TAŃCZĄ MOTYLE, TAŃCZĄ NA ŁĄCE
Poniedziałek
MIESZKAŃCY ŁĄKI
> zestaw ćwiczeń porannych nr 21 wg K. Wlaźnik;
> teatrzyk kukiełkowy „Mieszkańcy łąki”; poszerzanie znajomości świata zwierząt żyjących na łące; zapoznanie z ich sposobem życia, pożytecznością; dostarczanie dzieciom wzorów poprawnej polszczyzny; ćwiczenia słuchowe – rozpoznawanie głosów zwierząt łąkowych z kasety magnetofonowej; karta pracy – co to za zwierzę? nazywanie i wypełnianie odpowiednim kolorem; wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania;
> zabawy rytmiczne przy muzyce – prawidłowa reakcja na zmianę tempa i dynamiki; sprawne ustawienie się w dwóch kołach na sygnał muzyczny; wprowadzenie piosenki „Na łące” B. Formy; określanie nastroju melodii oraz tempa za pomocą słów – wesoła, radosna, szybka, skoczna; zabawa rytmiczno – ruchowa do piosenki;
Wtorek
WYCIECZKA NA ŁĄKĘ
> wysłuchanie wiersza I. Salach „Na łące” – przypomnienie nazw mieszkańców łąki; zabawa ruchowo - artykulacyjna „Zwierzęta na łące”: naśladowanie ruchu i głosu zwierząt; zabawa „Biedroneczki są w kropeczki” – doklejanie czarnych kropek na skrzydłach biedronek;
> wycieczka na pobliską łąkę w celu obserwacji naturalnego środowiska przyrodniczego; obserwowanie piękna i bogactwa roślin i zwierząt (kwiaty, zwierzęta), określanie ich wyglądu, wdrażanie do nie niszczenia przyrody oraz jej ochrony;
> zabawy ruchowe w terenie - opowieść ruchowa „Na łące” pobudzanie wyobraźni dziecka, doskonalenie prawidłowej sylwetki dziecka.
Środa
MOTYLE I KWIATY Zajęcie otwarte dla rodziców
> wysłuchanie opowiadania „Motyle i kwiaty”; utrwalenie znajomości pojęć duży – mały; zwrócenie uwagi dzieci na podobieństwo kwiatów i motyli; rozpoznawanie 4 kolorów: czerwony, żółty, niebieski, zielony; dopasowywanie motyla do kwiatka wg koloru;
> zabawa dydaktyczna „Ile jest kwiatów, a ile motyli?” doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie czterech elementów, łączenie kwiatów i motyli w pary; określanie ilości mniej, więcej, tyle samo; utrwalenie pojęć dotyczących położenia przedmiotów: podczas zabawy integracyjnej z rodzicami „Gdzie jest motyl?”; wykonanie barwnych motyli z dowolnie wybranego materiału plastycznego;
> zabawa ruchowa z elementami równowagi „Z kwiatka na kwiatek’ oraz z elementami czworakowania „Szukamy biedronek”.
Czwartek
KOLOROWA ŁĄKA
> słuchanie wiersza J.Brzechwy „Do biedronki przyszedł żuk”; przypomnienie nazw owadów najczęściej spotykanych na wiosennej łące; zwrócenie uwagi na ich wygląd oraz rolę jaką pełnią w świecie przyrody; kształtowanie pozytywnego stosunku do owadów;
> utrwalenie piosenki „Na łące” wyklaskiwanie krótkich tematów rytmicznych, utrwalenie znajomości pojęć – cicho, głośno; doskonalenie umiejętności reagowania na umowne sygnały muzyczne; pobudzanie i hamowanie ruchu na sygnały muzyczne; zagadki słuchowe „Głosy” – rozpoznawanie głosów instrumentów
Piątek
KOLOROWE SKRZYDŁA MOTYLI
> wysłuchanie wiersza „O motylu siedzącym na kwiatku” – omówienie treści wiersza; zainspirowanie dzieci do działalności plastycznej;
> wykonanie motyla przy wykorzystaniu kolorowej plasteliny; umiejętne rozprowadzanie plasteliny po powierzchni kartki; dobieranie kolorów wg własnego pomysłu; rozwijanie wyobraźni dziecka; dbałość o estetykę pracy; nabywanie samodzielnych doświadczeń podczas zabaw plastycznych; wystawa prac w holu przedszkola
> wyjście na plac przedszkolny; podczas zabawy poszukiwanie owadów i ich obserwacja – w ciszy i spokoju, bez płoszenia zwierząt;
beatynka1