reaktywacja_centralki_ABS_LUCAS_EBC430.pdf

(1010 KB) Pobierz
Reaktywacja Centralki ABS LUCAS EBC 430 by MarekSkop
Reaktywacja Centralki ABS LUCAS EBC 430 by MarekSkop
PoniŜsze wypociny polecam tym którzy mają dość zapalających się kontrolek ABS i Ham Ręcznego te
dwie kontrolki sygnalizują błąd EBD Electronic Brakeforce Distribution
Układ ten między innymi zastępuje mechaniczny korektor siły hamowania . Zapalenie tych kontrolek
powoduje ,Ŝe jesteście pozbawieni ABS-u, to jeszcze moŜna przeŜyć, ale brak korektora powoduje, Ŝe
auto hamuje jednakową siłą wszystkimi kołami .Na śliskim kończy się to zarzucaniem tyłu.
JeŜeli macie problem z tymi kontrolkami dla poprawnej diagnozy polecam łatwy test .
Włączamy zapłon odczekujemy, aŜ po teście kontrolki zgasną, sadzamy za kierą inną osobę by
bacznie obserwowała deskę rozdzielczą, następnie stukamy w centralkę ABS np. rękojeścią wkrętaka
jeŜeli kontrolki się zapalą, to znak Ŝe mamy uszkodzoną centralkę.
Winowajcą jest Przekaźnik Made in Japan znajdujący się w centralce, a odarty z obudowy wygląda
tak.
Cała instrukcja jest zrobiona na przykładzie silnika JTD, więc w innych wersjach silnikowych pewnie
trzeba odkręcić inne elementy, Ŝeby zapewnić sobie dostęp do centralki
Ale do dzieła.
odkręcamy opaski nr 1 i
2. JeŜeli są zaciskane
niestety będziemy je
musieli wymienić na
skręcane.
Odłączamy wtyk
przepływki 3 i
zdejmujemy rurę od
dolotu.
Odkręcamy pokrywę
bezpieczników 4
15956464.003.png 15956464.004.png
odkręcamy nakrętkę mocującą podstawę
bezpieczników.
Odchylamy podstawę w prawo i najlepiej mocujemy drucikiem do pręta podpierającego maskę, Ŝeby
się nam nie pałętała.
Za pomocą wkrętaka przesuwamy dinks po lewej stronie wtyczki zgodnie ze strzałką.
15956464.005.png
I odłączamy wtyczkę
Następnie odkręcamy śruby mocujące zbiornik płynu hamulcowego Uwaga ! węŜyków nie
odłączamy. Odkręcenie zbiorniczka pomoŜe nam unieść centralkę ABS do góry.
Odkręcamy 4 śruby torks
15956464.006.png
I unosząc centralkę do góry oddzielamy ją od bloku zaworów.
Następnie oddzielamy pokrywę centralki - wersja 1 . Nie znając budowy tego ustrojstwa poszedłem
tym tropem. Zrobiłem to za pomocą lutownicy transformatorowej ze sklepanym grotem Ŝeby był
cienki jak nóŜ.
15956464.001.png
Oto szkic przekroju tego połączenia
Tniemy jak na rysunku pierwszą ściankę w koło centralki poza miejscem, gdzie jest gniazdo
przyłączeniowe..
Następnie podwaŜamy delikatnie najlepiej przy pomocy szerokiego narzędzia. Wkrętak jest za wąski i
kaleczy obudowę .Jakąś blaszkę se znalazłem.
Być moŜe podgrzanie spowodowało by zmiękczenie kleju i łatwiejsze rozdzielenie. Nie próbowałem.
Robimy to po to, Ŝeby dostać się do 4-ech punktów lutowniczych oznaczonych na zdjęciu.
15956464.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin