Grupa 3- latki- Kubusie Puchatki Cele ogólne:•dostarczenie miłych wrażeń i przeżyć w różnych sferach działalności muzycznej, ruchowej, słownej,•zacieśnienie współpracy rodzin dzieci z placówką. Cele szczegółowe:Dziecko:•potrafi wyrecytować publicznie krótki wierszyk dla babci lub dziadka,•umie wyrazić mimiką, gestem, ruchem wypowiadane kwestie, •potrafi indywidualnie i wspólnie z kolegami zaśpiewać piosenkę,•potrafi wyróżnić z grona gości swoją babcię oraz swojego dziadka, złożyć im życzenia, wręczyć laurki,•potrafi okazać miłość i szacunek swoim dziadkom,•umie zachować się w sytuacji ekspozycji społecznej zgodnie z przyjętymi wcześniej regułami. •dzieci potrafią kulturalnie zachowywać się podczas poczęstunkuForma: •indywidualna •zespołowaMetody pracy:•czynnaŚrodki dydaktyczne:•drzewko szczęścia dla babci• krawat dla dziadka•portrety babć i dziadków,•kasety z nagraniami,Przebieg uroczystości:Powitanie wszystkich przybyłych gości przez nauczycielkęZabawa ruchowa na melodię deszczyku - ped. zabawy „Czary - mary”Powitanie:Dziewczynka I:Chociaż jestem jeszcze mała i mam tak niewiele lat, ale pani mnie wybrała abym babcie i dziadków pięknie powitała. Więc witam gości na lewo i prawo jak wam się spodoba bijcie gromkie brawa!Dziewczynka II:Lecz nie myślcie sobie, że tu będą cuda sami nie wiemy jeszcze jak nam się to uda. Lecz dobre chęci mamy jak się pomylimy pięknie przepraszamy.Piosenka o babci i dziadkuWnuczka I:Z okazji święta dziadków ja Was dzisiaj nauczę, jaka powinna być wnusia i jaki powinien być wnuczek:Wnuczka II:Po pierwsze proszę babci ja już od dawna uważam, że nic tak wnucząt nie zdobi jak piękny uśmiech na twarzach.Wnuczka III:Uśmiech jest dobry, na co dzień a nie wyłącznie od święta! Więc wnuczek ma się uśmiechać, a wnuczka ma być uśmiechniętaWnuczka VI:Po drugie z czajnikiem w ręku, również jest wnukom do twarzy, każdy doroślej wygląda, kiedy herbatę parzy.(wnuczka bierze czajnik, udaje, że parzy herbatę)wnuczek I:Po trzecie, – chociaż wnuczek czasami szklankę stłucze przy myciu naczyń także ślicznie wygląda wnuczek!(Wnuczka pokazuje, że potrafi wycierać szklankę) wnuczek II:Po czwarte proszę babci, po piąte i po szóste – niech babcia nigdy więcej nie pierze wnuczką chustek(wnuczęta biorą miskę i chusteczki- bawią się w pranie)Wnuczka VI:wnuczęta chcą się bawić a moim skromnym zdaniem zabawą jest i fraszką dla wnucząt takie pranie!Wnuczka VII:po siódme proszę babci wnuki powinny gderać : dlaczego nasza babcia nie chodzi?Włóż babciu nową suknię niech cię uczesze fryzjerWnuczka VIII: Posłuchaj babciu radia, obejrzyj telewizję!Wnuczek III:Już nie myśl babciu o nas, o sobie babciu pomyśl!Wnuczek VI: Czy babcia nie uważa, że to jest świetny pomysł?Piosenka: „Pan Twardowski” Wnuczek V:Niechaj dziadzio z babunią Tak nam długo żyją,Póki komar i mucha wody nie wypiją. A ty mucho!, Ty komarze!,Pijcie wodę powoli,Aż się dziadzio z babunią nażyją dowoli!Piosenka paluszkowa – M. BogdanowiczWnuczka IX:Babuniu, dziaduniu! W dniu Waszego święta,Życzenia składają Wam wszystkie wnuczęta,Wy zawsze wszystko najlepiej wiecie,Smutno by było Bez Was na świecie!Piosenka „ Krasnoludki”Wnuczek VI:Mój dziadek jest w dobrym humorze,Na wnuki spogląda rad, odświętne ubranko założę,Zaśpiewam dziadkowi sto lat!Wszystkie wnuki śpiewają sto latZaproszenie babć i dziadków na wspólny poczęstunek w trakcie, którego dziadkowie mają odgadnąć swój portret, który namalowały ich wnuczęta.Wspólna zabawa: „Chusteczka” Zakończenie uroczystości
sylunia_boc