ks.doc

(896 KB) Pobierz
BALTICA WELLNESS & SPA

 

KSIĘGA  JAKOŚCI

 

 

 

 

W PRACOWNI

 

STOMATOLOGICZNEJ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ

Specjalistyczna Praktyka Stomatologiczna

Ul. Nowowiejska 17; 71-219 Bezrzecze

KJ

Wydanie 1

Data wydania: 05.05.209

  KSIĘGA JAKOŚCI  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UWAGA!

Niniejsza Księga Jakości jest dokumentem nadzorowanym.

Podstawa prawna dokumentu: Dz. U. 04.161.1689

      Dz. U. 05. 194.1625

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egzemplarz nr.........                           

 

 

 

             

 

 

Opracował

Zatwierdził

 

 

.........................................................

data i podpis

 

 

......................................................

data i podpis

 

 

 

 

 

 

 

  KSIĘGA JAKOŚCI  

 

 

Spis treści

 

1.      Zakres stosowania systemu zarządzania jakością.

2.      Polityka Jakości i Cele Jakościowe.

3.      Prezentacja Zakładu.

3.1. Podległość administracyjna.

3.2. Zakres działalności klinicznej.

3.3. Eksploatowane wyposażenie medyczne w Gabinecie Stomatologicznym.

4.      Kompetencje oraz odpowiedzialność poszczególnych osób.

4.1. Odpowiedzialność kierownictwa.

4.2. Pełnomocnik oraz Zespół ds. Systemu Zarządzania Jakością.

5.      Uprawnienia oraz szkolenia personelu.

6.      Opis realizowanych procesów.

7.      Procedury oraz dokumenty systemowe.

7.1. Nadzór nad dokumentami i zapisami.

7.2. Nadzór nad niezgodnościami, działania korygujące i zapobiegawcze.

7.3. Audit wewnętrzny.

8.      Przegląd kierownictwa systemu zarządzania jakością.

9.      Postępowanie z klientem.

9.1 Prawa i obowiązki klienta.

9.2  Własność klienta.

9.3.                        Bezpieczeństwo klienta.

10.  Rodzaje świadczonych usług.

11.  Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna.

12.  Zakupy

 

 

 

 

 

  KSIĘGA JAKOŚCI  

 

 

1.      Zakres stosowania Systemu Zarządzania Jakością.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa Atomowego (Dz. U. 04.161.1689 wraz ze zmianami) oraz dzienników ustaw, będących przepisami wykonawczymi do powyższej ustawy, kierownik Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej wdrożył system zarządzania jakością w Gabinecie Stomatologicznym, wykorzystującym procedury medyczne z zakresu rentgenodiagnostyki. Zasadniczym celem wprowadzenia systemu zarządzania jakością jest osiągniecie pełnej efektywności i skuteczności prowadzonych działań oraz zapewnienie klientom wysokiej jakości świadczonych usług.

Dowodem sprawnego działania Systemu Zarządzania Jakością jest Księga Jakości, która stanowi dokument nadrzędny całego systemu. Niniejsza Księga Jakości zawiera procedury oraz dokumenty obowiązujące personel pracujący przy urządzeniu rentgenowskim oraz kierownictwo. Odpowiedzialność za opracowanie, dystrybucję, aktualizację, archiwizację oraz nadzór nad Księgą ponosi Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością. Księgę Jakości oraz dokumenty Systemu Zarządzania Jakością zatwierdza Kierownik Zakładu. Oryginał Księgi Jakości przechowywany jest przez Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością, natomiast kopia przekazywane jest do Gabinetu Stomatologicznego.

Kierownik Zakładu opracował Politykę Jakości, która zobowiązuje do spełnienia wymagań pacjentów w zakresie świadczenia profesjonalnych usług. Cele jakościowe oraz ich narzędzia pomiaru wynikają z Polityki Jakości.

 

2.      Polityka Jakości i Cele Jakościowe Gabinetu Stomatologicznego.

„Wychodząc naprzeciw wymaganiom Naszych Pacjentów oferujemy kompleksowe, wysokospecjalizowane usługi w zakresie zabiegów stomatologicznych”.

 

Spełniając treść powyższej deklaracji, zobowiązujemy się do realizowania następujących Celów Jakościowych:

ü      udzielanie świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, przywracaniu, poprawie zdrowia ludności oraz promocja zdrowia w zakresie specjalistycznej opieki medycznej

ü      stosowanie nowoczesnych metod diagnostycznych i leczniczych,

ü      świadczenie pełnej i fachowej usługi przy zachowaniu satysfakcji pacjenta i zadowolenia personelu,

ü      wykonywanie procedur medycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami,

ü      zapewnienie bezpieczeństwa pacjentów w zakresie stosowanych procedur radiologicznych poprzez stosowanie odpowiednich przepisów ochrony radiologicznej oraz podnoszenie kwalifikacji zawodowych personelu.

 

3.      Prezentacja Gabinetu Stomatologicznego.

 

3.1. Podległość administracyjna oraz struktura.

Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Specjalistyczna Praktyka Stomatologiczna (NZOZ SPS) jest jednostką prywatną, której założycielem i jednocześnie

  KSIĘGA JAKOŚCI  

 

kierownikiem jest dr n. med. Alicja Nowicka. Siedziba Zakładu mieści się przy ulicy Nowowiejskiej 17 na Bezrzeczu.

 

3.2.Zakres działalności klinicznej.

Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Specjalistyczna Praktyka Stomatologiczna świadczy usługi w zakresie:

ü      Stomatologii ogólnej,

ü      Chirurgii stomatologicznej,

ü      Ortodoncji i porad ambulatoryjnych

 

3.3. Eksploatowane wyposażenie medyczne w Gabinecie Stomatologicznym:

§         Cyfrowy aparat stomatologiczny Myray

§         Unit stomatologiczny

             

4.      Kompetencje oraz odpowiedzialność poszczególnych osób.

4.1.Odpowiedzialność kierownictwa.

W celu zapewnienia wysokiej jakości usług wykonywanych w Gabinecie Stomatologii, w którym wykorzystywane jest promieniowanie jonizujące, Kierownik Zakładu podjął decyzję o wprowadzeniu Systemu Zarządzania Jakością w tej pracowni. Kierownik Zakładu przyjął na siebie odpowiedzialność za działania w zakresie:

§         Wdrożenia, utrzymania i doskonalenia Systemu Zarządzania Jakością oraz zapewnienia niezbędnych środków i zasobów potrzebnych do ich realizacji,

§         Określenia Polityki Jakości i związanych z nią celów

Ponad to Kierownik Zakładu w osobie dr n. med. Alicji Nowickiej pełni jednocześnie funkcję Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością

 

4.2.                        Pełnomocnik oraz Zespół ds. Systemu Zarządzania Jakością.

a)     Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością. niezależnie od pełnionej funkcji

ma uprawnienia do:

§        Bezpośredniego nadzoru nad wszelkimi działaniami związanymi
              z wprowadzeniem i funkcjonowaniem systemu,

§        Sporządzania sprawozdań z przeprowadzonych audytów wewnętrznych oraz

z przeglądów kierownictwa,

§        Opracowuje roczny Program Audytów Wewnętrznych (zał.1 do PO-03) oraz roczny Program Przeglądu Systemu Zarządzania Jakością (zał.1 do PO-04)

 

5.      Uprawnienia oraz szkolenia personelu.

Decyzja o zatrudnieniu pracownika podejmowana jest przez Kierownika Zakładu na podstawie wymaganych kwalifikacji

Odpowiedzialność pracowników określona jest poprzez:...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin