25.04.2012 r.rtf

(4 KB) Pobierz

Etap I. Jest to prezentacja sposobu odpowiedzi na każde pytanie z osobna (rys 1)

Jeżeli stworzenie takiej (...) jest niemożliwa to charakteryzujemy najczęstszy typ odpowiedzi.

Wykres rozkładu odpowiedzi na podstawie tabeli - na podstawie danych procentowych.

Uwaga dla pytań disjunktywnych gdzie mamy klasyfikacje zupełną i rozłączną to znaczy (...) natomiast przy pytaniach wielokrotnego wyboru można zrobić tylko i wyłącznie wykres słupkowy.

Do każdej tabelki dodajemy komentarz w której powinna znaleźć się informacja o:

a)  kategorii modalnej czyli, najczęściej wybieranym typem odpowiedzi

b) rozkładzie procentowym danych

c) stopniu zróżnicowania odpowiedzi danej grupy

 

Główka pytania ankietowego.

 

Etap II. Jeżeli interesuje nas zależność między sposobem odpowiedzi na dane pytanie a zmiennymi ubocznymi typu płeć, wykształcenie, wiek itp. to robimy tak zwaną tabelę krzyżową (rys 2).

Do tabeli stosujemy chi kwadrat Pearsona.

Etap III. Jeżeli interesuje nas porównanie odpowiedzi z różnych grup badanych (od 2 do 5). (...) istotności różnic między grupami stosuje się statystyczny test porównywania częstości Fp Góralskiego.

 

Podsumowanie wyników ankiety. Na każde z pytań problemowych pracy dodajemy własny komentarz na ile odpowiedzi wydają się szczere i wiarygodne i odpowiadamy na kolejne pytania problemowe.

 

 

Test pedagogiczny (sprawdzian osiągnięć szkolnych).

Test pedagogiczny to:

1) zbiór zadań lub pytań

2) często zadań jest tyle żeby objąć całość materiału

3) zadania są niezależne

4) zadania oceniane są w punktach wg przygotowanego klucza

 

Rodzaje testów pedagogicznych:

1) pisemne, ustne, praktyczne

2) nauczycielskie (robione przez nauczyciela na swój prywatny użytek, mogą dotyczyć jednego kawałka materiału) i standaryzowane (ujednolicone, ścisłe zasady gdzie można porównywać wyniki)

3) testy selekcyjne (mają za zadanie wyłonić najlepszych, polegają na tym że przeważają zadania trudne), odsiewowe (odrzucenie najsłabszych, polegają na tym że przeważają zadania łatwe, wyłapuje się osoby któresobie z nim nie radzą) i na miarę (śprawdzają dojście do założonego poziomu)

4) testy mocy (polega na tym że, dotyczy ściśle określonego materiału, zawiera przekrój pytań od najłatwiejszych do najtrudniejszych, zwykle ma długi lub nieograniczny czas na rozwiązywanie a zadaniem ucznia jest wykazanie na ile umie), szybkości (często są zredukowane do pojedyńczego pytania mają rygorystycznie ograniczony czas tak dobrane oby nikt lub prawie nikt nie był w stanie zmieścić się w tym czasie ich zadaniem jest sprawdzenie orientacji ucznia) i omnibusa (testy  wszechstronności, dużo krótkich pytań i ograniczony czas odpowiedzi na każde z pytań)

5) testy profesjonalne (są wystandaryzowane, instrukcje dla ucznia, ściśle opracowany klucz ocen, powoduje to że zawsze stosowane są w ten sam sposób, są obiektywne, mają policzone wskaźnik rzetelności, czyli można oszacować na ile pomiar jest dokładny i precyzyjny, obliczony wskaźnik trafności czyli, można ocenić na ile wierzą w to co powinni)

Pytania otwarte - polegają na tym że, uczeń sam konstruuje odpowiedź.

a) pytania krótkiej odpowiedzi (podaj nazwisko, podaj datę, podaj zasadę, rozwiąż równanie itp.)

b) pytanie z luką lub z okienkiem

c) zadanie rozprawka (scharakteryzuj gromadę gadów, oceń znaczenie Konstytucji 3 Maja)

Zadania zamknięte to takie w których uczeń wybiera odpowiedź spośród wybranych.

a) alternatywa lub prawda - fałsz

b) zadanie pojedyńczego wyboru

c) zadanie pojedyńczego odrzucenia polega na tym że trzeba wskazać jedną odpowiedz jako fałszywą

Pytania na dobieranie polegają na tym że, zestawiamy informacje w dwóch słpukach i trzeba połączyć je w pary.

Pytania na szeregowanie polegają na tym że, materiał trzeba ustawić we właściwej kolejności.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin