poradnik_01.pdf

(1146 KB) Pobierz
53112913 UNPDF
1 Poradnik dla dystrybutorów i liderów FM
Poradnik dla Dystrybutorów i Liderów FM
działających na rynkach zagranicznych
grudzień 2008 • FM GROUP World
53112913.012.png
2 Poradnik dla dystrybutorów i liderów FM
WSTĘP
FM GROUP WORld jeST FiRMą działającą na całyM śWiecie.
Posiada swoje oddziały w kilkudziesięciu krajach na wszystkich kontynentach i przygotowuje się
do otwarcia nowych filii. Każdy Członek Klubu FM GROUP może rozwijać działalność i sponsorować
nowych Dystrybutorów w dowolnym zakątku świata. Fakt ten niewątpliwie podnosi atrakcyjność
oferty FM GROUP, jednak nakłada na firmę i na wszystkich Dystrybutorów odpowiedzialność za
etyczną stronę sponsorowania na poziomie międzynarodowym.
Niniejszy poradnik został opracowany w celu ułatwienia procesu sponsorowania i rozwoju struktur na ryn-
kach zagranicznych. Mamy nadzieję, że po jego przeczytaniu staniesz się międzynarodowym Liderem FM.
GDZIE MOżESZ ROZWIJAĆ SWOJĄ STRUKTURĘ?
Listę oddziałów FM GROUP oraz ich dane teleadresowe znajdziesz na stronie www.fmworld.com lub
na stronach oddziałów FM GROUP w zakładce „FM GROUP na świecie”.
Jeżeli jesteś zainteresowany rozwinięciem działalności w wybranym kraju zapoznaj się z zasa-
dami obowiązującymi Dystrybutorów w tym konkretnym oddziale. Tylko w ten sposób udzielisz
kompetentnej i wiarygodnej informacji Dystrybutorom w Twojej strukturze i osiągniesz między-
narodowy sukces.
Przeczytaj poniższy poradnik. Jeżeli chcesz poznać więcej szczegółów zajrzyj na stronę interne-
tową danego oddziału, skontaktuj się z opiekunem danego kraju w centrali FM GROUP World
( info@fmworld.com ) lub z przedstawicielami interesującego Cię oddziału.
Najważniejsze zasady działania Dystrybutorów FM GROUP są takie same w każdym kraju. Różnice, jakie
napotkasz Ty bądź Twoi dystrybutorzy, wynikają z obowiązującego prawa, specyiki i kultury danego
kraju. Dlatego podkreślamy konieczność zapoznawania się* z podstawowymi zasadami współpracy
z danym oddziałem w celu uniknięcia nieporozumień.
* Pragniemy podkreślić, że jest to proces ciągły, ponieważ
rozwijające się oddziały mogą stale podnosić standardy
obsługi (np.: poprzez wydłużanie czasu pracy), a dane takie
jak np.: ceny produktów ulegają zmianom.
grudzień 2008 • FM GROUP World
53112913.013.png
3 Poradnik dla dystrybutorów i liderów FM
ODDZIAŁY FM GROUP – PODOBIEŃSTWA I RÓżNICE
Oddziały FM GROUP na świecie są autonomicznymi przedsiębiorstwami i pod wieloma względami
różnią się między sobą. Istnieją jednak obszary, w których irma FM GROUP World wprowadziła jed-
nolitą politykę i egzekwuje jej przestrzeganie na całym świecie.
Bez względu na oddział FM GROUP takie same pozostaną:
> Plan Marketingowy
> szablon umowy dystrybutorskiej
> szablon katalogu produktów
> oferta zapachów FM
> minimalna wartość zakupu własnego konieczna do wypłaty prowizji (34,42 pkt. miesięcznie)
> minimalna wartość zakupu własnego konieczna do pozostania aktywnym Dystrybutorem
(103,26 pkt. rocznie)
W zależności od oddziału FM GROUP różnią się:
> ceny produktów FM, w tym Starterów
> wartości punktowe produktów FM
> oferta produktów innych niż perfumy (przede wszystkim gadżetów)
> koszty przesyłki
> programy motywacyjne oraz promocje (z wyłączeniem programów organizowanych bezpośrednio
przez FM GROUP World na całym świecie)
> możliwość rejestracji on-line
> hasło dostępu do strony internetowej oddziału
> możliwość zakupów w sklepie internetowym
> sposób wypłacania prowizji
> wysokość i możliwość kumulacji rabatów
> godziny pracy oddziału
Specyikę danego oddziału określa jego regulamin. Jest on podstawowym i wiążącym źródłem in-
formacji o zasadach obowiązujących w przedstawicielstwie FM GROUP na terenie konkretnego pań-
stwa. W interesie każdego członka Klubu FM GROUP jest zapoznanie się z regulaminem oddziału,
z którym zamierza współpracować on lub jego struktura.
grudzień 2008 • FM GROUP World
53112913.014.png
4 Poradnik dla dystrybutorów i liderów FM
BIURA ZAGRANICZNE
Już na początku sygnalizujemy, że każde biuro FM GROUP może mieć inne godziny pracy. W danym
kraju inne mogą być dni wolne od pracy, w inne dni mogą przypadać święta. Weź również pod uwa-
gę różnice pomiędzy poszczególnym strefami czasowymi! Godziny, w jakich działają poszczególne
biura oddziałów, podawane są na stronach internetowych tychże oddziałów.
DZIAŁALNOŚĆ W KRAJU, W KTÓRYM NIE MA ODDZIAŁU FM GROUP
Jeśli w wybranym kraju nie ma jeszcze oddziału FM GROUP, skontaktuj się z przedstawicielami naj-
bliższego oddziału FM GROUP lub z centralą FM GROUP World ( info@fmworld.com ) i zapoznaj się
z możliwościami współpracy.
grudzień 2008 • FM GROUP World
53112913.015.png
5 Poradnik dla dystrybutorów i liderów FM
ZASADY WSPÓŁPRACY
Aby wesprzeć i ułatwić działania Dystrybutorów na rynkach międzynarodowych, przedstawia-
my poniżej najważniejsze zasady obowiązujące we wszystkich oddziałach FM GROUP World.
Zastrzegamy, że informacje te mogą ulec zmianie.
Tabela nr 1 – ZASADY WSPÓŁPRACY Z ODDZIAŁAMI FM GROUP
KRAJ
(waluta)
KOSZTY PRZE-
SYŁKI
DARMOWA
PRZESYŁKA
OD (liczba pkt.,
ilość perfum
lub wartość
zamówienia)
RODZAJ I CENA
STARTERA
KRYTERIUM
WYPŁATY PROWIZJI
RABATY
AUSTRALIA
(dolar)
7-10 AUD
240 pkt.
30 próbek lux (+ 1 szt. per-
fum) - 53 AUD;
100 próbek (+ 1 szt. perfum)
- 80 AUD
umowa dystrybu-
torska i austr. numer
podatkowy
rabat do 100% wartości
zamówienia, kumulacja bez
ograniczeń
AUSTRIA
(euro)
6 EUR
550 pkt.
100 próbek - 32 EUR;
137 próbek - 39,9 EUR
działalność gosp.;
osoby prywatne mogą
otrzymać prowizję
przelewem na konto do
730 EUR rocznie
rabat do 50% wartości
zamówienia; kumulacja do
grudnia
BELGIA
(euro)
6 EUR
500 pkt.
137 próbek - 43 EUR
umowa dystrybutorska;
oddział przygotowuje
roczne zestawienia
zarobków każdego
dystrybutora
rabat do 90% wartości
zamówienia, kumulacja
do 3 miesięcy
BOŚNIA
I HERCEGOWINA
(marka transfe-
rowa)
8,5-11,5 KM
439 pkt.
137 próbek - 84,5 KM
umowa dystrybutorska
rabat do 50% wartości
zamówienia, kumulacja bez
ograniczeń
BUŁGARIA
(lew)
5,5 BGN
188,16 pkt.
137 próbek - 50 BGN
umowa dystrybutorska
rabat do 90% wartości
zamówienia, kumulacja bez
ograniczeń
CHORWACJA
(kuna)
33,58-59,48 HRK
30 szt. perfum w
cenie regularnej
137 próbek - 308,25 HRK
umowa dystrybutorska
rabat do 50% wartości
zamówienia, bez kumulacji
CYPR
(euro)
3,5-8 EUR
586 pkt.
137 próbek - 43 EUR
umowa dystrybutorska
(dystrybutorzy kwitują
odbiór prowizji)
rabat do 90% wartości
zamówienia, kumulacja bez
ograniczeń
CZARNOGÓRA
(euro)
2-10 EUR
30 szt. perfum w
cenie regularnej
137 próbek - 42,5 EUR
umowa dystrybutorska
rabat do 50% wartości
zamówienia, kumulacja bez
ograniczeń
CZECHY
(korona)
50-100 CZK
200 pkt.
20 próbek - 350 CZK;
100 próbek - 850 CZK;
137 próbek - 1150 CZK
„živnostenský list” (karta
przedsiębiorcy) lub
działalność gosp.
rabat do 50% wartości
zamówienia, kumulacja
do 3 miesięcy
ESTONIA
(korona)
45-60 EEK
253,33 pkt.
137 próbek - 699 EEK
działalność gosp.
rabat do 50% wartości
zamówienia, kumulacja bez
ograniczeń
GRECJA
(euro)
4-8 EUR
550 pkt.
30 próbek lux - 19,5 EUR
137 próbek - 43 EUR
umowa zlecenie lub
działalność gosp.
rabat do 90% wartości
zamówienia, kumulacja bez
ograniczeń
HISZPANIA
(euro)
8 EUR
330 pkt.
20 próbek - 12 EUR;
100 próbek - 27 EUR;
137 próbek - 44 EUR
umowa zlecenie lub
działalność gosp.
rabat do 50% wartości
zamówienia, kumulacja bez
ograniczeń
HOLANDIA
(euro)
8 EUR
650 pkt.
137 próbek - 43 EUR
umowa dystrybutorska
rabat do 90% wartości
zamówienia, kumulacja
do 3 miesięcy
IRLANDIA
(euro)
8-14 EUR
290 pkt.
137 próbek - 45 EUR
możliwe tylko rabaty
rabat do 50% wartości
zamówienia, kumulacja
do 6 miesięcy
IZRAEL
(szekel)
15-40 NIS
570 pkt.
30 próbek lux - 98 NIS;
100 próbek - 195 NIS
umowa dystrybutorska;
prowizje wypłacane od
400 NIS
rabat do 50% wartości
zamówienia, kumulacja bez
ograniczeń
KANADA
(dolar)
8-15 CAD
480 pkt.
100 próbek - 65 CAD
+ podatek
(w zależności od stanu)
umowa dystrybutorska
rabat do 30% wartości
zamówienia, kumulacja
do 12 miesięcy
grudzień 2008 • FM GROUP World
53112913.001.png 53112913.002.png 53112913.003.png 53112913.004.png 53112913.005.png 53112913.006.png 53112913.007.png 53112913.008.png 53112913.009.png 53112913.010.png 53112913.011.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin