknięcie prawym przyciskiem
i wybranie Stroke Path . Za pomocą Gumki ( Eraser Tool ) wymazujemy
je, tak aby pozostały drobne paski i kwadraty. Dodajemy także kilka
elementów, które mają urozmaicić budynki, jak wiatrak czy połącze-
nia pomiędzy obiema wieżami.
plan drugi
Czas na inne budynki w tle. Składają się w sumie z czterech
warstw. Każdą grupę obiektów tworzymy za pomocą krzywych
narzędziem Pióro ( Pen Tool ) i wypełniamy kolorem – prawy przycisk
myszy i opcja Wypełnij ścieżkę ( Fill Path ).
niebo
Tło wypełniamy gradientem. Następnie narzędziem Pióro ( Pen
Tool ) tworzymy fale i na osobnej warstwie wypełniamy obszar
( Fill Path ) białym kolorem, Krycie ( Opacity ) 3% i opcje warstwy usta-
wione na Screen dopełnią całości.
1 2
wypełnienie
Stosując techniki, jakich użyliśmy przy pierwszoplanowych budyn-
kach, wykańczamy obiekty w tle, tworząc obszary ścian i szkła.
Katarzyna Koleta Milde
psd 04/2008 » www.psdmag.org
13
0 7
1 0
0 8
1 1
0 9
97366197.020.png 97366197.021.png 97366197.022.png 97366197.023.png 97366197.024.png 97366197.025.png 97366197.026.png 97366197.027.png 97366197.028.png 97366197.029.png 97366197.030.png 97366197.031.png 97366197.032.png 97366197.033.png 97366197.034.png 97366197.035.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin