low-key.pdf
(
258 KB
)
Pobierz
6016295 UNPDF
low - key
Fotograia w stylu Low-key polega na maksymal-
nym zredukowaniu w obrazie ilości światła. Jest to
odwrotna technika do High-key.
Oczywiście najlepszymi zdjęciami wyjściowymi
do takiej obróbki są zdjęcia o niewielkim nasyceniu
światła.
Naszym zadaniem będzie przesunięcie średnich
tonów z obrazu w obszar cienia, jednak wcześniej
posłużymy się nową warstwą, aby uzyskać całkowite
ciemne tło.
Otwieramy zdjęcie
low-key
.
Tworzymy nową warstwę wybierając z menu
Warstwa>Nowa>Warstwa (Layer>New>Layer)
.
Wypełniamy nowopowstałą warstwę kolorem
czarnym. W tym celu ustalamy na przyborniku
czarny kolor narzędzia. Z menu wybieramy
Edycja>Wypełnij (Edit>Fill)
. W wyświetlonym
oknie dialogowym w polu
Użyj (Use)
wskazujemy
Kolor narzędzia (Foreground Color)
i klikamy
OK
.
Wypełnienia możemy również dokonać wybierając
narzędzie
Wiadro z farbą (Paint Bucket Tool)
i
następnie klikając na obrazku.
Wybieramy narzędzie
Gumka (Eraser Tool)
.
Wymazujemy nową warstwę tak, aby odkryć główne
fragmenty z oryginalnego obrazu leżącego poniżej.
Na pasku opcji u góry ekranu zmniejszamy
Krycie
(Opacity)
do około 5-10%. Wymazujemy warstwę
tworząc delikatne przejścia pomiędzy tłem orygi-
nalnego obrazu a czarną warstwą.
Spłaszczamy obrazek wybierając z menu
Warstwa>Spłaszcz obrazek (Layer>Flatten
Image)
. Teraz dokonamy korekty tonalności obra-
zu.
Wybieramy z menu
Obrazek>Dopasuj>Poziomy
(Image>Adjustments>Levels)
.
W wyświetlonym oknie dialogowym za pomocą
Gumkę (Eraser Tool)
używamy z miękką dużą
końcówka pędzla.
cherub.pl
trzeciego suwaka parametru
Poziomów wejścia
(Imput Levels)
przywracamy prawidłowe jego
położenie, rozjaśniając widoczną postać na obra-
zie.
Za pomocą prawego suwaka parametru
Poziomów wyjścia (Output Levels)
przyciem-
niamy najjaśniejsze piksele w obrazie przesuwając
go w lewo. W moim przykładzie najlepsze rezultaty
dała wartość 235, tego parametru.
Warstwa (Layer)
- niezależny fragment dokumentu
w dokumencie, który można przesuwać, edytować i
umieszczać między innymi warstwami.
Warstwa bieżąca
- warstwa aktualnie podświetlona
na palecie
Warstwy (Layers)
.
Takiej korekty możemy również dokonać zmieniając
położenie krzywej odniesieni okna dialogowego
Krzywe (Curves)
, dostępnego z pozycji menu
Obrazek>Dopasuj> Krzywe (Image>Adjust-
ments>Curves)
.
Krycie (Opacity)
– wartość regulująca
przeźroczystość kolorów nakładanych na warstwę
za pomocą narzędzi Photoshopa.
Barwa (Hue)
- barwa tęczy, na jakiej bazuje dany
kolor.
Na koniec możemy do naszego obrazu przypisać
lekką barwę.
Nasycenie (Saturation)
- Ilość koloru w danym
pikselu i jego stopień czystości.
Wybieramy z menu
Obrazek>Dopasuj>Barwa/
Nasycenie (Image>Adjustments>Hue/Satura-
tion)
. W wyświetlonym oknie dialogowym za-
znaczamy opcję
Koloruj (Colorize)
widoczną w
prawym dolnym rogu.
Pasek narzędziowy (Toolbox)
- inna nazwa to
przybornik. Zestaw ikon narzędzi w formie
pionowego paska. Standardowo dostępny z lewej
strony interfejsu Photoshopa.
Za pomocą suwaków
Barwa (Hue)
i
Nasycenie
(Saturation)
ustalamy dowolny odcień koloru.
Narzędzia
- zbiór ikon znajdujących się na przy-
borniku i w rozwijanym menu kontekstowym tzw.
szuladzie.
Krzywa jasności
- inaczej krzywa odniesienia.
Linia okna dialogowego
Krzywe (Curves)
określająca zależność między wejściowymi i
wyjściowymi poziomami jasności obrazu.
Spłaszczenie obrazka
- złączenie kilku warstw i
innych elementów poddanego edycji obrazu.
cherub.pl
Plik z chomika:
niente5
Inne pliki z tego folderu:
zmiana odcieni obraz_w.pdf
(369 KB)
przenikanie obraz_w(2).pdf
(431 KB)
jak radzić sobie z szumem.pdf
(195 KB)
gra świateł.pdf
(243 KB)
efekt ruchu.pdf
(245 KB)
Inne foldery tego chomika:
BBC - Geniusz zaklęty w fotografii
Fotografia
Fotografowanie - książki
Magazyn Pokochaj fotografię
Photoshop - dodatki
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin