TECHNIKA SWOT.doc

(120 KB) Pobierz
TECHNIKA SWOT

TECHNIKA SWOT

(klasa III)

·         SWOT polega na:

o        - opisaniu rezultatów zaistniałego zdarzenia

o        - ocenie sytuacji

o        - zebraniu danych

·         Rozwija umiejętność: obserwacji, spostrzegania, analizy, wnioskowania, samooceny
 

TEMAT Jesienna wycieczka

Materiały

·         Problem ewaluacji zapisany na tablicy

·         Karteczki samoprzylepne

·         Plakaty do techniki SWOT (Załącznik nr 1)


Przebieg

Po powrocie do szkoły z  jesiennej wycieczki, której celem była obserwacja zmian zachodzących jesienią w przyrodzie, następuje jej ocena (na bazie techniki SWOT).

  1. Nauczyciel eksponuje na tablicy plakaty (Załącznik nr 1), omawia, co każdy  z nich oznacza:

 

walizka– symbolizuje mocne strony naszej wycieczki;
kosz – oznacza, o jakich zdarzeniach, faktach z wycieczki chcielibyśmy zapomnieć, a w przyszłości unikać sytuacji sprzyjających ich zaistnieniu;
żarówka – wskazuje na możliwości, które stworzył nam udział w wycieczce, czyli, co dzięki niej zyskaliśmy, co się zmieniło;
błyskawica – oznaka zagrożenia, trudności, które pojawiły się i mogły utrudnić przebieg wycieczki.

  1. Uczniowie zastanawiają się, biorą karteczki, zapisują swoje przemyślenia, mocują karteczki na odpowiednim plakacie, np.

     
  2. Po wykonaniu pracy przez uczniów, nauczyciel odczytuje ich wypowiedzi, porządkuje je.
  3. Następuje dyskusja, czy o wszystkich ważnych faktach zaistniałych podczas wycieczki pamiętaliśmy podczas dokonywania oceny przebiegu wycieczki.
  4. Rozmowa na temat pracy tą techniką: co było łatwe, a co sprawiło trudność.


Załącznik nr 1

 

Powrót

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin