Agnosiewicz Mariusz - Cuda Maryjne.pdf

(107 KB) Pobierz
Cuda Maryjne
Cuda Maryjne
Autor tekstu: Mariusz Agnosiewicz
Maryja-Dziewica jest najbardziej skora spo¶ród wszystkich mieszkañców Nieba
odwiedzaæ co jaki¶ czas Ziemiê. Czy to pod postaci± plam lub zacieków na blokach,
czy to wchodz±c w swoje gliniane statuetki b±d¼ obrazy, czy wreszcie objawiaj±c
całkiem realnie jako mara na wzgórzach i pagórkach. Najbardziej godne uwagi s±
te ostatnie objawienia, jako, ¿e nios± ze sob± ró¿norodne przesłania do ludzko¶ci.
Poni¿ej mamy przykłady kilku takich wizji.
¯ółta Maryja w kapeluszu
"W 1846 pewna bigotka, panna de la Melière, powziêła my¶l, jak mówi±, ubraæ
siê na ¿ółto z kapeluszem w kształcie głowy cukrowej i "ukazaæ siê" na górze La
Salette (w departamencie Izery) dwóm pastuszkom (tzw. pierwsze nawiedzenie
pastuszków - przyp.), objawiaj±c siê im, jako Naj¶wiêtsza Panna. Mimo ¿e
pó¼niejszy proces zdemaskował oszustwo, przeciw któremu kardynał arcybiskup
Lugdunu zaprotestował był natychmiast, badanie kanoniczne doprowadziło w 1847
do ogłoszenia cudu przez biskupa z Grenoble. Utworzyła siê kongregacja do
eksploatowania go; odbywano i odbywa siê jeszcze pielgrzymki do La Salette,
gdzie woda z pewnego ¼ródła okazała siê płodn± w uzdrowienia" (Reinach [_1_])
Niepokalane Poczêcie z Lourdes
"W trzy lata mniej wiêcej po dniu, kiedy aktem uroczystym papie¿a Piusa IX
¦wiêta Dziewica Marja ogłoszona została woln± od zmazy pierworodnej, w pewnem
miasteczku Pirenejów francuskich ukazywała siê sama pokornemu dziecku ludu, a
zapytana o swe imiê, odpowiedziała: Jestem Niepokalane Poczêcie. Była to
definicja nieba po definicji ziemi. Pewna doktryna dopiero co została wyło¿ona
¶wiatu przez Ko¶ciół. Bóg kładł pod ni± swój podpis. Bernadetta Soubirous,
dziewczynka, której Dziewica Marja o¶wiadczyła, ¿e siê nazywa imieniem dogmatu,
co oczywi¶cie nie miało sensu [_2_], widziała kilka razy ¦wiêt± Dziewicê od lutego
do lipca 1858; poczem ¿yła 20 lat jeszcze, przygarniêta przez zakonnice "w
charakterze ubogiej chorej", ale "widowisko niebieskie nie uderzyło ju¿ znowu oczu
ol¶nionych i zachwyconych".
Władza ko¶cielna nie dała siê wymkn±æ tak piêknemu cudowi. Była do tego
zreszt± popychana przez łatwowierno¶æ ludow±, która uczyniła z groty cel
pielgrzymek. Wkrótce znalazła wiarê wie¶æ, ¿e woda ze ¼ródła leczy wszystkie
choroby, i handel religijny wmiêszał siê do tego. Grota stała siê ¶wi±tnic±, ponad
któr± wzniesiono majestatyczny ko¶ciół, miasteczko pokryło siê hotelami i
pensjonatami; setki tysiêcy pielgrzymów zbiegły siê doñ, i wielka liczba cudownych
uzdrowieñ została stwierdzona u wyj¶cia z sadzawki. Stwierdzano je tak¿e przed
20-ma wiekami u wyj¶cia z sypialni Eskulapa w Epidaurze i w Kos; wiedzieæ, czy
siê je zawdziêcza suggestji, czy własno¶ciom radjo-aktywnym wody, jest kwestj±
wcale nie religijn±, lecz naukow±. "Ojcowie z groty" stali siê potê¿nie bogatymi, a
rz±d oszczêdza ich przemysł, ¿eby nie rujnowaæ miasta Lourdes. Urzêdowe
u¶wiêcenie kultu dane zostało przez Leona XIII, który umie¶cił w ogrodach
Watykanu model groty i Ko¶cioła. Ale poniewa¿ sobór Trydencki postanowił na
swej 25 sesji, ¿eby nowe cuda były uznawane i aprobowane przez biskupów, zanim
zostan± ogłoszone, wypadki uleczenia s± zawsze poddawane na os±dzenie
Ko¶ciołowi. 14 czerwca 1908 paryska La Semaine religieuse ogłosiła
rozporz±dzenie arcybiskupa Pary¿a, ksiêdza Amette, opiewaj±ce, ¿e piêæ uleczeñ
dziewcz±t, dokonanych w Lourdes od 1891 do 1899 i zbadanych z najwiêksz±
staranno¶ci± przez komisarzy, winno siê przypisywaæ specjalnej interwencji Boga,
uzyskanej przez wstawiennictwo Naj¶wiêtszej Panny, i poczytywaæ, jako "fakta
cudowne" (od 1905 do pa¼dziernika 1908 ze 20 rozporz±dzeñ biskupich tego
rodzaju zostało obwieszczonych).
Ci, których pobo¿no¶æ prowadzi do Lourdes, nie szukaj± zyskania zbawienia na
tamtym ¶wiecie, przygotowania sobie błogosławionej wieczno¶ci; ich najpilniejsze
troski s± całkiem materjalne, całkiem ziemskie; domagaj± siê długowieczno¶ci i
zdrowia. Ko¶ciół XVI wieku sprzedawał odpusty od Czy¶æca; nadu¿ył ich, i towar
stracił cenê. W XX wieku w Lourdes i gdzieindziej, nie ro¶ci ju¿ sobie pretensji do
uwalniania od Czy¶æca, lecz do odsuwania jego terminu; przeciwstawia medycynie
¶wieckiej medycyne kapłañsk± i powraca tym sposobem, wiedz±c o tem lub nie
wiedz±c, do bł±dzeñ materjalizmu pogañskiego." (Reinach)
¦wiêto tej Matki Boskiej obchodzi siê do dzi¶ w Ko¶ciele. Wypada ono na 11
lutego (tzw. ¦wiêto Naj¶wiêtszej Maryi Panny z Lourdes, równie¿ "¦wiatowy Dzieñ
Chorego")
Papieska Tajemnica
Odpowied¼ jest prosta: nale¿y gor±co siê modliæ rano i wieczorem, coby
dost±piæ nawiedzenia mocy nadprzyrodzonych. Oczywi¶cie nale¿y byæ ubogim
pastuszkiem, wszak "łatwiej wielbł±dowi przeli¶æ przez Ucho Igielne [_3_] ni¿
bogatemu bramy raju"...
W nastroju ogólnej wesoło¶ci Redakcja przygl±dała siê imprezom fatimskim (13
maja 2000 r.). Cała reszta wierz±cego wła¶ciwie ¶wiata z zapartym tchem czekała
na wyjawienie Ostatniego z Wielkich Sekretów Fatimskich. Tak dla przypomnienia
powiem, ¿e chodzi o sekrety, przekazane przez Maryjê-Zawsze Dziewicê trojgu
poganiaczy trzody (ostatni pierwszymi bêdziecie...) z Portugalii w 1917 roku (tzw.
drugie nawiedzenie pastuszków)
Oprócz przekazania ogólnych warto¶ci przestrzeganych z nale¿yt±
pieczołowito¶ci± przez wszystkich chrze¶cijan (takich jak d±¿enie do cierpienia itp),
Matka Boska opowiedziała o trzech najstraszniejszych wydarzeniach XX wieku.
Pierwsze dwa Ko¶ciół wyjawił szybko, chodziło o komunizm i wojny ¶wiatowe.
Niestety Bozia, wzglêdnie pastuszki pomyliły siê z dat± rozpoczêcia II wojny
¶wiatowej lub przeliczyły siły witalne Piusa XI, za pontyfikatu którego miała siê
owa wojna rozpocz±æ. ¦piesz±c z wyja¶nieniami nawiedzona zakomunikowała, ¿e
setki historyków siê myl± uznaj±c za pocz±tek II wojny atak Niemców na Polskê,
gdy¿ w rzeczywisto¶ci wojna ju¿ trwała od kilkunastu miesiêcy (od Anschlussu
Austrii). Druga tajemnica te¿ nie specjalnie siê sprawdziła, gdy¿ mówi ona: "Ojciec
¦wiêty odda Rosjê pod moj± opiekê. Je¶li ona siê nawróci ¶wiat zazna chwili
spokoju". O ile mi wiadomo s±siedzi na Wschodzie wci±¿ s± "schizmatykami". Czyli
nie nawrócili siê na wiarê Matki Boskiej Fatimskiej, a mimo to komunizm upadł.
Przed wyjawieniem trzeciej kolejni papie¿e wzbraniali siê, nakrêcaj±c
koniunkturê samozwañczym znawcom wszystkich trzech tajemnic. Cały ¶wiat
katolicki zachodził w głowê co to mo¿e byæ przez ponad osiemdziesi±t lat. My¶lano
sobie, ¿e skoro dwie pierwsze były tak straszne, ¿e ju¿ nic straszniejszego
wymy¶liæ siê nie da, to musi byæ to z cał± pewno¶ci± przybycie Apokaliptycznej
Bestii, maj±cej zniszczyæ ¶wiat (nie mogłem siê doczekaæ, bom chciał siê
dowiedzieæ, czy to rzeczywi¶cie ten ¯yd z Dan). Okazało siê, ¿e chodziło o ...próbê
zabójstwa papie¿a. Teraz cała Owczarnia bêdzie musiała jako¶ przełkn±æ, ¿e utrata
¿ycia Jego ¦wi±tobliwo¶ci byłaby tak± sam± tragedi± jak Holocaust na przykład, ¿e
o milionach ofiar komunizmu nie wspomnê. Wygl±da na to, ¿e najbardziej to siê
sprawdziła trzecia przepowiednia, ...tylko co to za przepowiednia, która mówi o
fakcie sprzed parunastu lat...
Przesłania górnolotne okraszone były te¿ bardziej humorystycznymi akcentami:
>
-
"Odmawiajcie codziennie ró¿aniec, aby uzyskaæ pokój dla ¶wiata i koniec
wojny". Obarczonym odpowiedzialno¶ci± za pokój na ¶wiecie dwóm pastuszkom
niedługo potem siê zmarło. Tote¿ i pokój na ¶wiecie nie zapanował, bo nie miał go
kto wymodliæ
-
"Pan Jezus pragnie ustanowiæ nabo¿eñstwo do mego Niepokalanego Serca".
-
"Przed praw± dłoni± Matki Boskiej znajdowało siê serce otoczone cierniami,
które wydawały siê je przebijaæ. Zrozumieli¶my, ¿e było to Niepokalane Serce
Maryi, zniewa¿ane przez grzechy ludzko¶ci, które pragnêło zado¶æuczynienia". A to
wyj±tkowo pojêtne pastuszki musiały byæ!
-
Bernadeta twierdziła, ¿e Maryja odmawiała wraz z ni± ró¿aniec. Byłoby to do¶æ
dziwne, kiedy Maryja modli siê do samej siebie: "Zdrowa¶ Maryjo łaski¶ pełna itd...
Godzina Łaski dla całego ¶wiata
Przeczysta Panienka objawiła siê równie¿ pewnej włoskiej pielêgniarce z
Montichiari. Szczê¶liwa wybranka nazywa siê Pierina Gilli. Cudowna projekcja,
trwaj±ca tylko jedn± godzinê, miała miejsce 8 grudnia w samo południe roku 1947.
Jednym z przesłañ, jakie Miriam przekazała, brzmi: "¯yczê sobie, aby mnie
czczono jako Maryjê Ró¿e Mistyczn±, Matkê Ko¶cioła".
Matka Boska bo¶niacko-hercegowiñska
Jak nam przekazuje autorka pewnej polskiej witryny po¶wiêconej temu
objawieniu, jest to jedno "z najbardziej niesamowitych i wa¿nych
ponadnaturalnych wydarzeñ naszych czasów. Od 1981 roku, w małej wiosce
Medjugorje w Bo¶ni-Hercegowinie ukazuje siê Naj¶wiêtsza Maryja Panna i
przekazuje ¶wiatu swoje orêdzia. Mówi, ¿e Bóg wysłał j± do dzisiejszego ¶wiata i ¿e
lata, przez które z nami zostaje s± czasem Bo¿ej łaski.". Dla Polaków była to
wyj±tkowa łaska Bo¿a. Akurat rozpocz±ł siê stan wojenny...
Pomimo tych fantazyjnych relacji Ko¶ciół nie uznaje tego objawienia za
prawdziwe:
"Na podstawie przeprowadzonych dot±d badañ nie jest mo¿liwe stwierdziæ, ¿e
chodzi o objawienia nadprzyrodzone. Jednak obecno¶æ licznych wiernych, którzy z
ró¿nych miejsc przybywaj± do Medjugorie pod wpływem wiary czy innych racji,
wymaga uwagi i troski pasterskiej w pierwszym miejscu ze strony biskupa
diecezjalnego, ale te¿, wraz z nim, innych biskupów, tak, by w Medjugorie i w
zwi±zku z Medjugorie było krzewione zdrowe nabo¿eñstwo do Naj¶wiêtszej Maryi
Panny, według nauki Ko¶cioła. Biskupi podadz± te¿ w tym celu odpowiednie
wytyczne szczegółowe natury liturgiczno - pasterskiej. Jednocze¶nie przez swoje
Komisje bêd± dalej badaæ, w ich cało¶ci, fakty z Medjugorie (...) Z tego, co tu
powiedziano, wynika, ¿e nie nale¿y organizowaæ oficjalnych, tak parafialnych, jak
diecezjalnych pielgrzymek do Medjugorie rozumianego jako miejsce autentycznych
objawieñ maryjnych, bo byłoby to niezgodne z tym, co stwierdzili poprzednio
biskupi byłej Jugosławii w o¶wiadczeniu, które¶my tu zacytowali" (Kongregacja
Nauki Wiary, 1991 r.)
*
Oprócz tego Maryja ukazywała siê (co uznawał Ko¶ciół) w 1830 r. na rue du Bac
Catherine Labouré, w 1879 - w irlandzkim Knock, w 1933 - w belgijskim Banneux.
Przypisy:
[_1_] Orpheus - Historja Powszechna Religij" - Salomon Reinach, Ksiêgarnia F.
Hoesicka, Warszawa 1929
[_2_] To jest bł±d który mo¿na wytłumaczyæ tym, ¿e obrazki kolorowe Maryi,
które rozpowszechniane były od 1852 r., podpisane były wła¶nie Niepokalane
Poczêcie, jednak dla oznaczenia charakteru powicia Jezusa, nie jako imiê Maryi,
jak wyrozumowała nawiedzona, lub jak faktycznie oznajmiła jej przybyła
niedoinformowana "Maryja"; podobny bł±d wyst±pił kiedy¶ w Atenach, kiedy to
Grecy s±dzili, ¿e ¶w. Paweł kultywował jakie¶ bóstwo cudzoziemskie imieniem
Anastasis (Zmartwychwstanie). Oczywi¶cie Paweł mówił o zmartwychwstaniu
Jezusa, jednak Anastasis została ¦wiêt± Anastazj±.
[_3_] Oczywi¶cie ka¿dy dociekliwy chrze¶cijanin wie, ¿e chodzi o pewn± mał±
bramê w Jerozolimie, a nie o przyrz±d do szycia.
Contents Copyright (c) 2000-2006 by Mariusz Agnosiewicz
Programming Copyright (c) 2001-2006 Michał Przech
Design & Graphics Copyright (c) 2002 Ailinon
Autorem tej witryny jest Michał Przech, zwany ni¿ej Autorem.
Wła¶cicielem witryny s± Mariusz Agnosiewicz oraz Autor.
¯adana czê¶æ niniejszych opracowañ nie mo¿e byæ wykorzystywana w celach
komercyjnych, bez uprzedniej pisemnej zgody Wła¶ciciela, który zastrzega sobie
niniejszym wszelkie prawa, przewidzaiane w przepisach szczególnych, oraz zgodnie
z prawem cywilnym i handlowym, w szczególno¶ci z tytułu praw autorskich,
wynalazczych, znaków towarowych do tej witryny i jakiejkolwiek ich czê¶ci.
Wszystkie strony tego serwisu, wliczaj±c w to strukturê podkatalogów, skrypty
JavaScript oraz inne programy komputerowe, zostały wytworzone i s±
administrowane przez Autora. Stanowi± one wył±czn± własno¶æ Wła¶ciciela.
Wła¶ciciel zastrzega sobie prawo do okresowych modyfikacji zawarto¶ci tej witryny
oraz niniejszych Praw Autorskich bez uprzedniego powiadomienia. Je¿eli nie
akceptujesz tej polityki mo¿esz nie odwiedzaæ tej witryny i nie korzystaæ z jej
zasobów.
Informacje zawarte na tej witrynie przeznaczone s± do u¿ytku prywatnego osób
odwiedzaj±cych te strony. Mo¿na je pobieraæ, drukowaæ i przegl±daæ jedynie w
celach informacyjnych, to znaczy bez czerpania z tego tytułu korzy¶ci finansowych
lub pobierania wynagrodzenia w dowolej formie. Modyfikacja zawarto¶ci stron oraz
skryptów jest zabroniona. Niniejszym udziela sie zgody na swobodne kopiowanie
dokumentów serwisu Racjonalista.pl tak w formie elektronicznej, jak i drukowanej,
w celach innych niz handlowe, z zachowaniem tej informacji.
Plik PDF, który czytasz, mo¿e byæ rozpowszechniany jedynie w formie oryginalnej,
w jakiej wystêpuje na witrynie.
Plik ten nie mo¿e byæ traktowany jako oficjalna lub oryginalna wersja tekstu, jaki
zawiera.
Tre¶æ tego zapisu stosuje siê do wersji zarówno polsko jak i angielskojêzycznych
serwisu pod domenami Racjonalista.pl, TheRationalist.org, TheRationalist.eu.org,
Neutrum.Racjonalista.pl oraz Neutrum.eu.org.
Wszelkie pytania proszê kierowaæ do info@racjonalista.pl
Zgłoś jeśli naruszono regulamin