Przydatne wskazówki.docx

(42 KB) Pobierz

Przydatne wskazówki
Wskazówki do Photoshopie

 

Tips




1. Bieżący rozmiar:
Aby dopasować obraz do ekranu wciśnij Command/Ctrl+0. Natomiast chcąc wyświetlić rzeczywista wielkość obrazu dwukrotnie kliknij na narzędziu Zoom (Lupka).

2. Dodawanie do selekcji:
Aby do selekcji dodać nowy obszar, przeciągnij z wciśniętym klawiszem Shift dowolnym narzędziem do tworzenia selekcji. Kazda cześć kształtu, który tworzysz, umieszczana na zewnątrz istniejącej selekcji, będzie automatycznie dodana.

3. Dodawanie selekcji:
Przytrzymując klawisze Shift+Control/Command i klikając na kolejnym kanale, możesz dodać nowy obszar do selekcji. Metoda ta działa również w przypadku warstw i zaznaczonej selekcji (tylko klawisz Shift).

4. Adobe on-line:
Jeżeli chcesz uruchomić internetowa przeglądarkę i przełączyć się na stronę firmy Adobe, kliknij na ikonie, która znajduje się na samej górze palety narzędziowej.

5. Tryby warstw dopasowania:
Warstwy dopasowania(Adjustment Layers) służą nie tylko do ustalania kontrastu i jasności. W celu otrzymania wielu ciekawych efektów poeksperymentuj z rożnymi trybami nakładania tych warstw.

6. Efekt maski:
Na warstwach dopasowania możesz malować w ten sam sposób jak na maskach. Malując kolorem czarnym usuwasz efekt warstwy dopasowania, a białym wzmacniasz go. Szary kolor wprowadza średnie wartości efektu.

7. Wyrównywanie warstw:
Połączone ze sobą warstwy mogą być wyrównywane lub rozmieszczane wzgledem siebie. Z menu Layers (Warstwa) wybierz opcje Align Linked (Wyrównanie połączonych. ) lub Distribute Linked (Rozmieść połączone).

8. Selekcja kanału Alpha:
Kliknij na dowolnym kanale z wciśniętym klawiszem Control/Command, aby wczytać jego zawartość jako selekcje. Selekcja generowana jest na podstawie jasności. Obszary całkowicie czarne są nie zaznaczane, biale zaznaczane są w całości, a szare częściowo.

9. Zmiękczanie anti-aliasingu:
Anti-aliasing wygładza tylko zewnętrzną krawędź selekcji, natomiast opcja Feather (Wtapianie) zmiękcza ja równomiernie z dwóch stron. Dzieki temu, nawet przy malej wartości parametru wtapiania, przejścia pomiędzy montowanymi elementami są łagodniejsze.

10. Pędzel Art History:
Nowy pędzel Art History (Pędzel stylowy) działa w podobny sposób jak pędzel History, dodatkowo nakładając efekty malarskie. Rozpocznij malować małym rozmiarem pędzla i poeksperymentuj z rożnymi stylami i rożnymi wartościami parametru Area.

11. Artystyczne kolory:
Podczas używania pędzla Art History nie jesteś ograniczony do kolorów znajdujących się w obrazie. W palecie Options (Opcje) zmniejsz wartość opcji Fidelity (Dokładność) i wybierz kolor, którym chcesz malować.

12. Background Eraser:
Zastanawiasz sie, do czego w wersji 5. 5 służy narzędzie Background Eraser (Gumka tla)? Krzyżyk znajdujący sie w środku okręgu ustaw nad kolorem tla, który chcesz usunąć, przeciągnij narzędziem Background Eraser i usuń ten kolor.

13. Efekty warstwy Background:
Standardowo większość efektów nie może być nakładana na warstwę Background (Tło) - najpierw trzeba przekonwertować ja na zwykła warstwę. W tym celu podwójnie kliknij na tej warstwie i wpisz nowa nazwę lub zaakceptuj nazwę domyślną.

14. Proces automatyzacji:
Nowa paleta Actions (Zadania) automatyzuje proces wprowadzania zmian do obrazu. Dzieki niej możesz także wprowadzać zmiany we wszystkich obrazach znajdujących się w jednym, wybranym folderze. W tym celu wybierz File/Automate/Batch (Plik/Automatyzuj/Wsad).

15. Lepsze zniekształcenia:
Spróbuj uruchomić filtry z menu Blur (Rozmycie) lub Distort (Zniekształcenie) kilka razy z mniejszymi wartościami zamiast jednorazowo z duzą wartością. Dzieki temu uzyskasz lepsze efekty.

16. Lepsze odcienie szarości:
Jeżeli z obrazów RGB lub CMYK chcesz otrzymać obraz w skali szarości, to lepiej jest je przekonwertowac do modelu LAB, włączyć tylko kanał Lightness (Jasność) i wybrac Image/Mode/Grayscale [Obrazek/Tryb/Skala szarości) następnie kliknąć na OK, aby anulować pozostałe kanały.

17. Czarny - czarny:
100 procentowy czarny jest niewystarczający, aby pokryć dokładną czernią duże obszary. Spróbuj dodać 60% Cyjanu.

18. Tryby nakładania:
Nie jesteś ograniczony tylko do trybów nakładania warstw. Różnych trybów możesz używać także podczas malowania wybierając je z palety opcji narzędzia Paintbrush (Pędzel).

19. Przezroczystości pędzla:
Zmień wartości Opacity (Krycie) dla pędzla i innych narzędzi wpisując liczby 1 i 0. Wartość 1, to 10 procent nieprzezroczystości, a 0 to 100% nieprzezroczystości.

20. Centrowanie warstw:
Podczas przemieszczania warstwy z jednego dokumentu do drugiego, przytrzymaj klawisz Shift - w ten sposób automatycznie wycentrujesz przemieszczana warstwę w nowym dokumencie.

21. Wybieranie rozdzielczości:
Jaka rozdzielczość wymagana jest przy obrazach przeznaczonych do druku? W drukarni dowiedz sie, jaka wprowadzić wartość dla parametru Frequency (Liniatura), następnie pomnóż liczbę lpi przez 1,5 lub 2, aby otrzymać dokładną rozdzielczość obrazu w dpi.

22. Grupy wycinania:
Klikając z wciśniętym klawiszem Alt/Option pomiędzy dwoma warstwami połącz je w grupę wycinania. Dolna warstwa stanie sie wtedy przezroczysta maska dla warstwy znajdującej się nad nia.

23. Wszystkie warstwy (Use All Layers):
Opcja ta znajduje się na palecie opcji narzędzia Clone (Stempel). Po zaznaczeniu tej opcji możesz pobierać próbkę, która ma zostać skopiowana z wszystkich oddzielonych warstw tak jak by byty one spłaszczone. Opcja ta znajduje sie także na paletach narzędzi Bucket (Wiadro z farba. Magic Wand (Magiczna Różdżka) i Blur (Rozmycie).

24. Ścieżki, a 3D:
Wielu projektantów używa programów 3D do modelowania, a Photoshopa do wprowadzania poprawek w gotowych renderingach. Jednak w Photoshopie możesz stworzyć i wyeksportować ścieżkę wektorowa, która posłuży do wytłoczenia trójwymiarowego obiektu - w takim przypadku dodatkowy pakiet do grafiki wektorowej jest niepotrzebny.

25. Rozmiar pędzla:
Aby zmienić sposób, w jaki wyświetlany jest pędzel wybierz File/Preferences/DisplayandCursor (Plik/Preferencje/Wyświetlanie i kursory) i w oknie dialogowym zaznacz czy chcesz pracować z kursorem standardowym, precyzyjnym, czy takim, który bedzie mial rozmiar pędzla.

26. Krzywe linie pomocnicze:
Jeżeli chcesz stworzyć ukośne lub zakrzywione linie pomocnicze stwórz je przy pomocy ścieżek. Narysuj je przy pomocy narzędzia Pen (Pióro) i zapisz (opcja Save Path z menu palety Paths). Aby ukryć dana ścieżkę wystarczy ja wyłączyć klikając z boku.

27. Własne pędzle:
Dowolne, wcześniej narysowane kształty lub fragmenty obrazu moga posłużyć jako końcówki pędzla. W tym celu zaznacz selekcja fragment obrazu i z menu palety Brushes (Pędzle) wybierz opcje Define Brush (Zdefiniuj pędzel).

28. Linie pomocnicze (Guides):
Większość obiektów w Photoshopie przyciągana jest do linii pomocniczych. Klikając na linijce (Rulers) i przeciągając myszkę w dól wprowadź linie pomocnicza (aby włączyć linijki wciśnij Control/Command+R). Aby przemieszczać linie pomocnicza. wciśnij Control/Command, natomiast jeżeli chcesz, żeby linia pomocnicza przemieszczała się według podziałki na linijce wciśnij także klawisz Shift.

29. Siła nacisku:
Jeżeli używasz tabletu graficznego nie zapomnij o zaznaczeniu opcji Pressure (Nacisk), która znajduje się na palecie Options (Opcje). Efekty generowane przez narzędzia Smudge (Smużenie), Blur (Rozmyj) i Airbrush (Aerograf) sa wrażliwe na nacisk.

30. Narzędzie Measure:
Aby w obrazie zmierzyć odległość i kat pomiędzy dwoma punktami, wybierz narzędzie Mesure (Miarka) i przeciągnij nim pomiędzy tymi punktami. Wszystkie dane wyświetlane są na palecie Info.

31. Precyzyjne narzędzia:
Aby włączyć precyzyjny tryby wyświetlania kursora, który pozwoli Ci operować narzędziem z większą precyzja wciśnij klawisz Caps Lock. Dzieki temu nie musisz tracic czasu na otwieranie okna Preferences (Preferencje).

32. Renderowanie tekstu:
Edytowalny tekst w wersji 5. 0 stanowił duży krok w rozwoju Photoshopa. jednak dopóki nie wykonasz polecenia Layer/Type/Render Layer (Warstwa/Warstwa Tekstowa/Renderuj warstwę) nie możesz nakładać filtrów na taki tekst.

33. Tekst na krzywej:
Aby nasz tekst został wpisywany na krzywej, narysuj ja przy pomocy narzedzia Pen. Następnie narysowana ścieżkę skopiuj i wklej do Illustratora lub FreeHanda. Wpisz tekst i z powrotem skopiuj go i wklej do Photoshopa.

34. Klonowanie z warstwami dopasowania:
Jeżeli używasz narzędzia Clone (Stempel) z włączoną opcja Use All Layers (Wszystkie warstwy) i w obrazie znajduje się aktywna warstwa Adjustment Layers, to klonowany obszar będzie miał nieprawidłowy odcień. Dlatego przed pobraniem próbki wyłącz warstwę dopasowania i włącz ja dopiero po wyretuszowaniu obrazu.

35. Selekcja na podstawie zakresu kolorów:
Czy zdarzało Ci się spędzać godziny na poprawianiu zle naświetlonych lub słabo zeskanowanych zdjęć? Jeżeli tak to wybierz Select/Color Range (Zaznacz/Zakres koloru) i aby zaznaczyć obszary z błędami prześwietlenia lub niedoświetlenia z rozwijalnego menu wybierz opcje Highlights (Światła) lub Shadows (Cienie). Zmiękcz selekcje (opcja Feather) następnie aby wyregulować partie cieni lub świateł włącz okno dialogowe Levels (Poziomy).

36. Łączenie palet:
Aby zgrupować dwie palety przeciągnij jedna z nich na druga. Aby schować paletę odhacz ja od grupy i kliknij na kwadracik Close.

37. Łączenie ścieżek i selekcji:
Jeżeli w dokumencie znajduje się aktywna selekcja, to możesz ja połączyć ze ścieżka klikając z wciśniętym klawiszem Option/Alt na przycisk Load As Selection (Wczytaj ścieżki jako zaznaczenie) znajdujący się na dole palety Paths (Ścieżki). W oknie dialogowym możesz wybrać sposób, w jaki zostaną połączone selekcja i ścieżka - usuniecie, dodanie, odjecie lub przecięcie z istniejącą selekcja.

38. Skompresowane kanały:
Nie zapisuj obrazów z wieloma kanałami w formacie TIFF. Rodzimym format Photoshopa (PSD) korzysta z lepszych metod kompresji, szczególnie w przypadku plików o niewielkich rozmiarach.

39. Wymuszona selekcja:
Jeżeli chcesz wyznaczyć selekcje, która będzie idealnym kwadratem lub okręgiem to podczas zaznaczania je) przytrzymaj wciśnięty klawisz Shift. Przytrzymując klawisze Shift+Option/Alt tworzysz selekcje od środka.

40. Stykówka:
W wersji 5. 5 mamy możliwość tworzenia stykówek i mini galerii przeznaczonych na strony WWW. Stykówka jest to seria miniaturek zdjęć pochodzących z jednego katalogu i ułożonych na jednej kartce papieru. Aby zrobić stykówkę wybierz File/Automate/Contact Sheet (Plik/Automatyzuj/Stykówka II).

41. Ciągłe wymazywanie:
Na palecie narzędzia Background Eraser (Gumka Tla) z menu Sampling (Próbkowanie) wybierz opcje Continuous (Ciagle). Dopóki krzyżyk znajdujący się w środku kółeczka nie będzie najeżdżał nad fragmenty obrazu, które chcesz zachować to narzędzie będzie się przystosowywało do zmiany kolorów tła podczas przeciągania nim nad obrazem.

42. Skopiuj i wklej:
Ciągle szukasz sposobu na usuniecie rys i skaz? Zatem zaznacz selekcja nienaruszony obszar, skopiuj go i wklej, a następnie przy pomocy narzędzia Move (Przesuniecie) z wciśniętym klawiszem Option/Alt przeciągnij wklejona kopie na uszkodzone obszary.

43. Kopiowanie maski:
Jeżeli używasz Photoshopa 4 to nie możesz skopiować maski z jednej warstwy na druga. Zamiast tego możesz kliknąć z wciśniętym klawiszem Command/Control na oryginalna maskę, żeby wczytać ja jako selekcje, wybrać nowa warstwę i kliknąć na ikonę New Layer Mask (Utwórz Maskę warstwy). W ten sposób automatycznie zamienisz selekcje na maskę.

44. Kadrowanie:
W jednej operacji możesz połączyć kadrowanie z korekta krzywizn. Przy pomocy narzędzia Crop (Kadrowanie) ustaw ramkę kadrowania, a następnie umieść kursor na jednej z jej krawędzi i przeciągnij myszkę. W ten sposób przekręcisz ramkę kadrowania.

45. Kolory na krzywej:
Po otwarciu okna dialogowego Curves (Krzywe), Photoshop automatycznie włącza narzędzie Eyedropper (Kroplomierz). Uzyj tego narzędzia do zaznaczenia koloru w obrazie i sprawdź jego pozycje na krzywe) znajdującej się w oknie dialogowym.

46. Przecinanie ścieżek:
Czy zastanawiałeś sie jak w Photoshopie, w którym nie ma narzędzia Scissors przeciąć ścieżkę? Cóz, wystarczy stworzyć trzy punkty lezące blisko siebie, a następnie skasować ten, który leży pośrodku.

47. Edycja CMYK:
Czy wiesz, ze przez menu View (Widok) możesz podglądać obraz w trybie RGB i CMYK dla systemów Windows i Mac? Zauważ jednak, ze jeżeli obraz docelowo będzie w trybie CMYK to lepiej rozpocząć prace w tym właśnie trybie.

48. Gradienty CMYK:
Tworząc gradienty w modelu CMYK otrzymujesz o wiele lepsze rezultaty niz jeżeli tworzysz je w modelu RGB i później konwertujesz na CMYK.

49. Najpierw odznacz:
Czy zdarza Ci sie, ze wszystkie narzędzia malujące czy filtry po prostu nie działają? I ciągle nie możesz dojść, jaka jest tego przyczyna? W takim przypadku spróbuj wcisnąć Command/Ctrl+D (Deselect). W ten sposób odznaczysz selekcje, o której mogłeś zapomnieć. Nie martw się innym tez to sie zdarza - nawet często.

50. Majsterkowanie przy gradientach:
Aby stworzyć własny gradient kliknij na przycisk Edit (Edycja), który znajduje sie na palecie Gradient Options (Opcje gradientu). Wciśnij przycisk New (Utwórz), wpisz nazwę gradientu i dwukrotnie klikając na wiaderkach z farba wprowadź kolory. Klikając pod paskiem gradientu możesz dodać więcej kolorów.

51. Punkty:
Aby stworzyć przerywane pociągnięcia, podwójnie kliknij na ikonę pędzla i w oknie dialogowym, które się pokaże dla parametru Spacing (Odstepy) wprowadź wartość większą niż 25%.

52. Rysowanie z środka:
Jeżeli podczas zaznaczania okrągłej lub kwadratowej selekcji wciśniesz w klawisz Option/Alt, to Photoshop zacznie tworzyć te selekcje od środka, a nie z narożnika.

53. Cienie:
Aby rzucane cienie były jaśniejsze i bardziej realistyczne, użyj trybu Multlply i zmniejsz krycie warstwy do 70%. Ten sam efekt możesz uzyskać przy pomocy okna dialogowego Levels (Poziomy) przesuwając czarny suwak na pasku Output levels (Poziomy wyjścia) do wartości 200.

54. Pełne odcienie szarości:
Do konwersji kolorowego zdjęcia na odcienie szarosci, uzyj opcji Channel Mixer (Mikser kanałów) i zaznacz opcje Monochrome (Monochromatycznie). Dzieki wszystkim informacjom zawartym w kolorowych kanałach będziesz mógł maksymalnie zwiększyć ilości szczegółów w światłach i cieniach obrazu.

55. Stały rozmiar kadrowania:
Na palecie Crop Options (Opcje kadrowania) zaznacz opcje Fixed Target Size (Stala wielkość celu). W oknach tekstowych określ wymiary. Teraz podczas kadrowania Photoshop utrzyma stale proporcje oraz zmieni obraz zgodnie z określoną rozdzielczością.

56. Niedoświetlenie:
Niedoświetlone tony średnie i szczegóły w cieniach można poprawie przez zapisanie kopii obrazu w odcieniach szarości. Następnie wczytanie kanału Black z tej kopii jako selekcji i wybieranie Edit/Fill (Use: 50% Grey, Mode: Color Dodge) Edycja/Wypełnij (Uzyi: 50% szarosci).

57. Grymaśne tło:
Czy tło w Twoim obrazie nie jest tak białe, jak być powinno? W takim przypadku używając suwaków z okna dialogowego Levels (Poziomy) podziel odpowiednio histogram.

58. Zmiany z historii:
Jest jeszcze jeden łatwy sposób na naprawę zdjęć. W celu usunięcia zabrudzeń użyj filtra Dust&Scratches (Kurz i rysy) z odpowiednio wysokimi parametrami. Do symulacji ziarna błony filmowej użyj filtra Noise (Szum), wykonaj nowe zdjęcie (Snapshot) i wykorzystaj je do usunięcia skaz z oryginalnego zdjęcia przy pomocy pędzla History Brush.

59. Levels (Poziomy):
Aby przyciemnić cienie i rozjaśnić światła, w oknie Levels przeciągnij dwa zewnętrzne suwaki do środka. Na końcu w celu ustawienia średnich tonów przeciągnij środkowy suwak.

60. Soczysta grafika:
Wydrukowanie średnich tonów w czarno-białych lub kolorowych obrazach może wypaść pomyślnie jedynie przy rozdzielczości 200-300 dpi. W przeciwieństwie do 1-bitowej grafiki kreskowej. Gdzie każdy piksel jest albo czarny albo biały, dobre rezultaty otrzymasz tylko wprowadzając rozdzielczość skanowania taka sama, jak rozdzielczość druku.

61. Rozmiar dla druku:
Otwórz okno Image Size (Wielkość obrazka), odznacz opcje ponownego próbkowania (Resample Image) i wpisz rozdzielczość, w której będziesz drukował. Teraz zaznacz opcje Resample Image i w celu przeskalowania obrazu zmień wartości w oknach rozmiarów.

62. Słabe cienie:
Przy pomocy okna dialogowego Color Range (Zakres Koloru) zaznacz w obrazie partie cieni, średnich tonów lub świateł, zmiękcz selekcje (Feather) i przejdź do ustawień jasności i kontrastu (Brightness&Contrast). Teraz popraw zbyt słabe światła lub cienie.

63. Prostowanie skanów:
Narzędziem Measure możesz wyznaczać kat obrotu. Narysuj nim pionowa linie i wybierz Rotate Canvas/Arbitrary (Obróc obszar roboczy/Swobodnie). Photoshop sam wprowadzi odpowiedni kat obrotu.

64. Punkty ścieżki:
Czasami punkty kontrolne ścieżki mogą zniknąć, a Ty pewnie zastanawiasz się ,jak je przywrócić. Po przełączeniu się do trybu pełnoekranowego (klawisz F lub środkowy przycisk znajdujący sie w dolnej części palety narzędziowej) powinieneś je znowu zobaczyć.

65. Edycja wielu kanałów:
Jeżeli zdecydujesz się na edycje kilku rożnych kanałów przy pomocy krzywych, to zanim włączysz okno dialogowe (Curves), kliknij na kazdym z kanałów razem z wciśniętym klawiszem Shift. Tym sposobem uzyskasz pożądany efekt.

66. Edycja efektów warstwy:
Efekty warstwy są re edytowalne i szczególnie nadają się do zmian wyglądu warstw tekstowych, jednak niemożliwe jest nakładanie filtrów i malowanie na warstwach tekstowych dopóki, dopóty nie zostaną one przekształcone na zwykle warstwy. Aby to zrobić, wybierz Layer/Type Layer/Render (Warstwa/Warstwa Tekstowa/Renderuj warstwę).

67. Wydajne indeksowanie:
Poprzez zmianę trybu na Indexed Colour (Kolory Indeksowane) możesz zmniejszyć rozmiary plików. Odnosi się to szczególnie do obrazów pasteryzowanych lub tych, w których znajdują się duże obszary jednolitego koloru.

68. Wydzielanie z tła:
Extract Image (Wydziel) to nowe polecenie Photoshopa 5. 5, które idealnie nadaje sie do wycinania skomplikowanych obiektów z tła takich jak np. włosy, sierść i itp. Najpierw musisz obrysować skomplikowany kontur, a następnie wypełnić obszar, który chcesz zachować.

69. Zmiękczanie:
Aby osiągnąć łagodne przejście ze zmiękczonego obszaru maski do pozostałej części w odniesieniu do poprzedniej porady, to "wtop" selekcje, która wykonałeś w trybie szybkiej maski.

70. Szybsza zmiana przezroczystości pędzla:
Szybkie wciśniecie dwóch kolejnych liczb zmieni wartość Opacity (Przezroczystość) zgodnie z "wstukanymi" liczbami. Aby zmienić przezroczystość pędzla na 28 procent, wciśnij 2, a następnie szybko 8.

71. Aktualizacja fontów:
Po dodaniu nowych czcionek przy pomocy programu do zarządzania fontami, takiego jak ATM Deluxe, możesz w Photoshopie wymusić ich aktualizacje bez konieczności wychodzenia z programu. W tym celu wystarczy podczas kliknięcia na narzędziu Text (Tekst) przytrzymać wciśnięty klawisz Shift.

72. Od stanu do obrazu:
Posługując się rozwijalnym menu palety History (Historia), możesz zmieniać dowolny stan znajdujący się na tej palecie w nowy dokument.

73. Tryby wyświetlania ekranu:
Wciskając klawisz F możesz przełączać się pomiędzy poszczególnymi trybami wyświetlania obrazu. Wciśnij klawisz F, a przełączysz się do trybu pełnoekranowego z paskiem menu, kolejne wciśniecie spowoduje znikniecie paska menu. Po następnym wciśnięciu powrócisz do stanu pierwotnego.

74. Alarm przestrzeni kolorów:
W trybie RGB z menu View (Widok) wybierz Gamut Warning (Alarm przestrzeni kolorów). Teraz kolory, które nie mogą być wydrukowane zostaną w obrazie zaznaczone na szaro.

75. Łączenie zadań:
Możesz łączyć zadania w grupy, które wyglądają jak foldery. Z menu palety Action (Zadania) wybierz opcje New Set (Nowy zestaw) i w oknie dialogowym wprowadź nazwę. Kliknij na OK. W palecie pojawi się nowy folder. Aby do zestawu dodać zadania znajdujące się na palecie, przeciągnij je pojedynczo nad nowy folder.

76. Chowanie miniaturek warstw:
Miniaturki warstw znajdujące się na palecie Layers pomagają w wizualnej identyfikacji warstwy oraz jej zawartości. W nazwach warstw wygodnie jest wpisywać słowa, które precyzyjnie określają ich zawartość. Dzieki temu wybierając z menu palety Layers opcje Palette Options (Opcje palety) i w oknie dialogowym opcje (Żaden) możesz wyłączyć wyświetlanie miniaturek. W ten sposób zaoszczędzić trochę czasu.

77. Ukrywanie palet:
Aby pozbyć się palet, które zaśmiecają ekran, wciśnij klawisz Tab. Ponowne wciśniecie tego klawisza przywróci wszystkie palety. Szczególnie przydatne, kiedy chcemy podglądnąć efekty naszej pracy.

78. Światła i cienie:
Jeżeli w obrazie optujesz za uzyskaniem mocnych świateł i cieni, to użyj narzędzi Eyedropper (Kroplomierz), znajdujących się w oknach dialogowych Levels (Poziomy) i Curves (Krzywe). Kroplomierzem wyznaczającym czerń kliknij w najciemniejszym fragmencie obrazu, a kroplomierzem wyznaczającym biel kliknij w najjaśniejszym miejscu obrazu.

79. Lekcja historii:
Nie zapominaj, ze po zamknięciu obrazu skasujesz wszystkie pozycje z palety History wraz z nowymi zdjęciami (Snapshots) - istnieją one tylko wtedy, gdy otwarty jest obraz.

80. Wideo film:
Jakość pojedynczych klatek z filmu wideo jest naprawdę kiepska, jeżeli masz klatki z klipu. w którym nie ma ruchu, to połącz kilka z nich ożywając trybów nakładania warstw. W ten sposób zmniejszysz ilość szumów, jednocześnie zwiększysz ilość i jakość szczegółów.

81. Do i od:
Dowolna selekcje możesz zmniejszać lub powiększać przy pomocy opcji Expand/Contact (Rozszerzanie/Zawez), które znajdują się w menu Select (Zaznacz). Szczególnie przydatne do usuwania nie wygładzonych krawędzi.

82. Zwiększanie kontrastu:
Poprzez z duplikowanie warstwy i nałożenie jej w trybie Overlay możesz wzmocnić slaby kontrast i "wyprane kolory". Powinno to także pomóc w zachowaniu ważnych szczegółów, które mogą zniknąć podczas ustawiania jasności i kontrastu.

83. Wycinanie selekcji:
Zaznacz selekcja dowolny obszar. Przejdź do palety Channels (Kanaly) i kliknij na jednym z kanałów razem z wciśniętym] klawiszami Shift+Option+Control/Command. Spowoduje to zaznaczenie miejsc, w których bieżącą selekcja pokrywa się z obszarami kanału i które mogą być zaznaczone (czyli wszystkie obszary oprócz czarnych).

84. Niewidoczne warstwy:
Zapisując kopie obrazu, na którym aktualnie pracujesz, Photoshop zapisze tylko te warstwy, które są widoczne. W nowej zapisywanej kopii pliku wszystkie wyłączone (niewidoczne) warstwy zostaną skasowane.

85. Filtry czarno-białe:
Fani monochromatycznych obrazów mogą imitować działanie żółtego, zielonego i czerwonego filtra poprzez zaznaczenie opcji Monochrome (Monocnromatycznie) w oknie dialogowym Channel Mixer (Mikser kanałów), jeżeli chcesz imitować czerwony filtr, to zwiększ wartość kanału czerwonego i zmniejsz wartości dla pozostałych kanałów.

86. Osłabianie efektu:
Po nałożeniu filtra, w celu ustawienia jego intensywność i trybu w jakim zostanie nałożony na obraz z menu Filter (Filtr) wybierz opcje Fade (Zanik).

87. Wypełnianie tekstu:
W jaki sposób możesz wypełnić tekst gradientem lub obrazem bez konieczności renderowania go i tym samym tracenia możliwości jego edycji? Wpisz czarny tekst na warstwie, a na warstwie znajdującej się wyżej umieść kolor lub obraz, który posłuży jako wypełnienie. Następnie obydwie warstwy połącz w grupę wycinania (kliknij z klawiszem Alt/Option pomiędzy tymi warstwami).

88. Pędzel Historii:
Aby na obrazie malować efektami pochodzącymi z nowego zdjęcia (Snapshot), użyj narzędzia Pędzel Historii. Na przykład zmieniając ustawienia okna dialogowego Levels popraw nasycenie i szczegóły w cieniach obrazu, a następnie "wmaluj" te zmiany w wybranych miejscach obrazu.

89. Efekty warstwy:
Wokół tekstu możesz tworzyć całkiem niezłe efekty warstwy. By stworzyć efekt przezroczystego tekstu, spróbuj oddzielić efekt warstwy z warstwy, na której został stworzony i skasować te warstwę.

90. Pozostaw kontakt:
Wstawianie znaków wodnych (Digimarc), oprócz zabezpieczenia naszej pracy przed piractwem, umożliwia także wprowadzenie danych, takich jak imię i nazwisko oraz numer telefonu i to dla tysiąca potencjalnych klientów.

91. Realistyczne skosy:
Spraw, aby wytłoczenie wyglądało bardziej realistycznie. Wykonaj to dobierając kąt światła i kolor skosu do reszty obrazu.

92. Inteligentne rozmycie (Smart Blur):
Jest to wspaniały filtr, który usuwa skazy lub ziarno, nie zmiękczając mocnych konturów w obrazie. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, poeksperymentuj z rożnymi ustawienia. Staraj się zachować kompromis pomiędzy redukcja ziarna a utrata szczegółów.

93. Miękkie światła:
Uzywajac filtra Diffuse Glów (Rozmyta poswiata) możesz naśladować efekt zmiękczenia obrazu znany z portretów w Hollywoodzkim stylu. Nadaje sie on również do symulowania zdjec, które można otrzymać z czarno-białego filmu uczulonego na podczerwień. Spróbuj najpierw odwrócić obraz i trochę go przyciemnić.

94. Maska tekstowa:
Zamiast tworzyć normalny tekst, poeksperymentuj z rożnymi maskami tekstowymi. Użyj ich do stworzenia realistycznie wyglądających skosów, które beda wyglądały tak. jakby zostały wyrzeźbione z tla.

95. Zachowaj selekcje:
Jeżeli podczas zmiany wielkości obrazu chcesz zmienić także wielkość zaznaczonej selekcji, to przełącz się do trybu Quick Mask. Teraz Photoshop przeskaluje obraz razem z selekcja.

96. Włączony pasek narzędzi:
Czy zdarza się czasami, ze chcesz wyłączyć wszystkie palety i pozostawić włączony pasek narzędziowy? Aby to zrobić, wystarczy wcisnąć Shift+Tab.

97. Kerning/Tracking:
W oknie dialogowym Type (Tekst) możesz zmienić parametr Kerning oraz Tracking (Światło). Umieść kursor pomiędzy dwoma literami, wciśnij klawisz Alt/Option i naciskając prawy lub lewy klawisz kursora, zwiększaj lub zmniejszaj odstęp pomiędzy nimi. Aby zmieniać światło, zaznacz kilka liter i wykonaj te sama operacje, jak w przypadku Kerningu.

98. Przywracanie selekcji:
Czy właśnie przez przypadek odznaczyłeś selekcje, której stworzenie pochłonęło godziny? Aby ja przywrócić, wciśnij kombinacje klawiszy Shift+Command+D.

99. Maski warstwy w kanałach:
Chcesz szybko edytować maskę warstwy? Zapomnij o niewygodnym przełączaniu sie do palety Layers (Warstwy). Kazda nowa maska pojawia sie na palecie Channels (Kanaly).

100. Przeźroczystość warstwy:
Możesz wybrać przezroczyste kolory warstwy. Najpierw podwójnie kliknij na nazwie warstwy, aby otworzyć okno dialogowe (Layer Options). Nastepnie przy pomocy suwaków zwiększaj lub zmniejszaj przeźroczystość poszczególnych kolorów.

101. Kroplomierze:
Do czego służą kroplomierze znajdujące się w oknie dialogowym Levels (Poziomy)? Użyj ich do znaczenia najciemniejszych, średnich i najjaśniejszych fragmentów obrazu. Na tej podstawie Photoshop dobierze najlepsze parametry.

102. Łączenie warstw:
W Photoshopie możesz łączyć poszczególne warstwy. Kliknij na pustym kwadraciku znajdującym się obok miniaturki każdej warstwy, która chcesz połączyć. W miejscu tym pojawi się ikona łańcuszka. Teraz przesuwając jedna z połączonych warstw zmieniasz pozycje pozostałej.

103. Dłuższa Historia:
Standardowo, na palecie History (Historia) może znajdować się 20 pozycji. Wybierając z menu palety opcje History Option (Opcje historii) mozesz zwiększyć te liczbę. Wcześniejsze pozycje możesz przechować także jako Snapshot (Nowe zdjęcie).

104. Magiczna gumka:
...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin