Tematyka kompleksowa:
I. Ptaki odlatują
II. Pada deszcz
III. Dbam o zdrowie
IV. Moje miasto - Bytom
I. PTAKI ODLATUJĄ
obszary
aktywności
Cele operacyjne
PN 02 listopada `09
I.Co robi wróbelek? – zabawa gramatyczna, podawanie przez dzieci czynności wykonywane przez ptaki: siedzi, fruwa, skacze, je itp. Zestaw zabaw poran. III/128 Wlaźnik.
II.Odlot – słuchanie wiersza I. Salach. Zapoznanie ze sposobem chronienia się ptaków przed zimnem –odlot. Ukazanie potrzeby dokarmiania ptaków, które pozostały na zimę. Zab. Ptaki do gniazd
Spacer po najbliższej okolicy – obserwacja przyr.
III.Co widziałem na spacerze – wypowiedzi dzieci.
Zab. ruch. orien- porz. Ptaki w karmniku.
D+A
E+A
D
-poprawnie nazywa czynności
-wie, że należy dokarmiać ptaki by przetrwały zimę
-potrafi wypowiadać się na określony temat
WT 03 listopada`09
I.Skrzynka skarbów – gromadzenie w kąciku przyrody różnych nasion i pokarmów przeznaczonych dla ptaków.
II.Ptasia stołówka – manipulowanie figurami geometrycznymi (3l bez konieczności nazywania), (4l wyróżnianie i nazywanie koła), operowanie nazwami kolorów podstawowych. Zab.ruch. Ptaki do gniazd
III.Lata ptaszek –zapoznanie dzieci z piosenką, próby nauki z ruchem i gestykulacją
F
G+A
-wie, dlaczego trzeba dokarmiać ptaki
-wypowiada się n/t swoich układanek
-potrafi naśladować ruchem piosenkę śpiewaną przez N
ŚR 04 listopada`09
I.Karmnik dla wróbelka – zabawa konstrukcyjna, próby konstruowania domku dla ptaków z klocków drewnianych.
II.Zestaw zabaw ruchowych - Ptaki,(3l s. 50)
Marsz, o-p: Lecą ptaki, ć.d.g.m: Pożywnienie, z el.czwor: Kotek goni ptaki, ćw.tuł.skłony boczne, z el.rów.:Drut telefoniczny, z el.biegu:Spłoszone ptaki, marsz uspokajający.
III.Piórko – ćwiczenia oddechowe, rozwijanie pojemności płuc, regulowanie oddechu poprzez dmuchanie na piórko, tak aby przesuwać je po podłodze. Zab.ruch: Ptaszki.
C+A
A
-konstruuje z klocków budowle
-prawidłowo wykonuje zabawy z elementem czworakowania
-uważnie słucha instrukcji
CZW 05 listopada`09
I.Chory ptaszek – słuchanie opowiadania I. Salach (wybór własny).
II.Wróble i sikorki – rysowanie kredkami świecowymi sylwety ptaków w podanych kolorach: brązowy, zółty (3l), (4l) obrysowanie szablonów, kolorowanie w odpowiednich kolorach. Zab.ruch. Ptaki do gniazd. Spacer wokół p-la, obserwacja ptaków.
III.Wyszukiwanie na obrazkach w książkach znanych dzieciom ptaków: wróbel, sikorka, wrona, (4l) nazywanie ich. Zabawa ze śpiewem: Lata ptaszek.
E
-potrafi skupić uwagę na opowiadaniu
-zna kolor wróbla i sikorki
-znają ptaki zimujące w kraju
PT 06 listopada`09
I.Ukryte zwierzęta – ćwiczenia spostrzegawczości, odgadywanie odsłanianych przez n- la zwierząt.
II.Lata ptaszek, nauka piosenki Opowieść ruchowa pt. Ptaki na skwer (I. Salach s.40). Zabawa ruch. z kolorami: Gniazdka
III.Zabawy samorzutne w kącikach zainteresowań – odkładanie zabawek na umówione miejsce. Zabawa: Ptaki w karmniku
C
-potrafi rozpoznać zwierzę po odsłoniętym fragmencie zwierzątka
-reagują na umowne sygnały dźwiękowe
-bawi się zgodnie obok siebie
II. PADA DESZCZ
PN 09 listopada `09
I.Deszczyk pada – nauka rymowanki, rozwijanie mowy i rytmu. Ilustrowanie ruchami treści rymowanki. Zest.zab.poran. XIX s. 149 wg Wlaźnik
II.Kalosze – D. Gellner, słuchanie opowiadania ilustrowanego sylwetami. Co lubią kalosze? – zabawa językowa, chodzić, chlapać, tupać, moknąć – bogacenie słownika.
Zab.z el.równowagi: Chodzimy w kaloszach.
III.Parasole – kolorowanie sylwety parasola kredkami świecowymi . Zab.ruch.Pod parasolem
G
-zna słowa rymowanki
-potrafi wykonywać czynności, rozumie pojęcia: chodzić, tupać, chlapać
-prawidłowo trzyma kredkę
WT 10 listopada`09
I.Pada deszcz – zabawa rytmiczna z gazetami. Rytmizowanie słów: Deszczy pada.
II.Trzy parasole – ćwiczenia liczbowe w formie opowieści matematycznej w zakresie 3 (3l), 4 (4l).
Zabawa ruchowa: Pod parasolem
Spacer wokół przedszkola – obserwowanie pogody.
III.Zwierzątka – zab.ruch-dzwiękonaśladowcza, nazywanie zwierząt ukrytych pod parasolem.
F+A
...
myszaf