W SŁOŃCU I CIEPLE PRZYRODA ROZKWITA
Poniedziałek
MIESZKAŃCY ŁĄKI
Ø na podstawie ilustracji oraz wiersza M. Buczkówny „Rano na łące” uporządkowanie i wzbogacenie wiadomości dzieci o mieszkańcach łąki; wykonanie wizytówki „Jakim chcę być mieszkańcem łąki”; rozwiązywanie zagadek słownych o zwierzętach i roślinach żyjących na łące; analiza i synteza wyrazów: pszczoły, mrówki, motyle, osy, rumianek, koniczyna, jaskier; omówienie i wyjaśnienie pojęcia „pracowity jak pszczółka, mrówka”; zabawa instrumentalna „Malujemy łąkę”; rysowanie pastelami na temat „Łąka”
Ø zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem metody C. Orffa, szarf w czterech kolorach oraz muzyki instrumentalnej; umiejętne i płynne poruszanie się w rytmie muzyki;
Wtorek
KWIATY I MOTYLE
Ø wysłuchanie wiersza D. Gellner „Motyle z nad łąki”, wypowiedzi na temat wygladu motyli, ich kolorów, wzorów na skrzydłach, rozumienie pojecia „symetryczny wzór”, operowanie określeniami – o jeden więcej, - o jeden mniej, wykonanie ćwiczenia w podręczniku s. 15
Ø zagadki muzyczne; rozpoznawanie znanych utworów na podstawie lini melodycznej, wystukiwanego rytmu, refrenu itp., wyklaskiwanie, wystukiwanie znanego utworu;
Ø zabawa ruchowa „Motyle na łące”, i „Motyl” wg P. Dennisona
Środa
WSZYSTKO WOKÓŁ KWITNIE
Ø „Na majówkę” – wycieczka w pobliżu sadu, ogrodu i łąki; prowadzenie obserwacji wszystkiego co żyje wokół nas (roślinność, ptaki, owady), wykorzystanie lornetek, szkieł powiększających; uwrażliwienie dzieci na piękno przyrody, rozpoznawanie drzew owocowych po kolorze kwiatów, wyszukiwanie kwiatów i zwierząt np. stokrotki, niezapominajki, motyle, pszczoły;
Ø wysłuchanie wiersza J. Ratajczaka „Słońce” – wypowiedzi dzieci na temat co nam daje słońce i jego znaczenia dla ludzi, roślin i zwierząt, wprowadzenie wyrazu „słońce” do globalnego czytania, układanie zdań, wyszukiwanie wyrazów na poszczególne litery, dzielenie na sylaby; ćwiczenie graficzne „Kwitnąca jabłoń” s.14; zabawa bieżna „Pszczoły zbierają nektar”;
Czwartek
KWIATY DLA MAMY
Ø „Kwiatek dla mamy” wykonanie kwiatka z wykorzystaniem pojemników po jogurcie, rurek do napojów oraz zielonej bibuły; umiejętne nacinanie plastikowych pojemników, nawijanie bibuły na rurkę i doklejanie listków;
Ø wprowadzenie wiersza D. Gellnerowej do nauki na pamięć „Mamo!” – doskonalenie pamięci, umiejętna recytacja za pomocą słowa i gestu.
Piątek
CZAROWANIE KWIATÓW
Ø zabawy rytmiczne przy piosence „W zieleni łąka majowa”- zabawy i ćwiczenia słuchowe „Jaki to instrument?”, wystukiwanie odpowiednio podanego rytmu, naśladowanie głosów instrumentów swoim głosem; nauka tańca powitalnego „Gość” – wykorzystanie do programu z okazji „Dnia Rodziców”;
Ø scenka pantomimiczna „Rozkwitanie kwiatów” przy muzyce relaksacyjnej; zabawy w rymowanki np. mak – smak, rak; stokrotka – Dorotka, zmiotka; rozwiązywanie zagadek z nazwami łąkowych kwiatów; zabawa z chustą animacyjną z wykorzystaniem nazw kwiatów;
Ø wykonanie kwiatów z bibuły wg własnego pomysłu; umiejętne łączenie kolorów, nacinanie bibuły, wiązanie sznurkiem; umieszczenie kwiatów na tekturowej rolce w kolorze zielonym; rozwijanie aktywności twórczej.
diran