BIZNES PLAN SALONU PIĘKNOŚCI AWANGARDA.doc

(1429 KB) Pobierz
Spis treści

Spis treści

1. Streszczenie projektu przedsięwzięcia              1

2. Profil i zakres działalności firmy              4

2.1 Lokalizacja przedsiębiorstwa              5

2.2 Logo firmy              5

2.3 Zakres oferowanych usług i produktów              5

2.4 Przykłady oferowanych przez nas usług              5

2.5 Wystrój salonu „Avangarda”              5

3. Misja firmy              1

3.1 Misja- wiadomości podstawowe              2

3.2 Misja salonu piękności „Avangarda”              2

3.3 Motto zakładu              2

4. Analiza marketingowa              4

4.1 Konkurencja              5

4.2  Dostawcy              5

4.3 Nabywcy usług              5

4.4 Strategia reklamowa              5

4.5 Strategia cenowa              5

5. Analiza strategiczna              1

5.1.Mocne strony              5

5.2.Słabe strony              5

5.3.Szanse              5

5.4.Zagrożenia              5

6. Plan zatrudnienia              4

6.1.Struktura organizacyjna              5

6.2.Pracownicy i ich kwalifikacje              5

6.3.Rekrutacja i selekcja pracowników              5

6.3.1 Wiadomości podstawowe na temat rekrutacji i selekcji pracowników              3

6.3.2 Rekrutacja i selekcja pracowników w Salonie „Avangarda”              3

6.4.Przykłady ogłoszeń o pracę              5

7. Atmosfera w firmie              1

7.1 Polityka personalna              2

7.1.1 Polityka personalna- wiadomości podstawowe              3

7.1.2 Polityka personalna Salonu „Avangarda”              3

7.2 Styl kierowania              2

7.2.1 Styl kierowania- wiadomości podstawowe              3

7.2.2 Styl kierowania zastosowany w naszej firmie              3

7.3 Ocena pracowników              2

7.4 Motywacja pracowników              2

7.4.1 Pojęcie motywacji              3

7.4.2 Motywacja w Salonie piękności „Avangarda”              3

7.5 Możliwości rozwoju zawodowego              2

7.6 Konflikty i sposoby ich przezwyciężania              2

7.6.1 Co to takiego konflikt?              3

7.6.2 Metody postępowania z konfliktami w naszej firmie              3

 

 

 

Wpisz tytuł rozdziału (poziom 3)              3

Wpisz tytuł rozdziału (poziom 1)              4

Wpisz tytuł rozdziału (poziom 2)              5

Wpisz tytuł rozdziału (poziom 3)              6

Wpisz tytuł rozdziału (poziom 1)              1

Wpisz tytuł rozdziału (poziom 2)              2

Wpisz tytuł rozdziału (poziom 3)              3

Wpisz tytuł rozdziału (poziom 1)              4

Wpisz tytuł rozdziału (poziom 2)              5

Wpisz tytuł rozdziału (poziom 3)              6

 

1.    
STRESZCZENIE PROJEKTU PRZEDSIĘWZIĘCIA

Niniejszy biznes plan opisuje działania z założeniem i dalszą działalnością salonu piękności „Avangarda” z siedzibą  w Myszkowie, ulica Kościuszki 45. Otwarcie salonu planujemy na styczeń 2008 roku.

Idea pomysłu zrodziła się po wnikliwej analizie lokalnego rynku usług fryzjersko-kosmetycznych, która wykazała średnią podaż tego rodzaju usług w stosunku do zapotrzebowania oraz nie zawsze dobrą jakość. Doświadczenie właścicieli poparte wiedzą teoretyczną oraz znajomością branży i rynku, na którym funkcjonuje są gwarancją rozwoju przedsiębiorstwa.

Firma nasza jest salonem piękności, oferującym pełny zakres usług kosmetycznych (fryzjerstwo, kosmetyka, wizaż, makijaż, tipsy, stylizacja, solarium), zapewniający użytkownikom satysfakcję poprzez świadczenie usług na najwyższym poziomie, oferowanie dobrej jakości produktów, a wszystko to w ciepłej, domowej atmosferze, przy przystępnych cenach. Kompleksowość naszych usług pozwoli zaoszczędzić czas i pieniądze, ponieważ wszystkie zabiegi pielęgnujące urodę będzie można wykonać na miejscu (będziemy premiować to atrakcyjnymi rabatami na nasze usługi).

W naszym salonie profesjonalnie przygotowany personel wykorzystując naturalne kosmetyki znanych firm zawierające algi, plankton oraz sole mineralne, przy użyciu najnowocześniejszego sprzętu kosmetycznego wykonuje szereg zabiegów na twarz i ciało. Z zakresu fryzjerstwa natomiast oferujemy profesjonalne doradztwo w zakresie doboru koloru włosów oraz odpowiedniej fryzury, jak również odpowiednich kosmetyków w zależności od indywidualnych potrzeb klientów.

Będziemy również dbali o zapewnienie przyjaznego, sprawiedliwego i kreatywnego środowiska pracy, które akceptuje i docenia różnorodność, pomysły i ciężką pracę.

Naszym klientom oferujemy również małą kawiarnię, w której będą mogli napić się kawy lub herbaty podczas oczekiwania na wybrana przez nich usługę.

 

 

 

 

 

 

2.     PROFIL I ZAKRES DZIAŁALNOŚCI FIRMY

2.1 Lokalizacja przedsięwzięcia

Salon będzie mieścił się w centrum Myszkowa w lokalu o powierzchni 250 m2 należącym do właścicieli.

v     Dane o firmie:

Nazwa: Salon piękności „Avangarda”

Adres: 42-300 Myszków, ul. Kościuszki 45

E-mail: Salon_avangarda@myszkow.pl

Strona internetowa: www.salon_avangarda.pl

Telefon: (034) 313 00 00; 608 000 000

v     Godziny otwarcia:

Poniedziałek- Piątek: 9.00- 20.00

Sobota: 9.00-15.00

Niedziela: 10.00- 13.00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2 Logo firmy

 


..\..\clipart\standard\stddir4\PE02102_.wmf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        

 

        

2.3 Zakres oferowanych usług i produktów

Działalność salonu „Avangarda” ma charakter usługowy. W ofercie znajdzie się szeroki zakres usług fryzjerskich takich jak:

Ø      strzyżenie włosów,

Ø      mycie i modelowanie włosów,

Ø      farbowanie włosów,

Ø      pasemka,

Ø      baleyage,

Ø      trwała ondulacja,

Ø      komputerowy dobór fryzury i koloru włosów.

W zakresie usług kosmetycznych oferujemy:

Ø      czyszczenie skóry,

Ø      nawilżanie,

Ø      peeling,

Ø      depilacja,

Ø      manicure,

Ø      pedicure,

Ø      regulacja brwi,

Ø      henna,

Ø      makijaż dzienny i wieczorowy.

2.4 Przykłady oferowanych przez nas usług

Zdjęcia zamieszczone w dalszej części biznes planu to graficzna prezentacja oferowanych przez nasz zakład usług z dziedziny fryzjerstwa i kosmetyki.

 

2.5 Wystrój salonu „Avangarda”

Dalej pokazane zdjęcia ilustrują, w jakim stylu urządzona będzie nasza firma.

Kącik fryzjerski

Poczekalnia

Kącik makijażu

Kącik pedicure

Kawiarnia

Solarium

 

3        MISJA FIRMY

3.1 Misja- wiadomości podstawowe

Misja firmy- jest to podstawowa rynkowa funkcja firmy, rola, jaką przedsiębiorstwo zamierza odgrywać wobec otoczenia, głównie wobec odbiorców. Określenie misji wymaga znalezienia odpowiedzi na pytania: czyje i jakie potrzeby gotowa jest zaspokoić dana organizacja? Deklaracja misji obejmuje: sformułowany główny cel tzn. co przedsiębiorstwo chciałoby osiągnąć, działając w otoczeniu rynkowym. Koncepcja misji firmy wynika z głównej idei współczesnego marketingu, co oznacza, że formy osiągają długofalowy sukces, jeżeli realizują swoje cele ekonomiczne przez podporządkowanie swojej działalności zaspokajaniu potrzeb odbiorców.

3.2 Misja salonu piękności „Avangarda”

Otwarcie salonu ma na celu pozyskanie dużej liczby klientów z obszaru Myszkowa i okolic, zaspakajanie ich potrzeb i wyrobienie wysokiej marki dzięki zaoferowaniu najlepszej jakości usług. Ponadto pragniemy:

Ø      maksymalizacji zysków,

Ø      świadczyć usługi najwyższej jakości po przystępnych cenach,

Ø      wyjść naprzeciw klientom,

Ø      zdobyć uznanie w ich oczach,

Ø      uzyskać miano lidera na regionalnym rynku.

Podsumowując, założeniem naszym jest dostarczać usługi i produkty, które uwydatnią piękno naszych klientów i wprowadzą ich w stan błogiego upojenia.

Misję firmy realizować będziemy realizować w oparciu o nasz główny obszar działalności jakim jest tworzenie nowego wizerunku klientów. Budując prestiż i kompetencje salonu „Avangarda” kierować się będziemy szacunkiem dla ludzi, stawiając na ich indywidualizm i współpracę. Troska o dobro drugiego człowieka przejawiać się będzie zarówno w wysokiej jakości kosmetykach, jak i w wysokiej jakości relacjach międzyludzkich wewnątrz i na zewnątrz firmy.

 

3.3 Motto zakładu

Mottem naszej firmy jest: „Piękno rodzi się tutaj. Dbamy o wszystkich- o Tobie tez nie zapomnimy”

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin