Oczy - efekt.docx

(251 KB) Pobierz

Oczy - efekt

 

autor: kozlowski2

Pomijam całą procedurę związaną z retuszem (nadanie gładkości skórze, usuwanie jej niedoskonałości, makijaż itp.). Chociaż mam już napisany tutotial opisujący technikę wygładzania skóry, jaką stosuje Kevin Ames, której cechą szczególną jest symulacja działania filtra Hasselblad Softar #2.
1.
załadować kanał RGB jako zaznaczenie:
- kliknąć w panel Channels (Kanały);
- nacisnąć i przytrzymać klawisz Ctrl następnie kliknąć w miniaturę kanału RGB w panelu
Channels (Kanały);

2.
kliknąć w panel Layers (Warstwy);

3.
wydać polecenie MENU>Layer>New Adjustment Layer>Channel Mixer (MENU>Warstwa>
Nowa warstwa dopasowania>Mieszanie Kanałów);
- w otwartym oknie dialogowym zaznaczamy opcję Use Previous Layer To Create Clipping
Mask (Użyj poprzedniej warstwy do tworzenia maski odcinania);
- w otwartym oknie dialogowym Channel Mixer (Mieszanie Kanałów) z rozwijalnej listy
Preset wybierać Black&White with Green Filter (Czarny/Biały Filtr Zielony) OK.;
- zmniejszyć Opacity (Krycie) warstwy do 60-65%;

4.
ponownie załadować kanał RGB jako zaznaczenie (pkt.1) - zaznaczenie odwrócić:
- MENU>Select>Inverse (MENU>Zaznacz>Odwrotność) Shift+Ctrl+I

5.
dodać New Adjustment Layer Black&White (Nowa warstwa dopasowania Biały/czarny):
- MENU>Layer> New Adjustment Layer>Black&White (MENU>Warstwa>
Nowa warstwa dopasowania>Biały/czarny)
Parametrom poszczególnych składowych nadałem wartości jak na zrzucie, ale nie należy trzymać się sztywno akurat takim, należy raczej eksperymentować wg własnego uznania i upodobań.

obrazek

 

6.
ponownie załadować kanał RGB jako zaznaczenie (pkt.1);

7.
dodać New Adjustment Layer Curves (Nowa warstwa dopasowania Krzywe)
- MENU>Layer>New Adjustment Layer>Curves ((MENU>Warstwa>
Nowa warstwa dopasowania>Krzywe)
- w otwartym oknie dialogowym zaznaczamy opcję Use Previous Layer To Create Clipping
Mask (Użyj poprzedniej warstwy do tworzenia maski odcinania);
Krzywej odniesienia nadałem kształt jak niżej, ale i w tym punkcie zachęcam również do eksperymentowania.

obrazek

8.
utworzyć nową warstwę obrazu:
-MENU>Layer>New>Layer (MENU>Warstwa>Nowa>Warstwa);

9.
przeciągnąć na górę stosu warstw:
-MENU>Layer>Arrange>Bring to Front (MENU>Warstwa>Ułóż>Przesuń do przodu);
Shift+Ctrl+]

10.
utworzyć z niej warstwę roboczą na górze stosu Alt+Shift+Ctrl+E (jest to spłaszczona
wersja dokumentu umieszczona na nowo utworzonej warstwie) tzw. VIP;
Następna czynność to nałożenie (zmieszanie) kanału Black (Czarny) z przestrzeni CMYK na warstwę VIP:

11.
powielić warstwę VIP:
- MENU>Layer>New>Layer via Copy (MENU>Warstwa>Nowa>Warstwa przez kopiowanie)
Ctrl+J;

12.
uaktywnić (podświetlić) warstwę Background (Tło) i stworzyć z niej nowy dokument;
- MENU>Layer>Duplicate Layer (MENU>Warstwa>Powiel warstwę);
- w otwartym oknie dialogowym w sekcji Destination (Cel) w polu Document (Dokument)
należy wybrać New (Nowy) i wpisać w Name (Nazwa) „CMYK”;

13.
zmienić tryb wyświetlania nowo powstałego dokumentu na CMYK:
- MENU>Image>Mode>CMYK Color (MENU>Obrazek>Tryb>CMYK);

14.
uaktywnić (podświetlić) warstwę VIP copy;

15.
MENU>Image>Apply Image (MENU>Obrazek>Zastosuj obrazek);

16.
w otwartym oknie dialogowym polecenia Apply Image (Zastosuj obrazek) wybieramy:
- z rozwijalnej listy Source (Źródło) dokument, który został nazwany CMYK;
- z rozwijalnej listy Chanel (Kanał) Black (Czarny);
- Blending (Tryb mieszania) pozostawiamy domyślny Multiply (Mnożenie);
- Opacity (Krycie) 50%;

obrazek

Jednak zanim zatwierdzimy te ustawienia zachęcam do eksperymentowania z kryciem, trybem mieszania oraz z kanałem, który chcemy nałożyć. Być może znajdą się inne lepsze rozwiązania. Odhaczanie opcji Preview (Podgląd) daje nam możliwość sprawdzenia jak operacja będzie wyglądać po kliknięciu OK.

17.
przed połączeniem z sobą warstwy VIP copy z VIP należy również poeksperymentować
z kryciem;

18.
dodać maskę do warstwy VIP:
- MENU>Layer>Layer Mask>Reveal All
(MENU>Warstwa>Maska warstwy>Odkryj wszystko);

19.
wyłączyć widoczność warstw Chanel Mixer, Black&White, Curves – klikając znajdujące
się obok nich ikony oka;

20.
włączyć narzędzie Brush Tool (Pędzel), wybrać miękką końcówkę oraz zmienić kolor
narzędzia na czarny (kliknąć klawisz X) i zamalować usta;

21.
dodać New Adjustment Layer Curves (Nowa warstwa dopasowania Krzywe) i odpowiednio
modelując krzywe odniesienia wybielić białka oczu, przyciemnić rzęsy oraz brwi;

22.
wybrać narzędzie do zaznaczania, które nam najbardziej odpowiada i zaznaczyć tęczówkę
oraz źrenice – a następnie zaznaczenie skopiować na oddzielną warstwę. Zaznaczenia
nie usuwać:
- MENU>Edit>Copy Merged (MENU>Edycja>Kopiuj złączone);
- MENU>Edit>Paste Into (MENU>Edycja>Wklej na);
Na nowo powstałej warstwie (Tęczówka) zastosować działanie filtra High Pass (Górnoprzepustowy). Operacja ta spowoduje subtelne wyostrzenie oczu. W zależności od ciężaru obrazka należy parametrowi Radius (Promień) nadać wielkość 2-2,5 piksela.

23.
MENU>Filtr>Other>High Pass (MENU>Filter>Inne>Górnoprzepustowy);

24.
zmienić Blend Mode (Tryb mieszania) warstwy „Tęczówka” na Overlay (Nakładka);

25.
dodać nową pustą warstwę (pkt8);

26.
wczytać zaznaczenie z zawartości warstwy „Tęczówka”:
- wcisnąć i przytrzymać klawisz Ctrl i kliknąć w ikonę warstwy;

27.
włączyć narzędzie Brush Tool (Pędzel), wybrać miękką końcówkę oraz zmienić kolor
narzędzia na biały (kliknąć klawisz X) i zamalować obszar zaznaczenia;

28.
wyłączyć zaznaczenie, zmienić Blend Mode (Tryb mieszania) warstwy na Overlay
(Nakładka);

29.
w zależności od naszych upodobań zmniejszyć krycie warstwy „Blask”.

obrazek

Pozdrawiam.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin