SCENARIUSZ ZAJĘĆ JĘZYKA ANGIELSKIEGO
- READING COMPREHENSION (1)
AGE: 2 class
AIMS: kształtowanie umiejętności czytania
OBJECTIVES - Dziecko:
- potrafi wypowiadać się na dany temat
- zna zwroty stand up, sit down…
- kojarzy czynności z danymi zwrotami
- kojarzy zapis graficzny z ilustracją
- potrafi wypowiedzieć poprawnie dane zwroty
P. PROBLEMS:
- problemy z wymową
- kłopoty z kojarzeniem zapisu graficznego z ilustracją
EDUCATIONAL AIDS: ilustracje, zapis graficzny zwrotów,
METHODS: TPR, NM, AL,
TECHNIQUES: tech. imitacji, tech. obrazka, tech. rozmowy, tech. pokazania obrazka, tech. ilustracji za pomocą tekstu i mimiki, zagadki leksykalno – gramatyczne.
PRZEBIEG ZAJĘĆ
FAZA
PRZEBIEG
FORMY PRACY
CZAS
1.Warm - up
Wprowadzenie do tematu. Nauczyciel pyta dzieci: Co robicie po powrocie ze szkoły do domu? Rozmowa na temat wykonywanych czynności po powrocie do domu. Dzieci odpowiadają: jemy obiad, robimy zadanie, sprzątamy, zmywamy…
plenum
5 min
Zabawa wykorzystująca już znane przez dzieci zwroty: Simon says: stand up – dzieci pokazują czynność.
Simon says: open your book - dzieci pokazują czynność.
Touch your nose – dzieci stoją bez ruchu, ponieważ nie było hasła „Simon says”. (clap your hands, sit down)
Najpierw nauczyciel prowadzi zabawę, po jakimś czasie wyznaczony uczeń.
5
min
Kalambury. Dzieci losują zwroty już znane i pokazują czynność, reszta klasy odgaduje. (można klasę podzielić na drużyny)
Plenum, groups, individual
5 - 8
2.Presentation
Wprowadzenie nowego słownictwa.
Nauczyciel zawiesza na tablicy ilustracje z czynnościami, które wypowiedziały dzieci podczas rozmowy i ponawia pytanie: Co robicie po powrocie ze szkoły do domu?
Nauczyciel wypowiada kilka razy zwroty w języku angielskim.
10 min
Wprowadzenie pisowni nowego słownictwa.
Nauczyciel wskazuje obrazek i pyta o instrukcje. Zawiesza pod ilustracją odpowiednie zdanie powtarzając je.
Eat your sandwich!
Do your homework.
Open the windows.
Clean your room.
Wash the dishes.
Thank you!
5 -8
3.Practice
Nauczyciel wskazując na ilustracje wiszące na tablicy, wypowiada zwroty w języku angielskim. Prosi wyznaczonego ucznia lub grupę siedzącą przy oknie, aby powtórzyli za nim. Następnie wszyscy powtarzają wspólnie cicho, głośno, z rytmem, dziewczynki, chłopcy. Prosi dzieci by zamknęły oczy i odwraca jeden z obrazków, dzieci otwierają oczy i mówią zwrot który jest przedstawiony na odwróconym obrazku.
4.Evaluation
Zabawa podsumowująca. Uczniowie stoją. Nauczyciel mówi zwrot poznany na lekcji, zadaniem dzieci jest pokazać tą czynność. Jeśli ktoś źle zaprezentuje powinien usiąść – odpada z gry. Wygrywa osoba która zostanie.
- READING COMPREHENSION (2)
AIMS: kształtowanie i utrwalenie umiejętności czytania
- potrafi uzupełniać zdania z lukami
- zna całe zwroty
- potrafi przyporządkować zwroty do ilustracji
- potrafi przeczytać poprawnie całe zwroty
- problemy z zapamiętaniem całych zwrotów
- problem z czytaniem poznanych zwrotów
EDUCATIONAL AIDS: ilustracje, karty pracy, zapis graficzny zwrotów, karteczki z napisami
TECHNIQUES: tech. Uzupełnianie zdania z luką – „Czego tu brakuje?”, imitacja,
Ćwiczenie nazw czynności i rzeczy – ich poprawnej wymowy cicho, głośno, w zmienionej kolejności, śpiewająco (open, window, homework, sandwich, clean, room, dishes, wash) - można pokazywać na ilustracjach.
Plenum, individual
5 – 8 min
2.Practice
Zabawa. Uczniowie otrzymują karteczki z napisami. Każde dziecko chodzi po sali powtarzając swój napis, który jest częścią zwrotu poznanego na poprzedniej lekcji. Uczeń szuka swojej pary, czekając na odpowiedź drugiego ucznia, po odnalezieniu łączą się. Gdy wszyscy się odnajdą odczytują swoje zwroty.
8 - 10 min
3.Production
Uzupełnianka wyrazowa. Zadaniem dzieci jest wstawić w puste miejsca wyrazy z ramki.
you Wash
Windows Clean
Do sandwich
Eat your ……………….!
…….. your homework.
Open the ……………..
………. your room.
……… the dishes.
Thank …….!
Wspólne sprawdzenie. Dzieci czytają całe zwroty.
Plenum
10 - 12
Powtórzenie zwrotów poznanych na poprzedniej lekcji.
Rozsypanka wyrazowa.
Indywidualnie lub w parach...
hala12