Demontaż kierownicy Opel.pdf

(2358 KB) Pobierz
427537234 UNPDF
Demontaż kierownicy Opel
Autor: ArKos
Jeśli masz konieczność wymiany poduszki kierowcy, lub taśmy pod kierownicą, bo nie
kontaktuje, lub też chcesz zdjąć kierownicę z jakiegoś innego powoidu, to poniższy manual
odnosi się do każdego Opla. W Oplu stosowano 3 rodzaje poduszek kierowcy (jeśli chodzi o
wygląd, kształt itp) ale wszystkie tak samo są zbudowane i mocowane.
W moim przypadku kupiłem samochód po wymianie końcówek drążków kierowniczych, i
kierownica była skręcona w lewo o 2 ząbki na wieloklinie, bo ustawiali zbieżność nie patrząc
na położenie kierownicy - dla mnie to strasznie irytujące więc trzeba było wyrównać
kierownicę.
427537234.002.png
Zaczynamy od odkręcenia airbagu z kierownicy. Potrzebny będzie klucz trzpieniowy torx 25,
którym odkręcamy pod kierownica 2 śrubki. Bez obawy, że wypadną z kierownicy - mają
zabezpieczenia i nie da się ich wyjąć.
427537234.003.png
427537234.004.png
Po odkręceniu ich łapiąc za górę odciągamy airbag od kierownicy i widzimy pod poduszką
żółtą wtyczkę wchodzącą w środek - należy ją wypiąć z poduszki i odłożyć poduszkę na bok.
WAŻNE
Nie włączaj zapłonu w chwili, kiedy poduszka jest odłączona. Komputer wyłapie błąd
airbaga i będziesz musiał jechaać do ASO skasować błąd, a to kosztuje.
427537234.005.png
Naszym oczom ukaże się duża śruba na klucz 22, a pod nią podkładka z zawiniętym
zabezpieczeniem - należy je odgiąć mocnym śrubokrętem.
427537234.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin