10 plan (boże narodzenie).docx

(35 KB) Pobierz

 

 

Tygodniowy plan pracy dydaktyczno – wychowawczej

opracowany w oparciu o program edukacji przedszkolnej

„Nasze przedszkole” MAC Edukacja

 

 

 

             Termin realizacji: 20.12.2010 – 24.12.2010

 

 

             Oddział IVdzieci 5-,6- letnie

 

 

             Temat kompleksowy:  Każda buzia uśmiechnięta, bo nadchodzą święta.

 

 

 

 

 

 

                  Opracowała:

                  L. D. – S.

                 

 

 

 

 

Cele ogólne według programu

Rodzaj aktywności

Nr obszaru z podstawy programowej

Planowane sytuacje edukacyjne

Przewidywane osiągnięcia dzieci

Pobyt na świeżym powietrzu, zabawy

i ćwiczenia ruchowe, spacery, wycieczki

Ø      Aktywność społeczna

Obszar nr 1.

określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np. radość

prezentowanie własnych wyrobów, dokonanie samooceny ich wykonania

wykazywanie się inicjatywą w sytuacjach nowych

przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie

dążenie do zrozumienia i przeżywania wartości moralnych, takich, jak: dobro, szacunek, odpowiedzialność

Obszar nr 2.

tworzenie okazjonalnych kącików zainteresowań

wiązanie obuwia

zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków

pełnienie dyżurów

Obszar nr 15.

określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny

dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie

przygotowywanie programu artystycznego

kultywowanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia

Ø      Aktywność językowa

Obszar nr 3.

rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków

uczestniczenie w zabawach polegających na odtwarzaniu słyszanych dźwięków

ćwiczenia artykulacyjne

swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom

stosowanie w wypowiedziach prawidłowych form fleksyjnych

formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy

Obszar nr 14.

wskazywanie szczegółowych różnic pomiędzy dwoma obrazkami

segregowani danych symboli graficznych wg przyjętego kryterium

wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną

posługiwanie się różnymi rodzajami kredek, ołówków, mazaków

wykonywanie prac plastyczno – konstrukcyjnych różnymi technikami

rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych, ćwiczeń gimnastycznych

wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni

rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej

wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym

nabywanie precyzji wykonywania ruchów dłońmi

Ø      Aktywność poznawcza

Obszar nr 4.

uczestniczenie w zabawach rozwijających myślenie, umiejętność klasyfikowania

wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów, symboli

rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku, słuchu

uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych sprzyjających koncentracji uwagi

rozwijanie logicznego myślenia poprzez analizowanie, syntetyzowanie

Obszar nr 13.

poruszanie się pod dyktando n-la

określanie kierunków ruchu, stosowanie określeń: na prawo, na lewo

zauważanie rytmów, kontynuowanie ich

dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem zbiorów zastępczych

Obszar nr 12.

poznawanie właściwości fizycznych śniegu

Ø      Aktywność artystyczna

Obszar nr 8.

słuchanie nagrań piosenek w wykonaniu

n-la i z płyt kompaktowych

zbiorowe i indywidualne śpiewanie piosenek

uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce

estetyczne, rytmiczne poruszanie się przy muzyce

Obszar nr 9.

tworzenie galerii prac plastycznych dzieci

odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego

rysowanie, malowanie farbami plakatowymi z wykorzystaniem pędzli, wycinanie, obrysowywanie szablonów, naklejanie

odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego

Obszar nr 10

uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno – technicznych wykorzystujących doświadczenia zebrane podczas poznawania środowiska technicznego np. budowanie różnych konstrukcji z klocków

budowanie z naturalnych materiałów (śnieg)

Ø      Aktywność ruchowa i zdrowotna

Obszar nr 5.

uczestniczenie w zabawach ruchowych

uczestniczenie w zabawach organizowanych w terenie

przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych

dbanie o higienę poprzez zachowanie porządku w miejscu zabawy, pracy, nauki

Obszar nr 6.

wybieranie bezpiecznego miejsca do zabawy

 

1. poniedziałek: Czekamy na święta.

•Świąteczny czas tworzenie kącika okolicznościowego. Oglądanie pocztówek, obrazków o tematyce świątecznej. Swobodne wypowiedzi na temat charakterystycznych elementów, jakie się na nich znajdują. Wspólne wykonanie kącika tematycznego. Rozwijanie umiejętności projektowania przestrzeni i podziału czynności między dziećmi.

Białe święta zabawy logorytmiczne z rymowanką. Rytmizowanie tekstu z różnym tempem i dynamiką. Doskonalenie umiejętności poprawnej artykulacji głosek. Usprawnianie pracy narządów mowy,

Najlepszy prezent rozmowa w oparciu o opowiadanie B. Szurowskiej wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich. Budowanie wypowiedzi na temat zachowania bohaterów. Próby oceny ich postępowania. Wyjaśnianie znaczenia pomocy rodzicom w pracach domowych. Wypowiedzi na temat zachowania dzieci w oparciu o własne przeżycia i doświadczenia. Wyjaśnianie pojęć: szacunek dla rodziców, odpowiedzialność. Rozwijanie mowy i myślenia.

Hej, kolęda – zabawy muzyczne. Zabawa naśladowcza przy piosence Gwiazdka. Ilustrowanie ruchem treści piosenki. przypomnienie słów i melodii popularnych kolęd. Wspólne ich śpiewanie. Określanie ich charakteru i nastroju. Wyklaskiwanie prostych rytmów na zasadzie echa. Umuzykalnianie dzieci.

Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. Nabywanie nawyku uznawania prawa do zabawy wszystkich dzieci. Uwrażliwianie na dostrzeganie i respektowanie potrzeb innych dzieci.

Świąteczne opowieści zabawa dydaktyczna typu Prawda – fałsz. Określanie prawdziwości zdań wypowiadanych przez n-lkę dotyczących tematyki świątecznej i zimowej. Ćwiczenie logicznego myślenia.

Przygotowania do świąt zabawy tematyczne w małych grupach. Wchodzenie w różnorodne role społeczne. Wykorzystanie w zabawach własnych obserwacji i doświadczeń. Porozumiewanie się w sposób werbalny i niewerbalny. Wdrażanie do nawiązywania i podtrzymywania kontaktów interpersonalnych. Kształtowanie kompetencji społecznych dzieci.

Jasełka – zorganizowanie spotkania wigilijnego z rodzicami dzieci  uczęszczających do przedszkola. Prezentacja programu przygotowanego przez dzieci, wspólne śpiewanie kolęd. Składanie życzeń podczas dzielenia się opłatkiem. Wprowadzanie świątecznej atmosfery.

Pada śniegzabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa. Doskonalenie szybkiej reakcji na sygnały umowne. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

Droga między zaspami – zabawa ruchowa z elementami równowagi. Marsz po wyznaczonym torze bez przekraczania linii. Doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej i orientacji w przestrzeni.

Zimowy czasspacer w pobliżu przedszkola. Obserwacja najbliższego otoczenia w zimowej szacie. Rozmowy na temat cech charakterystycznych dla zimy. 

 

 

2. wtorek: Piękna choinka.

Szopkioglądanie szopki znajdującej się w przedszkolu oraz przedstawionych na ilustracjach i obrazkach. Opisywanie i porównywanie ich wyglądu. Zwrócenie uwagi na podobne i różniące je elementy. Przekazywanie i zachęcanie do kultywowania tradycji bożonarodzeniowych.

Dziecięcy łańcuch – zabawa integracyjna. Zapraszanie do zabawy wszystkich dzieci. Wzmacnianie kontaktów interpersonalnych w grupie, poczucie przez dzieci jedności i przynależności do grupy.

Choinkowe ozdoby - zabawy matematyczne. Tworzenie różnorodnych zbiorów. Przeliczanie ich elementów. Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10. Doskonalenie spostrzegania i procesów myślowych.

• Zabawy swobodne z niewielkim udziałem n-la. Kształtowanie pomysłowości i inwencji w zabawie. Wyrabianie nawyku przestrzegania ustalonych reguł i zasad.

Co Mikołaj w worku niesie – zabawa dydaktyczna. Rozpoznawanie po dotyku zabawek ukrytych w worku. Rozwijanie koncentracji uwagi. Doskonalenie zmysłu dotyku. Zachęcanie do udziału w zabawie wszystkich dzieci.

Świąteczne życzeniarysowanie mazakami i kredkami ołówkowymi oraz świecowymi. Przekazywanie treści za pomocą symboli stworzonych wg pomysłów dzieci. Rozwijanie pomysłowości i...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin