kasztanowe zabawy.doc

(33 KB) Pobierz
Scenariusz zajęcia otwartego dla rodziców

Scenariusz zajęcia otwartego dla rodziców

Data: 25.10.2007

Grupa: 6-5latki

Temat: Kasztanowe zabawy z mamą w przedszkolu.

Cele:

- utrwalanie pojęć geometrycznych

- rozwijanie orientacji w przestrzeni

- kształtowanie umiejętności liczenia

- przygotowanie do nauki czytania

- rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem

-ukazanie rodzicom różnych sposobów pracy z dziećmi

-aktywizowanie dzieci do pracy twórczej

Metody: czynne, aktywizujące, zadaniowe

Formy pracy: praca z całą grupą oraz praca indywidualna

Środki dydaktyczne: kasztany, plansze z narysowanymi układami kasztanów, obrazki do głoskowania, plansza z obrazkami i modelami wyrazów, karty do indywidualnej pracy dziecka, kredki, płyta CD z nagranymi piosenkami, tamburyno

Przebieg zajęcia:

1.      Piosenka na powitanie „W zerówce jest nas wiele” oraz zabawa „Ludzie do ludzi” – dzieci witają się z rodzicami przez podanie ręki, dotykanie nosów, całuski…

2.      Zabawa rytmiczna – reakcja ruchowa na różnego rodzaju muzykę, na przerwę w muzyce dzieci wybierają z pojemnika tyle kasztanów, ile wskazuje liczba.

3.    Układanie kasztanów na kartce wg poleceń:

            - połóż 2 kasztany do góry i 1 na dole kartki

            - połóż 3 kasztany z prawej strony, a 1 z lewej strony

- ułóż 5 kasztanów w szeregu, zaczynając od lewej strony

- wskaż kasztan: 1, 5, 2 …

4.    Układanie kasztanów wg wzorów narysowanych na tablicy.

5.    Piosenka „Niegrzeczna myszka”.

6.    Analiza słuchowa wyrazów, układanie modeli wyrazów z kasztanów – dzieci       indywidualnie pod każdym obrazkiem układają tyle kasztanów, ile słyszą głosek, wysłuchiwanie pierwszej, ostatniej, przeliczanie głosek.

7.    Zabawa integracyjna Dziecko – Rodzic:

    - wstają ci, którzy mają np. głoskę A na początku swego imienia, krótkie włosy, spódnicę, spodnie…

8.   Zagadki fonetyczne – dzieci określają pierwsze głoski obrazków i tworzą z nich nowe   słowo.

9.    Omawianie indywidualnej karty pracy ( łączenie liniami rysunków z odpowiednimi okienkami, kolorowanie miejsca poznanych samogłosek na czerwono).

10. Chętne dzieci odczytują umieszczone na tablicy podpisy do rysunków.

11.   Zakreślanie poznanych dotychczas liter na kartce z drukiem z dowolnego czasopisma.

12.  Podsumowanie zajęcia, omówienie ogólnych celów spotkania, przedstawienie bieżących informacji dotyczących pracy z grupą.

 

Opracowała i przeprowadziła:

Irena Morawska

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin