scenariusz.docx

(24 KB) Pobierz

SCENARIUSZ ZAJĘĆ JĘZYKA ANGIELSKIEGO

- READING COMPREHENSION (1)

 

AGE: 2 class

AIMS: kształtowanie umiejętności czytania

OBJECTIVES - Dziecko:

- potrafi wypowiadać się na dany temat

- zna zwroty stand up, sit down…

- kojarzy czynności z danymi zwrotami

- kojarzy zapis graficzny z ilustracją

- potrafi wypowiedzieć poprawnie dane zwroty

P. PROBLEMS:

- problemy z wymową

- kłopoty z kojarzeniem zapisu graficznego z ilustracją

EDUCATIONAL AIDS: ilustracje, zapis graficzny zwrotów,

METHODS: TPR, NM, AL,

TECHNIQUES: tech. imitacji, tech. obrazka, tech. rozmowy, tech. pokazania obrazka, tech. ilustracji za pomocą tekstu i mimiki, zagadki leksykalno – gramatyczne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ

FAZA

PRZEBIEG

FORMY PRACY

 

CZAS

1.Warm - up

Wprowadzenie do tematu. Nauczyciel pyta dzieci: Co robicie po powrocie ze szkoły do domu? Rozmowa na temat wykonywanych czynności po powrocie do domu. Dzieci odpowiadają: jemy obiad, robimy zadanie, sprzątamy, zmywamy…

plenum

5 min

Zabawa wykorzystująca już znane przez dzieci zwroty: Simon says: stand up – dzieci pokazują czynność.

Simon says: open your book - dzieci pokazują czynność.

Touch your nose – dzieci stoją bez ruchu, ponieważ nie było hasła „Simon says”. (clap your hands, sit down)

Najpierw nauczyciel prowadzi zabawę, po jakimś czasie wyznaczony uczeń.

plenum

5

min

Kalambury. Dzieci losują zwroty już znane i pokazują czynność, reszta klasy odgaduje. (można klasę podzielić na drużyny)

Plenum, groups, individual

5 - 8

min

2.Presentation

Wprowadzenie nowego słownictwa.

Nauczyciel zawiesza na tablicy ilustracje z czynnościami, które wypowiedziały dzieci podczas rozmowy i ponawia pytanie: Co robicie po powrocie ze szkoły do domu?

Nauczyciel wypowiada kilka razy zwroty w języku angielskim.

plenum

10 min

Wprowadzenie pisowni nowego słownictwa.

Nauczyciel wskazuje obrazek i pyta o instrukcje. Zawiesza pod ilustracją odpowiednie zdanie powtarzając je.

Eat your sandwich!

Do your homework.

Open the windows.

Clean your room.

Wash the dishes.

Thank you!

plenum

5 -8

min

3.Practice

 

Nauczyciel wskazując na ilustracje wiszące na tablicy, wypowiada zwroty w języku angielskim.  Prosi wyznaczonego ucznia lub grupę siedzącą przy oknie, aby powtórzyli za nim. Następnie wszyscy powtarzają wspólnie cicho, głośno, z rytmem, dziewczynki, chłopcy. Prosi dzieci by zamknęły oczy i odwraca jeden z obrazków, dzieci otwierają oczy i mówią zwrot który jest przedstawiony na odwróconym obrazku.

Plenum, groups, individual

10 min

4.Evaluation

Zabawa podsumowująca. Uczniowie stoją. Nauczyciel mówi zwrot poznany na lekcji, zadaniem dzieci jest pokazać tą czynność. Jeśli ktoś źle zaprezentuje powinien usiąść – odpada z gry. Wygrywa osoba która zostanie.

plenum

5 min

SCENARIUSZ ZAJĘĆ JĘZYKA ANGIELSKIEGO

- READING COMPREHENSION (2)

 

AGE: 2 class

AIMS: kształtowanie i utrwalenie umiejętności czytania

OBJECTIVES - Dziecko:

- potrafi wypowiedzieć poprawnie dane zwroty

- potrafi uzupełniać zdania z lukami

- zna całe zwroty

- potrafi przyporządkować zwroty do ilustracji

- kojarzy zapis graficzny z ilustracją

- potrafi przeczytać poprawnie całe zwroty

P. PROBLEMS:

- problemy z wymową

- kłopoty z kojarzeniem zapisu graficznego z ilustracją

- problemy z zapamiętaniem całych zwrotów

- problem z czytaniem poznanych zwrotów

EDUCATIONAL AIDS: ilustracje, karty pracy, zapis graficzny zwrotów, karteczki z napisami

METHODS: TPR, NM, AL,

TECHNIQUES: tech. Uzupełnianie zdania z luką – „Czego tu brakuje?”, imitacja,

 

 

 

 

 

 

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ

FAZA

PRZEBIEG

FORMY PRACY

CZAS

 

1.Warm - up

 

Ćwiczenie nazw czynności i rzeczy – ich poprawnej wymowy cicho, głośno, w zmienionej kolejności, śpiewająco (open, window, homework, sandwich, clean, room, dishes, wash) - można pokazywać na ilustracjach.

Plenum, individual

5 – 8 min

2.Practice

Zabawa. Uczniowie otrzymują karteczki z napisami. Każde dziecko chodzi po sali powtarzając swój napis, który jest częścią zwrotu poznanego na poprzedniej lekcji. Uczeń szuka swojej pary, czekając na odpowiedź drugiego ucznia, po odnalezieniu łączą się. Gdy wszyscy się odnajdą odczytują swoje zwroty.

Plenum, individual

8 - 10 min

 

3.Production

 

Uzupełnianka wyrazowa. Zadaniem dzieci jest wstawić w puste miejsca wyrazy z ramki.

you               Wash

 

Windows      Clean

 

Do        sandwich

Eat your ……………….!

…….. your homework.

Open the ……………..

………. your room.

……… the dishes.

Thank …….!

Wspólne sprawdzenie. Dzieci czytają całe zwroty.

Plenum

10 - 12

min

Powtórzenie zwrotów poznanych na poprzedniej lekcji.

Rozsypanka wyrazowa.

Indywidualnie lub w parach...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin