1) Anna Kozłowska
2) Temat: Jesienne spotkanie z wiewiórką. Klasa IV Czas: 45 minut
3) Cele nauczania:
a) Cele ogólne:
· Zapoznanie uczniów z treścią wiersza „Wiewiórki jesienią” Joanny Kulmowej
· Zapoznanie uczniów z tekstem „Wiewiórka” Michela Cuisin
· Kształcenie języka uczniów
· Kształcenie wrażliwości poetyckiej uczniów
b) Cele operacyjne:
Uczniowie:
· Zapoznają się z wierszem „Wiewiórki jesienią”
· Wypisują z wiersza nazwy roślin, owoców i zjawisk, których barwa została określona jako ruda
· Wyjaśniają sformułowanie jesienią wiewiórczo w lesie
· Zapoznają się z tekstem „Wiewiórka”
· Odpowiadają na pytanie dlaczego wiewiórka jest zwierzęciem powszechnie lubianym?
· Wymieniają cechy, dzięki którym wiewiórka zwinie porusza się po drzewach
· Opisują wiewiórkę widoczną na zdjęciu w książce wykorzystując informacje zawarte w tekstach
4) Metody pracy:
· Pogadanka
· Poszukująca
· Zajęć praktycznych
· Intuicyjna
5) Formy pracy:
· Zbiorowa
6) Środki dydaktyczne:
a) Podręcznik
7) Tok lekcji:
a) Faza wstępna:
· Przywitanie się z uczniami
· Podanie i zapisanie na tablicy tematu lekcji
b) Faza właściwa:
· Zapoznają się z treścią wiersza- praca z książką
· Uzupełniają zdania
Wiewiórka jest…….. . Ma piękne……. . W utrzymaniu równowagi pomaga jej…….. .
c) Faza końcowa:
· Zadanie domowe- Joanna Kulmowa napisała: jesienią wiewiórczo w lesie zaproponuj podobne określenia, związane z pozostałymi porami roku
INSPIRACJE