Wymyślili na Kursie Drużynowych w Sobótce 3.04.2004: Leszek, Magda, Asia i Jagoda, opracowanie zrobiła Asia
1. Zapoznanie ze sprawnością
{ Posługiwanie się mapą, kompasem, busolą
{ Środki transportu – czym można podróżować
{ Pląs papużka – „Jestem małą papużką”
2. Europa
{ Stolice europejskie + języki:
¯ Paryż
¯ Londyn
¯ Madryt
¯ Berlin
¯ Moskwa
¯ Rzym
{ Piosenka „Jedziemy autostopem”
{ Poszukiwanie przedmiotów, specjałów, ubiorów związanych z danym krajem
3. Afryka
{ Pląsy, tańce murzyńskie („10 Murzynków”, piosenka piratów „O ba lele”)
{ Robienie instrumentów muzycznych: bębenki, grzechotki, tam-tamy,
{ Przygotowanie spódniczek z trawy
{ Malunki naścienne
4. Azja
[ Gawęda o sztukach walki
[ Nauka jedzenia pałeczkami
[ Alfabet chiński/japoński – pisanie liter pędzelkiem
[ Przygotowanie lampionów
5. Australia
{ Torbacze i inne zwierzęta australijskie
{ Podwodny świat Wielkiej Rafy
{ Sporty – Olimpiada 2000 w Sydney (sprawność olimpijczyka)
{ Aborygeni i mieszkańcy wysp – gawęda o kulturze
6. Ameryka cz. I - Indianie
{ Przygotowanie pióropusza,
{ Ognisko
{ Tipi
{ Tańce szamańskie
{ Zielarstwo
{ Majsterka – bronie Indian
{ Odkopanie topora wojennego – walka między dwoma plemionami
7. Ameryka cz. II – Karnawał (tańce, hulanki, swawole)
{ Rio de Janeiro – nauka samby
{ Nowy Orlean – maski, jazz, blues
{ Budowle Ameryki
8. Bieguny
{ Majsterka – narzędzia Eskimosów
{ Zwierzęta z „lodu” – origami
{ Budowa igloo z kartonów
{ Gawęda o podróżnikach i odkrywcach biegunów
¯ Zadanie międzyzbiórkowe (zależnie od samodzielności zuchów):
@ Przygotowanie zaproszenia dla obcokrajowca w szczególnie lubiane przez zucha miejsce w Polsce
@ Poszukanie informacji na temat regionu/miasta wskazanego przez drużynowego.
9. Polska
{ Mapa Polski – poszukiwanie miejsc na mapie, dopasowanie pocztówki/zdjęcia krajobrazu do miejsca na mapie
{ Główne regiony Polski
{ Przygotowanie przewodnika po Polsce dla obcokrajowca (praca w grupach/zastępach przy pomocy wcześniej przygotowanych materiałów)
10. Bieg podsumowujący, przyznanie sprawności.
{ „sprawdzenie” dotychczas zdobytych informacji o całym świecie[1]
2
[1] Przy rozpisywaniu biegu – można sprawdzić informacje z każdej zbiórki np. te co są pogrubione
nillnisibene