14 plan (sklepy).docx

(35 KB) Pobierz

 

 

Tygodniowy plan pracy dydaktyczno – wychowawczej

opracowany w oparciu o program edukacji przedszkolnej

„Nasze przedszkole” MAC Edukacja

 

 

 

             Termin realizacji:    28.02.201104.03.2011

 

 

             Oddział IVdzieci 5-,6- letnie

 

 

             Temat kompleksowy:  Do sklepu idziemy, zakupy zrobić chcemy.

 

 

 

 

 

 

                  Opracowała:

                  L. D. – S.

                 

 

 

 

 

Cele ogólne według programu

Rodzaj aktywności

Nr obszaru z podstawy programowej

Planowane sytuacje edukacyjne

Przewidywane osiągnięcia dzieci

Pobyt na świeżym powietrzu, zabawy

i ćwiczenia ruchowe, spacery, wycieczki

Ø      Aktywność społeczna

Obszar nr 1.

prezentowanie własnych wyrobów

wykazywanie się inicjatywą w sytuacjach nowych, nieznanych

dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich

uczestniczenie we wspólnych zabawach ruchowych prowadzonych metodą W. Sherborne

odpowiadanie na zadane pytania, formułowanie własnych pytań

Obszar nr 2.

wiązanie obuwia

porządkowanie po sobie miejsca pracy i zabaw

zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków

pełnienie dyżurów

Obszar nr 15.

odwiedzanie punktów usługowych, poznawanie pracy zatrudnionych w nich osób

Ø      Aktywność językowa

Obszar nr 3.

aktywne słuchanie rozmówcy

ćwiczenia narządów artykulacyjnych

wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z rówieśnikami

swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach grupowych

układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich

stosowanie zdrobnień

formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy

Obszar nr 14.

wyodrębnianie w słowach głosek w nagłosie

liczenie głosek w słowach

całościowe rozpoznawanie napisów

wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną

wspólne z nauczycielem czytanie tekstów obrazkowo – wyrazowych

posługiwanie się różnymi rodzajami kredek, ołówków, mazaków, cienkopisów

wykonywanie prac plastyczno – konstrukcyjnych różnymi technikami

wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni

rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej

rozumienie wybranych znaków umownych

Ø      Aktywność poznawcza

Obszar nr 4.

uczestniczenie w zabawach rozwijających aktywność badawczą, myślenie, umiejętność klasyfikowania, rozumowania przyczynowo - skutkowego

uczestniczenie w zabawach organizowanych przez n-la, dających dziecku satysfakcję i radość

uczestniczenie  w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych sprzyjających koncentracji uwagi

rozwijanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek, zadawanie pytań

słuchanie zdań prawdziwych i fałszywych, ocenianie ich wartości logicznej

Obszar nr 13.

różnicowanie prawej i lewej strony ciała

wykonywanie ćwiczeń w parach

łączenie przedmiotów na podstawie cechy percepcyjnej

klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej lub kilku cech wspólnych

porównywanie liczebności zbiorów

porównywanie długości, stosowanie określeń: dłuższy, krótszy

wykonywanie ćwiczeń pozwalających na uświadomienie stałości długości

Ø      Aktywność artystyczna

Obszar nr 8.

słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela oraz nagrań z płyt kompaktowych

nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu

uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce

estetyczne, rytmiczne poruszanie się przy muzyce

improwizowanie piosenek ruchem

Obszar nr 9.

odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego

rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, naklejanie

poznawanie różnych technik plastycznych

Obszar nr 10

wspólne przeprowadzanie eksperymentów, wyciąganie wniosków

uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno – technicznych wykorzystujących doświadczenia zebrane podczas poznawania środowiska technicznego np. budowanie różnych konstrukcji z klocków

poznawanie etapów otrzymywania wybranych produktów, np. chleba

Ø      Aktywność ruchowa i zdrowotna

Obszar nr 5.

zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie swobodnych zabaw ruchowych

uczestniczenie w zabawach ruchowych

uczestniczenie w zabawach organizowanych w terenie

przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych

dbanie o higienę poprzez zachowanie porządku w miejscu zabawy, pracy, nauki

Obszar nr 6.

bezpieczne posługiwanie się przyborami, np. nożyczkami

wybieranie bezpiecznego miejsca do zabawy

 

1. poniedziałek: Sklepy są różne.

Nasz sklepik  – zabawa tematyczna w kąciku zainteresowań w małych grupach. Nazywanie przedmiotów potrzebnych do zabawy. Wchodzenie w różne role społeczne: klienta, sprzedawcy. Doskonalenie kompetencji społecznych dzieci.

W cukierni zabawy artykulacyjne przy opowiadaniu n-lki.  Doskonalenie poprawnej artykulacji głosek na podstawie powtarzania sylab: haps, mniam, itp. Ćwiczenia języka, oblizywanie warg, podniebienia. Usprawnianie pracy narządów mowy.

Gdzie się co kupuje? rozmowa w oparciu o opowiadanie Cz. Janczarskiego i ilustracje. Budowanie wypowiedzi na temat rodzajów sklepów. Nazywanie poszczególnych sklepów przedstawionych na obrazkach. Określanie produktów i przedmiotów, jakie można w nich kupić. Wykorzystanie własnych doświadczeń i obserwacji dzieci. Bogacenie i aktywizacja zasobu słownikowego. 

Robimy dziś zakupy – zabawy rytmiczne. Słuchanie piosenki Określanie jej tematyki, tempa. Nauka fragmentów piosenki. Zabawa ruchowa przy muzyce Idziemy na zakupy . Doskonalenie umiejętności rozróżniania dźwięków szybkich i wolnych, reagowania umownym ruchem na zmiany wysokości dźwięków. Kształtowanie umiejętności wykonywania płynnych, swobodnych ruchów w rytm muzyki.

Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. Układanie zabawek po skończonej zabawie. Kształtowanie nawyków porządkowych, dbania o estetyczny wygląd sali.

Moje ubranie – ćwiczenia manualne. Obrysowywanie konturów części garderoby. Ozdabianie ich wg własnego pomysłu mazakami, kredkami, cienkopisami. Doskonalenie sprawności manualnych. Wdrażanie do dokładnego wykonania zadania. Nazywanie poszczególnych elementów ubioru.

Sklep – sklepik – zabawy słownikowe. Tworzenie zdrobnień od wyrazów podawanych przez n-lkę. Doskonalenie umiejętności językowych. Rozwijanie logicznego myślenia. Wdrażanie do dbałości o poprawność gramatyczną tworzonych słów.

Sklepowe manekinyzabawa w formie opowieści ruchowej. Inscenizowanie ruchem słów opowiadania n - la. Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej. Doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała. Wskazywanie prawej i lewej strony.

Pilne zakupy – zabawa ruchowa przy muzyce. Doskonalenie szybkiej reakcji na umowny sygnał dźwiękowy oraz na zmiany tempa muzyki. Doskonalenie sprawności psychoruchowej.

Na spacerzespacer uliczkami osiedla. Obserwacja panującej aury. Określanie elementów panującej pogody.

2. wtorek: W pasmanterii.

Materiały zabawy badawcze. Eksplorowanie różnych rodzajów tkanin. Określanie ich właściwości (grubość, gładkość, faktura, ciężar). Podawanie pomysłów wykorzystania różnych materiałów. rozwijanie aktywności badawczej dzieci.

Lekkie jak piórko – ćwiczenia oddechowe. Dmuchanie w białe piórka i skrawki bibułki. Usprawnianie pracy narządów oddechowych. Doskonalenie umiejętności nabierania powietrza nosem i wydychania ustami.

Nici i guziki zabawy matematyczne. Ćwiczenia prowadzące do kształtowania pojęcia stałości miary (długości). Porównywanie długości nici rozciągniętych i zwiniętych. Przeliczanie elementów w zbiorach guzików. Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi. Porównywanie liczebności zbiorów. Rozwijanie procesów myślowych.

Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. Nabywanie nawyku uznawania prawa do zabawy wszystkich dzieci w małych grupach. Zachęcanie do powstrzymywania zachowań agresywnych w grupie. Kulturalne zwracanie się do współuczestników zabawy i do n-la.

Guzik do guzika zabawa dydaktyczna. Klasyfikowanie guzików wg jednej i dwóch cech. Rozwijanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi. Doskonalenie umiejętności porównywania.

Igła z nitką – ćwiczenia grafomotoryczne. Praca z kartą zadaniową. Rysowanie po śladzie. Próby rysowania wzorów bez odrywania ręki. Doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej. Rozwijanie umiejętności manualnych.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin