Jesienne spotkanie z wiewiórką.doc

(25 KB) Pobierz
1)

1)     Anna Kozłowska

 

2)     Temat: Jesienne spotkanie z wiewiórką.      Klasa IV  Czas: 45 minut   

 

3)     Cele nauczania:

 

a)     Cele ogólne:

 

·         Zapoznanie uczniów z treścią wiersza „Wiewiórki jesienią” Joanny Kulmowej

·         Zapoznanie uczniów z  tekstem „Wiewiórka” Michela Cuisin

·         Kształcenie języka uczniów

·         Kształcenie wrażliwości poetyckiej uczniów

 

b)     Cele operacyjne:

 

Uczniowie:

·         Zapoznają się z wierszem „Wiewiórki jesienią”

·         Wypisują z wiersza nazwy roślin, owoców i zjawisk, których barwa została określona jako ruda

·         Wyjaśniają sformułowanie jesienią wiewiórczo w lesie

·         Zapoznają się z tekstem „Wiewiórka”

·         Odpowiadają na pytanie dlaczego wiewiórka jest zwierzęciem powszechnie lubianym?

·         Wymieniają cechy, dzięki którym wiewiórka zwinie porusza się po drzewach

·         Opisują wiewiórkę widoczną na zdjęciu w książce wykorzystując informacje zawarte w tekstach

 

4)     Metody pracy:

 

·         Pogadanka

·         Poszukująca

·         Zajęć praktycznych

·         Intuicyjna

5)     Formy pracy:

 

·         Zbiorowa

 

6)     Środki dydaktyczne:

 

a)     Podręcznik

 

7)     Tok lekcji:

 

a)     Faza wstępna:

 

·         Przywitanie się z uczniami

·         Podanie i zapisanie na tablicy tematu lekcji 

 

b)     Faza właściwa: 

 

Uczniowie:

·         Zapoznają się z treścią wiersza- praca z książką

·         Wypisują z wiersza nazwy roślin, owoców i zjawisk, których barwa została określona jako ruda

·         Wyjaśniają sformułowanie jesienią wiewiórczo w lesie

·         Zapoznają się z tekstem „Wiewiórka”

·         Uzupełniają zdania

 

Wiewiórka jest…….. . Ma piękne……. . W utrzymaniu równowagi pomaga jej…….. .

 

·         Odpowiadają na pytanie dlaczego wiewiórka jest zwierzęciem powszechnie lubianym?

·         Wymieniają cechy, dzięki którym wiewiórka zwinie porusza się po drzewach 

 

c)     Faza końcowa:

 

·         Opisują wiewiórkę widoczną na zdjęciu w książce wykorzystując informacje zawarte w tekstach

·         Zadanie domowe- Joanna Kulmowa napisała: jesienią wiewiórczo w lesie zaproponuj podobne określenia, związane z pozostałymi porami roku

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin