wtorek 17.01 str.1SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH.doc

(33 KB) Pobierz

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH

 

 

Data:  17.01.2012 r.

 

Klasa:  II b

 

Prowadzący: Justyna Momot

 

Temat bloku: Zimowe zabawy.

 

Temat dnia: Na łyżwach.

 

Rodzaj edukacji: matematyczna, polonistyczna, fizyczna, plastyczna

 

Czas zajęć zintegrowanych: 180 min.

 

Temat zajęć (zapis w dzienniku):  Rozmowa o jeździe na łyżwach na podstawie doświadczeń dzieci i zagadek. Układanie i zapisywanie zdań na temat gdzie wolno, a gdzie nie wolno jeździć na łyżwach i dlaczego.  Powtórzenie i utrwalenie zasad pisowni z „ó” i „u”. Rozwiązywanie zadań na mnożenie z wykorzystaniem konkretów i rysunków- przemienność mnożenia oraz zamiana dodawania na mnożenie . Nauka piosenki „Na śniegowej górce”. Zabawy naśladowcze dotyczące zimowych dyscyplin sportowych. Wykonanie pracy plastycznej, za pomocą pasteli, dotyczącej sportów związanych z łyżwami.

 

Cele ogólne:

Wspomaganie rozwoju umysłowego w zakresie wypowiadania się. Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz kształtowanie wiadomości i umiejętności matematycznych dzieci. Wyrażanie własnych myśli i uczuć w różnorodnych formach plastycznych. Kształtowanie sprawności fizycznej dzieci i edukacja zdrowotna.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

·         dodaje i mnoży w zakresie 30, wykonuje działania na zbiorach, mnoży przemiennie,

·         potrafi zamienić dodawanie na mnożenie i odwrotnie,

·         czyta ze zrozumieniem  i potrafi opowiedzieć o czym mówi tekst,

·         wypowiada się na temat łyżew i sportów zimowych z nimi związanych, potrafi wyrazić swoje zdanie i uczucia,

·         zna zagrożenia wynikające z jazdy na łyżwach, wie jak ich unikać,

·         wie gdzie można jeździć na łyżwach, a gdzie nie wolno i potrafi to uzasadnić

·         poprawnie układa i zapisuje zdania,

·         zna zasady pisowni z „ó” i „u” i potrafi je zastosować, rozwiązuje karty pracy z nimi związane,

·         tworzy według własnej inwencji obraz związany ze sportem łyżwiarskim techniką „malowanie pastelami” oraz odczuwa radość z wykonanej pracy,

·         uczestniczy w zabawach ruchowych- naśladuje jazdę na łyżwach

 

Metody:

Podająca, słowna, praktyczna.

Formy pracy: zbiorowa, grupowa – w parach, indywidualna

 

Środki dydaktyczne:  zagadki- ks. Str. 52, karty pracy z matematyki , ćw. ks. Str.54-55., karty pracy na ćwiczenia utrwalające pisownie z „ó” i „u”(załącznik), zeszyty przedmiotowe w linię i w kratkę, odtwarzacz i płyty CD z nagraniami,  książka Grzegorza Kasdepke pt. „Ostrożnie!”, Kartki z bloku A3, pastele.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin