WRZESIEŃ
Temat tygodnia I Mój przedszkolny świat
Cel ogólny
Temat dnia
Aktywność i działalność dzieci
Cele operacyjne
1
2
3
4
Wprowadzanie dziecka w życie przedszkola i grupy.
Stwarzanie przyjaznego oraz bezpiecznego środowiska.
1. Moje wspomnienia z wakacji
Słuchanie wiersza D. Kręcisz Janek idzie do przedszkola.
Rysowanie kredkami Moje wakacje.
Dziecko:
- uważnie słucha tekstu
- odpowiada na pytania
- werbalizuje własne oczekiwania w stosunku do przedszkola
- przedstawia w formie plastycznej swoje wakacyjne przeżycia
- dzieli się wrażeniami
2. Nasze przedszkole
Zabawa dydaktyczna O czym mówię?
Spacer po budynku szkoły.
- odnajduje opisywany przez N. przedmiot (położenie w sali, wygląd), odgaduje nazwę przedmiotu po dotyku
- poznaje budynek szkoły, rozmieszczenie szatni, ubikacji itd., zachowuje się ostrożnie podczas poruszania się parami
3. Nasza grupa
Wiersz D. Kręcisz Tak czy nie.
Nagroda czy kara?
- wspólnie z N. formułuje zasady zachowania obowiązujące w grupie, rozumie symbole wyznaczające kodeks zachowania
- podejmuje próbę oceny zachowania własnego oraz zachowania kolegów, akceptuje grupowy system kar i nagród
4. Nasza okolica
Spacer Wokół mojej szkoły
Malowanie farbami plakatowymi Ja i moje przedszkole
- poznaje najbliższe otoczenie szkoły, sprawnie porusza się w ustawieniu parami
- odzwierciedla swoje spostrzeżenia ze spaceru w formie plastycznej, prawidłowo posługuje się pędzlem, zachowuje ład na stanowisku pracy
Temat tygodnia II Mój świat
Poznanie siebie nawzajem. Pokonywanie lęku i nieśmiałości.
1. Mój świat
Identyfikacja z własną płcią
Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw I
- odczytuje globalnie swoje imię, wyodrębnia własną osobę wśród innych, potrafi się zaprezentować
- akceptuje swoje ciało, odkrywa własne możliwości, doskonali umiejętność koncentracji i skupiania uwagi
2. Moje uczucia
Moje i twoje uczucia
Malujemy uczucia
- potrafi okazywać uczucia oraz rozpoznawać uczucia innych, odróżnia dobro od zła, unika konfliktów w stosunkach z innymi dziećmi, zna imiona kolegów i koleżanek z grupy
- rozpoznaje swoje uczucia i dostrzega je u innych, określa uczucia różnego rodzaju, doznaje satysfakcji z okazywania i odczytywania uczuć pozytywnych i dezaprobaty dla uczuć o zabarwieniu negatywnym
3. Moje emocje
Razem w grupie
Koło
- w pełni uczestniczy w życiu grupy, utożsamia się z kolegami i grupą jako całość, rozwija umiejętność rozumienia się bez słów
- zapamiętuje kształt koła, porównuje kształt przedmiotów, ćwiczy umiejętność wycinanie po obwodzie koła
4. Moja rodzina
Moja rodzina
- przedstawia swoją rodzinę za pomocą opisu słownego oraz prac plastycznych, wypowiada się krótkimi zdaniami, docenia rolę rodziny w swoim życiu
- panuje nad swoim ciałem, odkrywa własne możliwości, rozwija umiejętność koncentracji i skupienia uwagi
5. Figury geometryczne
Układanie z mozaiki dowolnych kompozycji
Nauka piosenki Krasnoludki
- próbuje obrysowywać figury geometryczne i kolorować je
- śpiewa piosenkę, wyraża ruchem treść piosenki
Temat tygodnia III Mój przyjaciel
Sens przyjaźni.
Poznajemy głównego bohatera książki Wesołe przedszkole.
1. Mój przyjaciel szpak
Piosenka szpaka Mądraka
Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw II
- słucha piosenki, projektuje wzorki na ubranku szpaka, wie, jak wygląda bohater książek Wesołe przedszkole pięciolatka, zna jego imię i imiona kolegów
- potrafi łapać piłkę oburącz, wykonuje ćwiczenia z piłką zgodnie z instrukcją N.
2. Przyjaciele szpaka Mądraka
Zagadki słuchowe Odgłosy lasu
Opowiadanie S. Karaszewskiego Przyjaciele szpaka Mądraka
Zabawa dydaktyczna Rozpoznajemy kształty
bialasek1