ROCK SHOX Amortyzatory 2010 Instrukcja Obsługi.pdf

(8059 KB) Pobierz
632217508 UNPDF
61
632217508.143.png 632217508.152.png 632217508.161.png 632217508.170.png 632217508.001.png 632217508.010.png 632217508.021.png 632217508.030.png 632217508.039.png 632217508.049.png
tec hnologie
AIR U-Turn
System amortyzacji Air U-Turn, oferuje wszystkie korzyści systemu Dual Air oraz
dodatkowo możliwość zewnętrznej regulacji skoku. Wraz ze zmianą skoku nastę-
puje automatyczne dostosowanie twardości sprężyny do skoku.
Solo Air
Solo Air jest to łatwy do ustawienia system sprężyny powietrznej, który znalazł
zastosowanie w widelcach Tora, Recon i Boxxer. Dzięki jednej sprężynie
powietrznej, gdzie negatywna i pozytywna komora powietrzna są jednocześnie
pompowane przez jeden wentyl, system Solo Air jest bardzo łatwy w regulacji,
lekki i skuteczny.
System Solo Air znalazł zastosowanie także w widelcach o bardzo długim skoku
powyżej 130 mm (Totem i Lyrik), optymalizując ugięcie sprężyny za pomocą
opatentowanej, samoregulującej się negatywnej komory powietrza.
2-Step Air™
Regulacja skoku nigdy nie była tak łatwa. System 2-Step Air pozwala w czasie
jazdy górskiej i Freeride zmieniać skok widelca. Wystarczy przekręcić pokrętło
regulacyjne o 60 stopni w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, a
następnie ugiąć widelec, a skok widelca zmniejszy się o 45mm. Jeżeli chcesz
powrócić do pełnego zasięgu skoku, przekręć pokrętło regulacyjne o 60 stopni w
kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i odciąż widelec lub po prostu
jedź dalej. System zastosowano w widelcach Totem i Lyrik.
Dual Flow Adjust
Dwuobwodowa regulacja tłumienia powrotu początku i końca skoku.. System
umożliwia ręczne dostosowanie tłumienia powrotu po dużych i małych ugięciach
amortyzatora.
Dual Flow
System tłumienia powrotu posiadający dwa niezależne obwody odpowiedzialne
za tłumienie powrotu początku i końca skoku. Ręczna regulacja pozwala na dosto-
sowanie tłumienia początku skoku (małe ugięcia) a fabryczne ustawienia regulują
tłumienie powrotu końca skoku (duże ugięcia).
Integration
Nowa przelotka do przewodu hamulca tarczowego. Umożliwia pewne zamocowa-
nie linki na boosterze amortyzatora. Zapobiega jej otarciom lub zerwaniu.
System uszczelek XXX™
System XXX – potrójna uszczelka. Nowym elementem tego systemu jest okrągła
uszczelka z gąbki, która jest nasączona olejem, dzięki czemu górne golenie są
dobrze nasmarowane, a amortyzator pracuje sprawnie.
All - travel – Skok.
System pozwalający na zmianę skoku za pomocą znajdującej się wewnątrz tulei.
Zmian tą można przeprowadzić tylko w serwisie.
Dual Flow Rebound
System tłumienia powrotu Dual Flow posiada osobne obwody tłumienia początku
i końca skoku. Tłumienie powrotu początku skoku jest regulowane a tłumienie
końca skoku posiada ustawienie fabryczne. Tłumienie początku skoku kontroluje
jak szybko amortyzator powraca do położenia początkowego po małym ugięciu.
Tłumienie końca skoku kontroluje jak szybko amortyzator powraca po dużym
ugięciu.
Zastosowano w: BlackBox Motion Control, Mission Control, Monarch
U-Turn
Ręczne ustawienie skoku sprężyny olejowej za pomocą pokrętła. Wraz ze zmianą
skoku następuje automatyczne dopasowanie twardości sprężyny..
Coil Spring
Sprężyna stalowa. Dopasowanie do wagi ciała następuje przez dobór odpowied-
niej twardości sprężyny.
System Maxle ™
Nowa, sztywna 20 mm oś Maxle. Udoskonalony, bardzo prosty w obsłudze system
blokady.
Drop Stop
Elastomerowy odbój lub regulowana objętość komory powietrznej zwiększa pro-
gresywność sprężyny i zapobiega dobijaniu amortyzatora na dużych nierówno-
ściach.
32 mm górne golenie
Nowe, prostościenne, górne golenie o powiększonej średnicy (32 mm). Wykona-
ne z aluminium EA70 Easton ® . Grubość ścianki rury została tak dopasowana do
korony rury sterowej i dolnej goleni, aby otrzymać optymalną wagę, sztywność i
wytrzymałość. Każda rura, przed zamontowaniem jej w koronie, poddawana jest
procesom anodowania, uszczelniania i polerowania.
Hydra Coil 2 (HC2)
Druga generacja Hydra Coil.
Umożliwia bardziej optymalną regulację tłumienia z minimalnym nakładem
konserwacji.
Amortyzacja IsoLite
Jest to opatentowana technologia amortyzacji IsoLite, która pozwoliła uzyskać:
określoną dla skoku kompresję i tłumienie powrotu.
Aluminiowe pokrętła regulacyjne
W widelcach RockShox zastosowane zostały różnorodne pokrętła, wykonane z alu-
minium, ułatwiające użytkownikowi precyzyjne i szybkie ustawienie amortyzatora
zależnie od potrzeb.
RockShox opracował nowe, poręczne pokrętło regulacyjne U-Turn i U-Turn Air.
Pokrętło wyposażone zostało w składany w czasie jazdy uchwyt, podniesiony w
celu regulacji skoku.
Kompresja TurnKey
TurnKey jest prostym i efektywnym rozwiązaniem zastosowanym w widelcach Dart
3 i Tora 302. TurnKey umożliwia dwie pozycje ustawiania kompresji „włączona”
i „wyłączona”. TurnKey może być zastosowana z manetką PopLoc i PopLoc Dual.
System TurnKey wyposażono w opatentowany mechanizm otwarcia kompresji
i uginania się widelca, pod wpływem silnego uderzenia, który chroni zarówno
widelec, jak i rowerzystę w przypadku nieoczekiwanych zdarzeń.
Dual Air
Dwie niezależnie regulowane powietrzne komory umieszczone w lewej goleni
widelca. System sprężyny powietrznej jest bardzo lekki, niezawodny i pozwala na
wszechstronne ustawianie amortyzacji.
System Dual Air znalazł również zastosowanie w widelcach o długim skoku 130
mm i wyższym (Pike i Revelation), optymalizując ugięcie sprężyny za pomocą
opatentowanej, samoregulującej się negatywnej komory powietrza.
Floodgate
Działanie systemu objawia się tym, że amortyzator mimo jego zablokowania, w
wypadku wystąpienia znacznych nierówności terenu, będzie się uginał. System
Floodgate pozwala regulować to, jak silne drgania, mają powodować zwolnienie
blokady amortyzatora. Jest regulowany, w zależności od modelu, wewnętrznie
(przy pomocy klucza imbusowego 2.5 mm) lub zewnętrznie, złotym pokrętłem
GATE. Im wyższy jest poziom Floodgate, tym większa siła drgań jest potrzebna,
aby zwolnić blokadę amortyzatora. Uwaga: przed rozpoczęciem działania regulacji
systemu Floodgate, upewnij się, czy tłumienie Motion Control jest wyłączone.
Carbon Crown-Steerer
Opracowana jako część programu BlackBox, karbonowa korona zintegrowana z
rurą sterową zmniejsza wagę amortyzatora o 100 gram zachowując sztywność.
Power Bulge
Wzmocnienia goleni dolnych w okolicach ślizgów zwiększają sztywność.
Travel Gradients
Bardzo łatwy odczyt aktualnego skoku na podstawie podziałki umieszczonej na
górnych goleniach.
Sag Gradients
Wygodne ustawienie SAG na podstawie podziałki umieszczonej na górnych gole-
niach lub korpusie tłumika.
Air Guides
Wyraźne podziałki umieszczone na goleniach górnych ułatwiają regulację ciśnie-
nia sprężyny powietrznej.
29’
Amortyzatory przystosowane do kół 29-cali.
Speed Lube
Umieszczone na spodzie goleni dolnych smarowniczki pozwalają na szybką wy-
mianę oleju, nawet w warunkach polowych.
Maxle Lite
Nowa oś Maxle Lite jest lżejsza o 40% od standardowej jednocześnie zachowu-
jąc sztywność
62
632217508.060.png 632217508.071.png 632217508.082.png 632217508.093.png 632217508.104.png 632217508.107.png 632217508.108.png 632217508.109.png 632217508.110.png 632217508.111.png 632217508.112.png 632217508.113.png 632217508.114.png 632217508.115.png 632217508.116.png 632217508.117.png 632217508.118.png 632217508.119.png 632217508.120.png 632217508.121.png 632217508.122.png
technologie
System tłumienia, który jest
kultowy wśród zawodników XC, All
Mountain i DH. Pozwala podczas
jazdy na szybką regulację tłumienia
kompresji, aż do całkowitego za-
blokowania widelca. Charakteryzu-
je się niską wagą, wytrzymałością,
regulacją blokady amortyzatora
Floodgate wraz z opcją manetki
PopLoc i PushLock.
Nowy system tłumienia, który pozwala na pełną kontrolę i wszechstronną
regulację w warunkach jazdy górskiej.
1. Za pomocą czarnego pokrętła regulującego szybką kompresję, ustawiana jest pozycja podkładki
regulującej przepływ oleju. W efekcie wzrasta kontrola w czasie ostrych zakrętów, wybić i lądowań.
2. Srebrne pokrętło reguluje wolną kompresję, za pomocą tłoka kontrolującego przepływ oleju w
obiegu okrężnym. Dzięki tej regulacji możesz pokonywać ostre zjazdy i drobne nierówności.
3. Włączanie i wyłączanie Floodgate
Włącznik Floodgate pozwala przełączać pracę amortyzatora pomiędzy trybem „włączony Floodgate”,
gdzie widelec posiada aktywną blokadę, która pozwala efektywnie pedałować i nabierać prędkości,
oraz trybem „wyłączony Floodgate”, gdy widelec jest w pełni aktywny i ugina się dopasowując się
do nierówności terenu.
Regulacja Floodgate
Przy pomocy igły, którą odkręcamy z dołu goleni, można łatwo i szybko wyregulować to, jak silne
drgania, mają powodować zwolnienie blokady amortyzatora, gdy Floodgate jest włączony.
Tłumik kompresji Mission Control jest najłatwiej ustawialnym i najlepiej wyglądającym tłumikiem do
rowerów górskich, jaki do tej pory zaprojektowano.
MOTION CONTROL IS:
Prostota systemu Motion Control
wykorzystana do regulacji tłumie-
nia szybkiej kompresji. Podczas
opracowywania systemu Motion
Control dla Boxxera powstał
system szybkiej kompresji IS
(Integrated Shim Stack) zintegro-
wany z tłumikiem. Wolna kom-
presja regulowana jest za pomocą
pokrętła na goleni a tłumienie
szybkiej kompresji ustawione jest
fabrycznie.
Zastosowane w: Totem, Lyrik,
Domain
REGULACJA SYSTEMU MISSION CONTROL™
Tłumik o najbardziej wszechstronnych możliwościach regulacji. Umożliwia kontrolę pracy amortyzatora
w każdej sytuacji.
Jednopółkowe widelce o długim skoku są używane w wielu ekstremalnych sytuacjach. Abu sprostać
wymaganiom jakie stawiają im użytkownicy skontruowano tłumik MISSION CONTROL. System tłumienia
MISSION CONTROL to wysoka kultura pracy, tłumienie powrotu początku i końca skoku (Dual Flow
Rebound), indeksowane pokrętła regulacyjne wolnej i szybkiej kompresji. Dodatkowo do dyspozycji jest
blokada Floodgate z regulowaną czułością.
Zastosowane w: Totem, Lyrik
MISSION CONTROL W TERENIE
Kompresja niskiej prędkośći (wolna) - kontroluje ściskanie amortyzatora podczas powolnego ruchu
goleni (np.: podczas najazdu na długie delikatnie nierównośći). Kompresja niskiej prędkości może
być ustawiona w taki sposób aby zachować wysoką czułość amortyzatora podczas najazdu na małe
nierówności i jednocześnie zredukować „nurkowanie” podczas gwałtownego hamowania.
Kompresja wysokiej prędkości (szybka) – kontroluje ściskanie amortyzatora podczas szybkiego
ruchu goleni (np.: zeskok z dużej wysokości lub najechanie na wysoką przeszkodę). Kompresja
wysokiej prędkości może być ustawiona w taki sposób aby zachować kontrolę podczas jazdy po
dużych nierównościach lub podczas skoków z dużych wysokości)
MISSION CONTROL 4-4-1
Ustawienie 4-4-1 jest doskonałym punktem startowym do
ustawienia systemu MISSION CONTROL. Wszystkie ustawienia
liczone są od pozycji pokrętłą przekręconego maksymalnie w
kierunku przeciwnym do wskazówek zegara.
4 kliknięcia – wolna kom-
presja
4 kliknięcia – szybka kom-
presja
1 pełen obrót – regulacja
czułości Floodgate
SYSTEM TŁUMIENIA BLACKBOX™
Nowy system BlackBox Motion Control został zaprojektowany w oparciu o istniejący
już Motion Control. System tłumienia wyposażono w tytanową sprężynę, tłumienie
powrotu i kompresji - końca i początku skoku (DualFlow) oraz indeksowaną regulację
tłumienia powrotu. Nowe pokrętłą regulacyjne wykonane są z karbonu (manualne
sterowanie) i z aluminium w przypadku bokady sterowanej za pomocą manetki.
Zastosowane w: SID, Reba
63
632217508.123.png 632217508.124.png 632217508.125.png 632217508.126.png 632217508.127.png 632217508.128.png 632217508.129.png 632217508.130.png
 
632217508.131.png
 
632217508.132.png
 
632217508.133.png 632217508.134.png 632217508.135.png 632217508.136.png 632217508.137.png 632217508.138.png 632217508.139.png 632217508.140.png 632217508.141.png 632217508.142.png
 
632217508.144.png 632217508.145.png 632217508.146.png
 
632217508.147.png 632217508.148.png 632217508.149.png 632217508.150.png 632217508.151.png 632217508.153.png 632217508.154.png 632217508.155.png 632217508.156.png 632217508.157.png
 
632217508.158.png 632217508.159.png 632217508.160.png
 
632217508.162.png 632217508.163.png 632217508.164.png 632217508.165.png
 
632217508.166.png 632217508.167.png 632217508.168.png
 
632217508.169.png 632217508.171.png
 
632217508.172.png
 
632217508.173.png
 
632217508.174.png 632217508.175.png 632217508.176.png 632217508.177.png 632217508.002.png 632217508.003.png 632217508.004.png 632217508.005.png 632217508.006.png
 
632217508.007.png 632217508.008.png 632217508.009.png
 
632217508.011.png 632217508.012.png 632217508.013.png 632217508.014.png 632217508.015.png 632217508.016.png 632217508.017.png 632217508.018.png
technologie / manetki
Obie regulacje kompresji wolnej i szybkiej są niezależne.
Zmiana jednego ustawienia nie ingeruje w działanie drugiego.
REGULACJA SYSTEMU 2-STEP AIR™ (Totem, Lyrik)
System 2-STEP Air pozwala na hydrauliczną regulację skoku wykorzystując
sprężynę powietrzną systemu SoloAir. Możliwe są dwa ustawienia skoku:
maksymalne i minimalne (45mm mniej niż skok maksymalny). Sprężyna
powietrzna SoloAir nie zmienia swojej charakterystyki wraz ze zmianą
skoku.
1
2
3
ZMNIEJSZENIE SKOKU
1. Przekręć regulator 60º w prawo.
2. Ugnij amortyzator.
Amortyzator zmniejszy skok o 45 mm.
4
5
6
1. Szybka kompresja – ustawienie naprężenia sprężyny zaworu szybkiej kompresji reguluje
przepływ oleju podczas szybkich ruchów goleni. Ustawienie ma wpływ na zachowanie roweru
podczas pokonywania szybkich ciasnych zakrętów i przy pokonywaniu dużych uskoków.
2. Wolna kompresja – ustawienie czułości zaworu kompresji niskiej prędkości reguluje
przepływ oleju podczas wolnych ruchów goleni. Ustawienie ma wpływ na czułość podczas
pokonywania małych nierówności i redukuje „nurkowanie” podczas mocnego hamowania.
3. Blokada Floodgate – pozwala na bardziej efektywne podjeżdżanie poprzez zredukowanie
pompowania podczas pedałowania pod górę. Kiedy blokada jest włączona widelec ma bardzo
małą czułość co umożliwia wydajne pedałowania. Po zwolnieniu blokady amortyzator wykorzystu-
je pełny skok i pozwala na pokonywanie dużych nierówności.
4. Blokada Floodgate włączona – aktywny zawór Motion Control / kompresja niskiej prędkości
/ kompresja wysokiej prędkości
5. Blokada Floodgate wyłączona – aktywna kompresja niskiej prędkości / kompresja wysokiej
prędkości
6. Regulacja czułości blokady Floodgate – zwiększa lub zmniejsza czułość blokady Floodga-
te podczas gdy jest włączona.
ZWIĘKSZENIE SKOKU
1. Przekręć regulator 60º w lewo.
2. Odciąż amortyzator lub po prostu konty-
nuuj jazdę.
Amortyzator automatycznie wróci do swojego
maksymalnego skoku.
Manetka: PopLoc Pure
z adapterem
RS114309024000
Manetka PopLoc ze specjalnym adapterem pozwalają-
cym na zamontowanie jej na amortyzatory z systemem
tłumienia Pure.
Manetka: XLoc
Nowa manetka obsługująca tłumik XX z regulacją Floot
Gate. W manetce tej zastąpiono tradycyjną linkę ole-
jem. Prosta zasada działania czyni ją idealną do zasto-
sowań w dyscyplinach XC.
Manetka jest lżejsza o 60 g od PushLoc
Kompatybilna z MatchMaker X
Manetka: PushLoc
RS114015173000
Nowa manetka montowana pionowo na kierownicy do-
datkowo posiada opcję montażu na manetkach SRAM
Triger X0 i X9 ’07. Jest kompatybilna z MatchMaker
co pozwala na zamontowanie jej przy hamulcu Avid.
Manetki: PopLoc
RS114309031000
Pozwala na szybkie włączanie, wyłącznie blokady. Włą-
czenie następuje poprzez odsuniecie od siebie (sie-
dząc na rowerze) dźwigni manetki, co powoduje blo-
kadę amortyzatora. Zwolnienie blokady następuje po
naciśnięciu przycisku.
Manetki: Dual PopLoc
RS114309955000
Manetka PopLoc blokująca
jednocześnie przednią i tylną
amortyzację. Zastosowanie jedynie
do amoryzatorów RockShox.
64
632217508.019.png 632217508.020.png 632217508.022.png 632217508.023.png 632217508.024.png 632217508.025.png 632217508.026.png 632217508.027.png
 
632217508.028.png
 
632217508.029.png 632217508.031.png 632217508.032.png 632217508.033.png 632217508.034.png 632217508.035.png 632217508.036.png 632217508.037.png 632217508.038.png 632217508.040.png 632217508.041.png 632217508.042.png 632217508.043.png 632217508.044.png 632217508.045.png 632217508.046.png
 
632217508.047.png 632217508.048.png 632217508.050.png 632217508.051.png 632217508.052.png 632217508.053.png 632217508.054.png 632217508.055.png 632217508.056.png 632217508.057.png 632217508.058.png 632217508.059.png 632217508.061.png 632217508.062.png 632217508.063.png 632217508.064.png 632217508.065.png 632217508.066.png
UWAGA:
Wszystkie amortyzatory Boxxer dostarczane są z niską półką w kolorze amortyzatora.
Półka ta przystosowana jest fabrycznie do wsporników kierownicy Directmount.
W modelach 2010 zmieniono system montażu hamulca tarczowego na Post Mount.
BOXXER
WORLD CUP, czarny – RS004015129030
WORLD CUP, biały – RS004015129050
WORLD CUP, czerwony – RS004015129070
TEAM, czarny – RS004015130030
TEAM, biały – RS004015130050
TEAM, czerwony – RS004015130070
RACE, czarny – RS004015131030
WORLD CUP TEAM RACE
Skok
200 mm
(8 cali)
200 mm
(8 cali)
200 mm
(8 cali)
Sprężyna
Tłumienie
magnezowe magnezowe magnezowe
Golenie dolne
WorldCup
Team
kute
aluminium
6061T6
Rura sterowa aluminium aluminium aluminium
kute
aluminium
6061T6
kute
aluminium
6061T6
WorldCup
Team
Al 7000 Al 7000 Al 7000
Golenie górne
Waga
2694 g 2989 g 2862 g
65
Korona
górna i dolna
632217508.067.png 632217508.068.png 632217508.069.png 632217508.070.png 632217508.072.png 632217508.073.png 632217508.074.png 632217508.075.png 632217508.076.png 632217508.077.png 632217508.078.png 632217508.079.png 632217508.080.png 632217508.081.png 632217508.083.png 632217508.084.png 632217508.085.png 632217508.086.png 632217508.087.png 632217508.088.png 632217508.089.png 632217508.090.png 632217508.091.png 632217508.092.png 632217508.094.png 632217508.095.png 632217508.096.png 632217508.097.png 632217508.098.png 632217508.099.png 632217508.100.png 632217508.101.png 632217508.102.png 632217508.103.png 632217508.105.png 632217508.106.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin