171939Marketing ostatecznie.doc

(127 KB) Pobierz
Magdalena Nazaruk

www.student.e-tools.pl

 

 

 

 

 

 

WROCŁAW

2002

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANALIZA  MARKETINGOWA STUDIA FOTOGRAFII CYFROWEJ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spis Treści

 

I.                 Definicja Produktu

1.   Fotografia cyfrowa

2.   Technologia

3. Serwis cyfrowy

 

II              Charakterystyka Rynku

1.   Miejsce działalności

2.   Zakres wykonywanych usług

3.   Rynek konsumencki

4.   Ankieta

5.   Udział w rynku

 

III.         Przychód ze sprzedaży

1.Przychód ze sprzedaży zdjęć

 

IV.   Koszty działalności

1.   Koszty stałe roczne

2.   Koszty zmienne roczne

3.   Koszty stałe asortymentowe

4.   Koszty zmienne asortymentowe

 

V.             Konkurencja

 

VI.         Dystrybucja

 

VII.     Gwarancja

 

VIII.   Promocja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


I.              DEFINICJA PRODUKTU

 

 

 

1.              Fotografia cyfrowa

 

 

 

Klasyczny aparat cyfrowy daje użytkownikowi niezbędne minimum funkcji, potrzebnych do zarejestrowania obrazu rzeczywistego. Użycie efektów specjalnych, wynikające z potrzeb lub inwencji twórczej, wymusza na fotografującym zastosowanie specjalnych technik filtracji lub późniejszej niestandardowej obróbki naświetlonego materiału. Wszystko to natomiast wiąże się z kosztami, jakie musimy ponieść, zapleczem sprzętowym  i  wiedzą,  którą  powinniśmy  posiadać by efekt pracy spełnił nasze oczekiwania.

Technologia elektronicznej rejestracji obrazu, mająca zastosowanie w aparacie cyfrowym, sprawia, iż sprzęt ten nie tylko spełnia tę samą funkcję co aparat klasyczny. Daje on bowiem nowe możliwości rejestracji i szybkiego, ekonomicznego przetwarzania obrazu. Często jego zastosowania wykraczają nawet poza dziedzinę fotografii.

Fotografując aparatem klasycznym w nie sprzyjających warunkach pogodowych ( brak światła ) lub przy sztucznym świetle, musimy pamiętać o dobraniu właściwej czułości filmu i zastosowaniu odpowiedniego filtru na obiektyw. Aparaty te często same automatycznie dopasowują czułość elementu CCD w zależności od fotografowanej sceny. W przypadku różnego oświetlenia dobierają również poziom równoważenia bieli, aby zapobiec wystąpieniu dominanty barwnej na zdjęciu.

Bardziej zaawansowane modele mają możliwość ręcznej kontroli tych parametrów.

Aparaty cyfrowe są wyposażone w wiele efektów specjalnych i filtrów programowych, dzięki którym zarejestrowany obraz można przekształcić bezpośrednio w pamięci aparatu. Wprawdzie nawet najprostsze programy do obróbki grafiki mają wyżej wymienione funkcje, jednak możliwość korekty zdjęcia bezpośrednio w aparacie jest bardzo wygodna i pozwala zaoszczędzić czas. Staje się ona szczególnie przydatna, gdy chcemy drukować zdjęcie wprost z aparatu.

Wiele aparatów zawiera funkcję seryjnej ekspozycji zdjęć w interwałach mniejszych niż 1 s. Klatki złożone z takich ujęć wystarczy poddać animacji i już otrzymujemy gotową sekwencję wideo.

Niektóre aparaty cyfrowe mają możliwość zapisu dźwięku. Niestety, odbywa się to kosztem miejsca przeznaczonego na kolejne zdjęcia, ponieważ dźwięk rejestrowany jest na tej samej karcie pamięci, co pliki z obrazami. Używając aparatu jak dyktafonu, możemy nagrać dźwiękowy komentarz i przypisać go konkretnemu ujęciu.

Niektóre aparaty cyfrowe wyposażono w program przetwarzania obrazu w czasie rzeczywistym. Mogą one działać jako kamery internetowe podczas konferencji online lub na bieżąco transmitować obraz na witrynę internetową.

Praktycznie wszystkie aparaty  mają gniazda video-out, za pomocą których można podłączyć je do telewizora. Oprócz przeglądania zdjęć na ekranie możemy, w połączeniu z magnetowidem, rejestrować obraz używając aparatu jak kamerę cyfrową.

Kodak wyposażył swoje półprofesjonalne modele w przystawkę GPS (Global Positioning System). GPS to system lokalizacji satelitarnej punktów na powierzchni kuli ziemskiej.

 

Pozwala na określenie położenia fotografującego z dokładnością do 15 m. Funkcja ta z pewnością przyda się reporterom, wykonującym wiele zdjęć dziennie. Dzięki niej nie zapomną, gdzie dane ujęcie zostało zarejestrowane Aparaty cyfrowe również mogą wykonywać pomiary odległości. Po zamocowaniu aparatu na statywie i zdefiniowaniu odpowiedniej bazy odniesienia, możemy na podstawie zdjęcia określić odległość między dwoma punktami z dokładnością do około 1 m. Możliwość pomiaru odległości wykorzystają architekci, geodeci czy firmy budowlane, tam gdzie nie ma bezpośredniego dostępu do mierzonego obiektu.

Może się wydawać, że większość opisanych funkcji jest nieprzydatna w pracy z aparatem. Jednak te opcje, z których jeden użytkownik w ogóle nie będzie korzystał, dla innego będą podstawowym narzędziem pracy. Wszystko zależy od dobrania możliwości aparatu do indywidualnych potrzeb.

Fotografując aparatami cyfrowymi napotykamy się na duży koszt wydruków zdjęć z drukarek. Aby to ominąć w mojej firmie używam minilabu cyfrowego.

Na tej maszynie mogę wykonywać usługę w znacznie krótszym czasie oczekiwania na gotowe zdjęcia, uzyskiwać doskonała jakość wykonanych zdjęć. Wraz z rosnącą popularnością cyfrowych aparatów fotograficznych, klienci domagają się możliwości wyboru rozmiarów, wzorów i ilości odbitek. Zakłady i studia fotograficzne starające się spełnić życzenia klientów, muszą borykać się z długimi okresami oczekiwania w serwisie fotograficznym i innymi problemami. Moje studio wyposażone w najnowocześniejsze maszyny sprosta oczekiwaniom coraz bardziej wymagającym klientom.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.              Technologia

 

Jak powstają odbitki?

Wszystkie odbitki do formatu 303.5 x 465 mm. powstają w cyfrowym minilabie na wysokiej jakości papierze fotograficznym błyszczącym, matowym i filigranowym.

Źródłem obrazu mogą być negatywy oraz slajdy kolorowe i czarno-białe a także pliki cyfrowe.

Negatywy przed naświetleniem zostają zeskanowane za pomocą skanera wbudowanego w minilabie. Dzięki temu mogą one podlegać takiej samej obróbce jak pliki cyfrowe. Przed naświetleniem można regulować kolorystykę i jasność obrazu, wyostrzać go lub zmiękczać, korygować zdjęcia niedoświetlone lub prześwietlone, dodawać ramki i inne elementy.

Dla formatów od 30 x 46 cm do 110 x 3000 cm proponujemy wykonanie wydruków na wielkoformatowym ploterze drukującym.

Minilab cyfrowy stwarza możliwości nie tylko szybkiej realizacji zleceń, ale również pozwala wykorzystać wszelkie osiągnięcia w dziedzinie cyfrowej obróbki obrazu fotograficznego. Cyfrowa technologia pozwala również na wykonanie odbitek ze zdjęć bez użycia negatywu (zdjęcie ze zdjęcia). Możemy także dodawać do zdjęć dowolnie ramki, napisy, wykonać tablo, kalendarz ze zdjęciem, karty okolicznościowe, wizytówki, zaproszenia itp.

Ponadto wykonuje indeksy (do formatu A3 - 297 x 420 mm) zastępujące żmudne przeglądanie zawartości filmów i ułatwiające ich archiwizowanie.

 

 

 

3. Serwis cyfrowy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II. CHARAKTERYSTYKA RYNKU

 

 

 

 

 

Miejsce działalności :

 

 

Centrum Wrocławia

 

 

 

Zakres wykonywanych usług :

 

 

Usługi w zakresie fotografii amatorskiej, reklamowej, katalogowej.

 

 

Rynek konsumencki :             

 

 

Gospodarstwa domowe,

Gospodarstwa rodzinne,

Przedsiębiorstwa,

Instytucje publiczne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANKIETA

 

 

 

Celem ankiety jest zbadanie możliwości rozwoju usług fotografii cyfrowej we Wrocławiu. Uprzejmie prosimy o udzielenie rzetelnych odpowiedzi na wszystkie pytania. Serdecznie dziękujemy za współpracę. Zapewniamy, iż wszystkie dane zostaną anonimowe i nie będą podlegać sprzedaży.

 

 

1. Czy korzystasz z usług fotograficznych?

 

 

TAK                                                                                    NIE                           

 

 

2. Jak często korzystasz z usług fotograficznych?

 

a.     raz na tydzień                                         

b.    raz na dwa tygodnie                           

c.     raz na miesiąc                                         

d.    raz na pół roku                                         

e.     raz na rok                                                       

 

 

3.    Czym kieruje się Pan(i) wybierając punkt usługowy?

 

-dobry dojazd                                                       

-miejsce parkingowe                                         

-cena                                                                                   

-jakość wykonywanych usług                            

-fachowość                                                                     

-szybkość wykonywanych usług              

 

 

Dane o respondencie

 

 

 

Płeć

 

KOBIETA                                                                      MĘŻCZYZNA                           

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin