Plan pracy - październik.doc

(93 KB) Pobierz
Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej

 

 

 

 

 

 

 

 

Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej

 

 

PAŹDZIERNIK 2009

 

 

 

 

 

 

Tematyka kompleksowa:

 

I.                  Jesień w sadzie - owoce

II.               Jesień w ogrodzie - warzywa

III.           Jesień w lesie

IV.          Jeż przygotowuje się do zimy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.                    JESIEŃ W SADZIE – owoce

 

 

            Plan pracy

  obszary

aktywności

    Cele operacyjne

   PN   5 października`09

I.Tu paluszek... słuchanie pioosenki ludowej z gestykulacją. Utrwalanie kolejnych etapów mycia rąk. Zest. zabaw poran. LII/177  Wlaźnik

II.Co lubimy? Słuchanie wiersza I. Salach. Rozpoznawanie owoców najczęściej uprawianych przez człowieka, określanie ich wyglądu oraz smaku po degustacji.

Zabawy na powietrzu – bezpieczeństwo.

III.W ogrodzie warzywnym – zab.ruch. przy piosence, układanie i nazywanie owoców.

G+A

 

 

 

D+E

 

 

 

G+A

-znają kolejne etapy mycia rąk

 

 

 

-wiedzą, że owoce są źródłem witamin

 

 

-naśladują zachowanie zwierząt

króliczków

 

  WT   06 październik`09

I.Kolorowanie konturów jabłka, gruszki- stosowanie kolorów: czerwony, zielony, żółty.

Zabawa ruch. W sadzie- z elem. podskoku.

II.Małe i duże jabłko -  zabawa matematyczna. Próby określania wielkości(3l)

i porównywania wielkości owoców(4l).

Zabawa: Zrywamy owoce

Spacer po najbliższym otoczeniu- szukanie owocowych drzew, dziko rosnących.

III.Listeczki- ćwiczenia oddechowe, zdmuchiwanie bibułkowych listków z dłoni.

G+A

 

 

F+A

 

 

 

 

D

 

-chętnie koloruje obrazki

 

 

-posługuje się pojęciami duży, mały, większy od, mniejszy od(4l)

 

 

 

-potrafi umiarkowanie dmuchać na kartkę

   ŚR  07 października`09

I.Wesoła gruszka- słuchanie i nauka na pamięć wierszyka, naśladowanie ruchem treści wiersza.

II.Zestaw zabaw ruchowych nr 2 (wg I. Salach, s.11 – 4l)*marsz,*zab.org-porz..Taniec,*ćw.d.g.m. Gruszki,*czworak.Jabłka,*skręty tuł.*z elm.równ.Śliwki,*z elm. skoku Gałąź, *marsz uspokajający.

III.Co słyszymy- słuchanie zjawisk akustycznych z otoczenia. Zbieramy jabłka- zab.ruch. - poruszanie bez potrącania

D+A

 

 

A

 

 

 

G+A

 

 

 

-przyswaja sobie fragment wierszyka

 

-próbują wykonać podskoki

 

 

 

-potrafią skupić uwagę podczas słuchania odglosów

CZW  08 październ`09

I.Urządzamy kącik przyrody- rozmowa połączona z działaniem, układanie owoców.

II.Jabłko – wypelnianie konturów jabłka stemplami z gąbki w 2 kolorach- czerwonym i zółtym, wyzbywanie się lęku przed mieszaniem kolorów. Zab.ruch. W sadzie

Spacer w okolicy przedszkola- obserwowanie pogody.

III. Zabawy konstrukcyjne na dywanie wg zainteresowań. Zabawa: Znajdź sobie parę.

E+A

 

G+A

 

 

 

 

C+A

-zna owoce

 

-nazywa kolory czerwony i żółty

 

 

 

 

-bawi się zgodnie

   PT  09 października`09

I.Owoce – przeglądanie książeczek i czasopism dla dzieci, wyszukiwanie owoców z polskich sadów.

II.Jabłuszko – śpiewanie piosenki śpiewanej przez n-kę, doskonalenie marszu przy akompaniamencie w rytmie ćwiercnut.

Zabawa ruchowa: Zbieramy jabłka.

Zabawy swobodne w ogrodzie, bezpieczeńst.

III.Zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań, utrwalenie wierszyka: Wesoła gruszka, zab.ruch. Pajacyk

B+A

 

 

G+A

 

  

 

C+A

 

 

-wskazuje i nazywa owoce na obrazkach

 

-maszerują po całej sali bez potrącania

 

 

-zgodnie bawią się w grupach, nie zabierają sobie zabawek

II.                 JESIEŃ W SADZIE – warzywa

 

            Plan pracy

  obszary

aktywności

    Cele operacyjne

  PN  12 października`09

I.Uzupełnianie kącika przyrody w nowe okazy przyniesione przez dzieci, nazywanie i opisywanie warzyw i owoców. Zestaw zabaw porannych LVI / 180, Wlaźnik.

II.Gdzie schował się pomidorek?- wielozmysłowe poznawanie pomidora oraz innych warzyw. Określanie miejsca ukrycia pomidora. Zab ruch. Z el. rówm. Spacer  z jabłkiem.

III.Co powiedziałam? – ćw.słuchowe, n-l wypowiada nazwy z podziałem na sylaby, dzieci odgadują nazwę owocu i pokazują na obrazzku. Zab.ruch. Słońce świeci, deszcz ....

E+A

 

 

 

E+F

 

 

 

 

D

-znają nazwy przyniesionych warzyw i owoców

 

 

-ogląda, dotyka wącha warzywa

-określa miejsce ukrycia przedmiotu

 

 

-rozpoznaje nazwę owocu wypowiedzianą z podziałem na sylaby

  WT   13  październik`09

I.Czyj to cień? – zab.dyd. – rozponawanie warzyw po ich cieniach. Prawidłowe zachowanie w łazience, czekanie na swoją kolej do umywalki.

II.Segregowanie warzyw- pomidor, cebula, ziemniak. Rozdzielanie warzyw na osobne talerze, nazywanie ich. Porównywanie liczebności zbiorów, przeliczanie do ilu dziecko potrafi. Zab. Spacer z jabłkiem. Spacer do pobliskiego sklepu warzywniczego – oglądanie i nazywanie warzyw.

III.Jesienne owoce- rysowanie kredkami świecowymi znanych dzieciom owoców.

Zabawa ruch. Rozsypane owoce.

E+A

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin