low-key.pdf

(258 KB) Pobierz
6016295 UNPDF
low - key
Fotograia w stylu Low-key polega na maksymal-
nym zredukowaniu w obrazie ilości światła. Jest to
odwrotna technika do High-key.
Oczywiście najlepszymi zdjęciami wyjściowymi
do takiej obróbki są zdjęcia o niewielkim nasyceniu
światła.
Naszym zadaniem będzie przesunięcie średnich
tonów z obrazu w obszar cienia, jednak wcześniej
posłużymy się nową warstwą, aby uzyskać całkowite
ciemne tło.
Otwieramy zdjęcie low-key .
Tworzymy nową warstwę wybierając z menu
Warstwa>Nowa>Warstwa (Layer>New>Layer) .
Wypełniamy nowopowstałą warstwę kolorem
czarnym. W tym celu ustalamy na przyborniku
czarny kolor narzędzia. Z menu wybieramy
Edycja>Wypełnij (Edit>Fill) . W wyświetlonym
oknie dialogowym w polu Użyj (Use) wskazujemy
Kolor narzędzia (Foreground Color) i klikamy
OK .
Wypełnienia możemy również dokonać wybierając
narzędzie Wiadro z farbą (Paint Bucket Tool) i
następnie klikając na obrazku.
Wybieramy narzędzie Gumka (Eraser Tool) .
Wymazujemy nową warstwę tak, aby odkryć główne
fragmenty z oryginalnego obrazu leżącego poniżej.
Na pasku opcji u góry ekranu zmniejszamy Krycie
(Opacity) do około 5-10%. Wymazujemy warstwę
tworząc delikatne przejścia pomiędzy tłem orygi-
nalnego obrazu a czarną warstwą.
Spłaszczamy obrazek wybierając z menu
Warstwa>Spłaszcz obrazek (Layer>Flatten
Image) . Teraz dokonamy korekty tonalności obra-
zu.
Wybieramy z menu Obrazek>Dopasuj>Poziomy
(Image>Adjustments>Levels) .
W wyświetlonym oknie dialogowym za pomocą
Gumkę (Eraser Tool) używamy z miękką dużą
końcówka pędzla.
cherub.pl
6016295.003.png 6016295.004.png 6016295.005.png
trzeciego suwaka parametru Poziomów wejścia
(Imput Levels) przywracamy prawidłowe jego
położenie, rozjaśniając widoczną postać na obra-
zie.
Za pomocą prawego suwaka parametru
Poziomów wyjścia (Output Levels) przyciem-
niamy najjaśniejsze piksele w obrazie przesuwając
go w lewo. W moim przykładzie najlepsze rezultaty
dała wartość 235, tego parametru.
Warstwa (Layer) - niezależny fragment dokumentu
w dokumencie, który można przesuwać, edytować i
umieszczać między innymi warstwami.
Warstwa bieżąca - warstwa aktualnie podświetlona
na palecie Warstwy (Layers) .
Takiej korekty możemy również dokonać zmieniając
położenie krzywej odniesieni okna dialogowego
Krzywe (Curves) , dostępnego z pozycji menu
Obrazek>Dopasuj> Krzywe (Image>Adjust-
ments>Curves) .
Krycie (Opacity) – wartość regulująca
przeźroczystość kolorów nakładanych na warstwę
za pomocą narzędzi Photoshopa.
Barwa (Hue) - barwa tęczy, na jakiej bazuje dany
kolor.
Na koniec możemy do naszego obrazu przypisać
lekką barwę.
Nasycenie (Saturation) - Ilość koloru w danym
pikselu i jego stopień czystości.
Wybieramy z menu Obrazek>Dopasuj>Barwa/
Nasycenie (Image>Adjustments>Hue/Satura-
tion) . W wyświetlonym oknie dialogowym za-
znaczamy opcję Koloruj (Colorize) widoczną w
prawym dolnym rogu.
Pasek narzędziowy (Toolbox) - inna nazwa to
przybornik. Zestaw ikon narzędzi w formie
pionowego paska. Standardowo dostępny z lewej
strony interfejsu Photoshopa.
Za pomocą suwaków Barwa (Hue) i Nasycenie
(Saturation) ustalamy dowolny odcień koloru.
Narzędzia - zbiór ikon znajdujących się na przy-
borniku i w rozwijanym menu kontekstowym tzw.
szuladzie.
Krzywa jasności - inaczej krzywa odniesienia.
Linia okna dialogowego Krzywe (Curves)
określająca zależność między wejściowymi i
wyjściowymi poziomami jasności obrazu.
Spłaszczenie obrazka - złączenie kilku warstw i
innych elementów poddanego edycji obrazu.
cherub.pl
6016295.006.png 6016295.001.png 6016295.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin