PROCEDURA+AUDITY+WEWN%C4%98TRZNE.doc

(135 KB) Pobierz

NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ

Specjalistyczna Praktyka Stomatologiczna

Ul. Nowowiejska 17; 71-219 Bezrzecze

PO - 03

Wydanie 1

Data wydania: 05.05.209



   AUDYT WEWNĘTRZNY  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UWAGA!

Niniejsza procedura jest dokumentem nadzorowanym.

Podstawa prawna dokumentu: Dz.U. 04.161.1689; Dz.U. 05. 194.1625

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egzemplarz nr.........

 

 

 

 

             

 

 

Opracował

Zatwierdził

 

 

.........................................................

data i podpis

 

 

......................................................

data i podpis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AUDYT WEWNĘTRZNY



 

 

 

 

 

SPIS TREŚCI

1.      Cel procedury.

2.      Zakres stosowania.

3.      Odpowiedzialność i kompetencje poszczególnych osób.

a)     Kierownik NZOZ,

b)     Pełnomocnik ds. Zarządzania Jakością,

c)      Zespół audytorów wewnętrznych,

d)     Kierownik audytowanej pracowni.

4.      Przebieg procedury.

4.1. Podstawowe informacje.

4.2. Przygotowanie i przeprowadzenie audytu.

4.3. Zakończenie audytu.

5.      Dokumenty nawiązujące do procedury.

a)     „Postępowanie z usługą niezgodną” – Proces 01

b)     Procedura nr PO-02 „Działania korygujące i zapobiegawcze”.

c)      Protokoły pokontrolne.

6.      Załączniki.

Zał. 1. Program audytów wewnętrznych.

Zał. 2. Raport z audytu wewnętrznego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AUDYT WEWNĘTRZNY



 

 

 

1.      Cel procedury.

Celem procedury jest określenie zgodności Systemu Zarządzania Jakością, skuteczności wdrażania i utrzymywania systemu.

 

2.      Zakres stosowania.

Procedurę stosuje się przy realizacji audytów wewnętrznych przeprowadzanych w Gabinecie Stomatologicznym NZOZ SPS.

 

3.      Odpowiedzialność i kompetencje poszczególnych osób.

a)     Kierownik NZOZ zapewnia audytorom wewnętrznym sprawne wykonywanie zadań oraz zapoznaje się z wynikami przeprowadzonej kontroli.

b)     Pełnomocnik ds. Zarządzania Jakością realizuje następujące zadania:

§         planuje, organizuje i steruje programami audytów wewnętrznych („Program

audytów wewnętrznych” – załącznik 1)

§         archiwizuje oraz nadzoruje dokumenty i zapisy z audytów wewnętrznych,

§         przygotowuje dokumenty na przeglądy systemu zarządzania jakością,

c)      Zespół audytorów wewnętrznych:

§         uczestniczy w zleconych audytach wewnętrznych,

§         sporządza raport z audytów,

§         pomaga audytowanym w rozwiązywaniu problemów związanych z dokonaniem

      korekty w celu wyeliminowania wykrytej niezgodności,

d)     Kierownik audytowanej pracowni:

§         przygotowuje pracownie do auditu,

§         udziela wszelkich informacji oraz udostępnia dokumentacje audytorom.

 

4.      Przebieg procedury.

4.1.                                                                             Podstawowe informacje.

a)      Audyt wewnętrzny przeprowadzany jest co najmniej raz do roku na wniosek Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością,

b)     Audytorami wewnętrznymi są osoby wymienione w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 25.08.2005 §12 ust.2, tj. lekarz radiolog, technik elektroradiologii lub fizyk medyczny albo inżynier medyczny.

c)      Audytorzy muszą być niezależni od audytowanych obszarów.

d)     Pełnomocnik ds. Zarządzania Jakością ustala z pracownią audytowaną dokładną datę przeprowadzenia audytu, z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.

4.2.Przygotowanie i przeprowadzenie audytu.

a)      Audytorzy wewnętrzni przeprowadzający kontrolę w Gabinecie Stomatologicznym zobowiązani są do:

§         przedstawienia Pełnomocnikowi ds. Systemu Zarządzania Jakością planu audytu,

§         zapoznania się z dokumentami obowiązującymi w pracowni ( w tym z dotyczącymi tej pracowni przepisami ochrony radiologicznej)

§         zapoznania się z protokołami pokontrolnymi z poprzednich audytów, wizytacji sanepidu,

§         sporządzenia raportu z przeprowadzonego audytu.

 

AUDYT WEWNĘTRZNY



 

 

 

Podczas przeprowadzania audytu należy zachować następującą kolejność działań:

§         zapoznanie się z wynikami poprzednich audytów, a w przypadku zaleconych działań korygujących sprawdzić ich realizację,

§         na podstawie przeprowadzonych rozmów, przejrzenia dokumentacji należy ustalić fakty, a następnie je zapisać,

§         w przypadku stwierdzenia niezgodności należy przeanalizować przyczynę ich wystąpienia, oraz zalecić wprowadzenie określonych działań korygujących.

 

4.3.                                                                             Zakończenie audytu.

Po przeprowadzonej kontroli zostaje sporządzony „Raport z audytu wewnętrznego” – załącznik 2. Raport zostaje dostarczony w przeciągu dwóch tygodni Pełnomocnikowi ds. Systemu Zarządzania Jakością, natomiast kopia raportu przekazywana jest kierownikowi audytowanej pracowni. Oryginał raportu z audytu przechowywany jest u Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4/4

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin