Magnetyzery Samochodowe 2.pdf
(
2858 KB
)
Pobierz
1
Magnetyzery Samochodowe II
Magnetyzery Samochodowe II
Projekt i wykonanie magnetyzerów samochodowych na podstawie
patentu Kulisha
Spis Treści
1. Wstęp
2. Magnetyzer Kulisha
3. Materiały do wykonania magnetyzerów
4. Praktyczna budowa magnetyzera
5. Magnetyzer paliwa
6. Magnetyzer powietrza
7. Magnetyzer płynu chłodniczego
8. Magnetyzer filtra oleju
9. Wykonanie magnetyzerów na przykładzie Renault Megane 1999r
1.9D.
10. Skuteczność działania magnetyzerów
11. Magnetyzery na przykładzie Opel Astra 1.9 benzyna.
12. Magnetyzery na przykładzie Peugeot 307 2006r 1.6HDI.
13. Dla dociekliwych
14. Przydatne linki
14. Załączniki
Kraków 2012
2
Magnetyzery Samochodowe II
1. Wstęp
Magnetyzery są stosowane w różnych urządzeniach od wielu lat. Poniższe
opracowanie dotyczy magnetyzerów samochodowych ale powszechne jest
także stosowanie magnetyzerów do usuwania osadów z rur. Jak podaje
producent magnetyzerów
www.akra.pl
molekuły paliwa czyli grupy
węglowodorowe przepływając przez przewód paliwowy często łączą się ze
sobą tworząc zbite grupy. Jeżeli te grupy węglowodorów są pozbawione
odpowiedniej ilości tlenu to powodują tylko częściowe spalanie mieszanki
paliwowej. Niedopalone węglowodory w spalinach powodują powstawanie
szkodliwych nagarów na pierścieniach tłokowych, krawędziach tłoków,
zaworach, wtryskiwaczach i świecach zapłonowych. Dodatkowo niedopalone
paliwo zanieczyszcza środowisko. Właśnie te niedopalone cząstki stałe są w
nowocześniejszych samochodach wyłapywane przez katalizatory spalin w
których są dopalane.
Poddanie paliwa wpływowi pola magnetycznego powoduje rozbicie dużych
skupisk węglowodorów oraz odpowiednie spolaryzowanie ich cząsteczek.
Wraz z magnesowaniem paliwa należy namagnesować powietrze
wpływające do komory spalania. Aby tlen szybko łączył się z
węglowodorami powietrze powinno być spolaryzowane przeciwnie niż
paliwo (namagnesowane przeciwnym biegunem magnesu). Szybkie
łączenie się tlenu z paliwem powoduje dokładniejsze spalanie mieszanki
paliwowej w komorze silnika i efektywniejsze wykorzystanie efektu spalania.
Oprócz poprawienia wydajności spalania zastosowanie magnetyzerów
powoduje zatrzymanie powstawania i usuwanie istniejących nagarów na
częściach silnika.
Zastosowanie magnetyzerów w samochodach daje wiele korzyści do
których należą
Wzrost mocy, dynamiki i prędkości maksymalnej
Oszczędność paliwa
Zmniejszenie poziomu hałasu
Usunięcie nagaru z krawędzi tłoków, zaworów i pierścieni tłokowych
Łatwiejszy rozruch silnika przy niskich temperaturach
Dłuższa żywotność silnika
Przedłużenie żywotności katalizatorów spalin
Odpowiednio namagnesowane paliwo i powietrze powoduje ich zwiększoną
reaktancję a co za tym idzie większy wydatek energetyczny podczas
spalania mieszanki (paliwo + tlen w powietrzu) w komorze silnika. Oznacza
to, że silnik do wytworzenia określonej mocy będzie potrzebował mniejszej
ilości paliwa niż w sytuacji bez użycia magnetyzerów. Im mocniej
namagnesuje się płyn tym lepsza skuteczność podczas jego spalania. W
związku z tym, że magnetyzery działają przepływowo będą miały
największa skuteczność, gdy płyny przepływają w przewodach wolno.
Podczas wolnego przepływu płynów (paliwo/powietrze) znajdują się one
dłużej w polu działania strumienia magnetycznego i mocniej się magnesują.
Wynika z tego, że magnetyzery będą najlepiej działały podczas jazdy
Kraków 2012
3
Magnetyzery Samochodowe II
miejskiej gdzie często silnik działa na niskich obrotach a po chwili
potrzebuje wytworzyć dużą moc, aby ruszyć z miejsca. Należy pamiętać, że
dana ciecz może namagnesować się tylko do pewnego stopnia i nie można
jej magnesować w nieskończoność.
Skuteczność magnetyzerów będzie zależała od siły zastosowanych
magnesów. Im silniejszy magnes tym lepsze jego działanie. Stosowanie
słabych magnesów prawdopodobnie nie przyniesie żadnych wymiernych
efektów. Stąd tez opinie, że magnetyzery niewiele dają w poprawieniu
wydajności pracy silników spalinowych. Należy pamiętać, że nawet silne
magnesy zachowują swoje własności tylko w określonych dla nich
warunkach pracy. W przypadku zastosowania ich jako magnetyzery
samochodowe do paliwa i powietrza, szczególne znaczenie ma temperatura
pracy. Jest to maksymalna temperatura przy której magnes zachowuje
swoje własności magnetyczne. Zakres temperatur pracy silnika będzie
wahał się w zakresie około 20
°
(rozruch w okresie zimowym) do około
80
C (temperatura pracy benzyna).
Jak widać jest to szeroki zakres i zastosowanie tylko odpowiednich,
wytrzymałych na wysoką temperaturę magnesów zagwarantuje skuteczne
działanie magnetyzerów. Kolejnym ważnym parametrem jest gęstość
strumienia magnetycznego w prześwicie przewodu z płynem. Do tego służą
odpowiednio wyprofilowane blachy w których znajduje się magnes.
Prawidłowo wykonane i założone magnetyzery paliwa i powietrza będą
dawać oszczędności zużycia paliwa zależnie od rodzaju silnika, pojemności i
stylu jazdy. Jak podaje producent magnetyzerów
www.akra.pl
oszczędność
paliwa może przekraczać nawet 16%.
C (temperatura pracy diesela) lub 95
°
°
Kraków 2012
4
Magnetyzery Samochodowe II
2. Magnetyzer Kulisha
W tym opracowaniu, do wykonania magnetyzerów paliwa, powierza i płynu
chłodniczego będziemy opierać się na koncepcji układu magnetycznego
pochodzącego z patentu Kulisha USD299266 oraz US20080111656. Poniżej
pokazano rysunek z patentu US20080111656.
Rys 1. Schemat magnetyzera Kulisha.56 blacha górna (odbiornik pola
magnetycznego), 32 blacha dolna, 38 – magnes, 12 – przewód paliwowy,
36 – kąt zagięcia blachy dolnej, 60 – kąt zagięcia blachy górnej.
Idealny magnetyzer to taki w którym całe pole magnetyczne od jednego
bieguna przenika przez światło przewodu paliwowego lub kolektora
powietrza. Jednak każdy magnes wytwarza pole magnetyczne które
rozchodzi się na boki zamiast prostoliniowo. Zadaniem skutecznego
magnetyzera jest więc nie tylko utrzymanie magnesów na przewodach ale
również skuteczne formowanie pola magnetycznego. Aby zmniejszyć
odchylanie linii pola magnetycznego na boki w magnetyzerze Kulisha
zastosowano 2 blachy stalowe. Służą one do modelowania pola
magnetycznego pochodzącego od górnego bieguna magnesu. Przewód z
paliwem lub innym płynem znajduje się między magnesem a górna blachą.
Kraków 2012
5
Magnetyzery Samochodowe II
Według patentu urządzenie będzie sprawnie działać jeżeli kąty oznaczone
na Rys 1 jako 60 i 36 będą zawierać się w granicach:
Kąt 36 – min 5
, max 85
°
°
Kąt 60 – min 10
, max 85
°
°
Warunkiem działania magnetyzera Kulisha jest, aby dolna i górna blacha
nie stykały się i aby między nimi występowała kilkumilimetrowa szczelina
powietrzna.
Próba
wyjaśnienia
skuteczności
działania
układu
magnetycznego Kulisha opisano w rozdziale „Dla dociekliwych”.
3. Materiały do wykonania magnetyzerów
Magnesy
Do wykonania magnetyzerów należy wykorzystać mocne magnesy
neodymowe aby skutecznie oddziaływały strumieniem magnetycznym na
przepływający płyn (powietrze, paliwo, płyn chłodniczy). Płyn poddawany
działaniu pola magnetycznego może namagnesować się tylko do pewnego
stopnia niezależnie od mocy magnesów. Dodatkowo płyny podczas jazdy
przepływają przez przewody z różną prędkością. Z tego wynika że ta sama
jednostkowa objętość płynu będzie poddawana działaniu pola
magnetycznego przez różny okres czasu. Ważne jest zatem aby płyn który
szybko przepływa przez przewód mógł dobrze się namagnesować. Aby tak
się działo należy używać mocnych magnesów neodymowych. Dodatkowo
magnesy powinny utrzymywać swój strumień magnetyczny w
podwyższonej temperaturze czyli w warunkach pracy w komorze silnika.
Innymi słowy muszą być odporne na wysoką temperaturę. Nie należy
zatem oszczędzać na jakości magnesów jeżeli magnetyzery mają spełniać
swoje zadanie. Do wykonania magnetyzerów na przykładzie Renault
Megane 1.9D w dalszej części opracowania wykorzystano magnesy
neodymowe o oznaczeniu MPŁ30x10x8/N40H, temperaturze pracy do
120°C i udźwigu do 10,5 kg. Oczywiście można użyć mocniejszych
magnesów o wyższej temperaturze pracy.
Pełna specyfikacja magnesu MPŁ30x10x8/N40H na stronie internetowej
producenta:
http://www.magnesy.eu/mpl_30_x_10_x_8__n40h__magnes_neodymowyt771.html
długość: 30 mm +0,1/0,1 mm
szerokość: 10 mm +0,1/0,1 mm
wysokość: 8 mm
kierunek magnesowania: wzdłuż wymiaru 8 mm
powłoka: nikiel+miedź+nikiel
Własności magnetyczne materiału N40H: indukcja remanencji Br 1,241,28 [T], koercja HcB min. 923 [kA/m],
koercja HcJ min. 1352 [kA/m], gęstość energii magnetycznej (BH)max 302326 [kJ/m3] (Własności magnetyczne
materiału wraz z kształtem, gabarytami, maksymalną temperaturą pracy i kierunkiem magnesowania mają wpływ
na użytkowe własności magnetyczne magnesu.)
Własności fizyczne: gęstość ~7,5 [g/cm3], twardość Vickersa (HV) ~600 [kG/mm2], rezystywność ~144 [uOhm
x cm]
Maksymalna temperatura pracy wynosi nie więcej niż 120°[C]. (Dla magnesów płaskich lub znajdujących się w
otwartym obwodzie magnetycznym temperatura pracy może być trochę niższa. Dla magnesów wysokich lub
znajdujących się w zamkniętym obwodzie magnetycznym temperatura pracy jest równa maksymalnej
Kraków 2012
Plik z chomika:
Lobo969
Inne pliki z tego folderu:
Magnetyzery Samochodowe 2.pdf
(2858 KB)
Magnetyzery Samochodowe 1.pdf
(1049 KB)
Inne foldery tego chomika:
Budownictwo ekologiczne Strawbale
Dokumenty
Egzorcyzmy
Electric Car EV1
Free Energy Różne materiały
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin