53 Parametr Curve Out.doc

(40 KB) Pobierz
Parametr Curve Out-of-Range Types

 

 

Parametr Curve Out-of-Range Types.

 

W programie 3ds max5, możesz uczynić szereg powtarzających się identyfikatorów zapisu w rozmaitości dróg, bez potrzeby robienia kopii i umieszczania ich w osi czasu. W tej lekcji zastosujesz Curve Out-of-Range Types odnoszący się do identyfikatora zapisu Position, pozycji piłki. Jest to korzystne gdy wykonujesz zmiany do jednego kompletu identyfikatorów zapisu, zmiany te są zastosowane w animacji.

 

Powtórz Keyframed:

 

Kontynuuj od ostatniego ćwiczenia bądź wczytaj ostatnio zapisany plik.

Możesz taż otworzyć plik bounce_repeat.max.

 

Jeśli Curve Editor nie jest otwarty to zrób to poprzez kliknięcie prawym przyciskiem myszki w oknie ekranu na zaznaczonym obiekcie piłki i wybranie z menu kontekstowego polecenia Curve Editor.

 

W edytorze upewnij się czy w lewym oknie Controller, zaznaczona jest tylko pozycja, Z Position.

Zanim wykonasz następne ramki kluczowe, zwiększysz ilość klatek animacji.

 

  Za pomocą ikony Time Configuration w oknie o tej samej nazwie zmień wartość Animation End Time na 120.

Dodałeś 90 nie aktywnych ramek animacji do 30 ramek aktywnych, w których została utworzona animacja odbijającej się piłki, od ramki 0 do ramki 30.

 

  W edytorze kliknij ikonę Parameter Curve Out-of-Range Types, zamieszczoną  w pasku narzędzi, by otworzyć okno Param Curve Out-of-Range Types.

 

Parametry krzywej, dobór typu.

 

Kliknij dwa małe przyciski pod opcją Cycle a następnie wciśnij OK.

 

 

  Teraz kliknij ikonę Zoom Horizontal Extents, znajdującą się w dolnym pasku narzędzi po prawej stronie.

W oknie identyfikatorów zapisu krzywa odbijania pliki pojawia się poza widoczny obszar okna. Parametr krzywych, Parameter Out-of-Range, pokazany jest linia przerywaną.

 

Parametr krzywych, Parameter Out-of-Range.

 

Ramki od 31 do 120 nie mają żadnych identyfikatorów zapisu. Jakiekolwiek zmiany w identyfikatorach zapisu poczynione zostaną w pętli.

Możesz uczynić identyfikatory zapisu dla krzywych poprzez wybranie z menu edytora Utilities > Track View Utilities > Create Out of Range Keys.

 

Odtwórz animację przy otwartym oknie edytora. Teraz animacja z klatek od 0 do 30, została powielona na pozostałe klatki.

 

Zapisz pracę pod nazwą, mybounce_repeat.max.

 

W następnej lekcji nauczysz się jak piłka zmienia lokalizację i połączysz ją z innym obiektem.

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin