PLAN NR 17.doc

(98 KB) Pobierz
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO -DYDAKTYCZNEJ I OPIEKUŃCZEJ

PLAN PRACY

WYCHOWAWCZO -DYDAKTYCZNEJ

DLA GRUPY DZIECI 6-LETNICH

16.0427.04.2012r.

                          

 

 

 

 

 

 

I.                   W CYRKU

ZADANIA PROGRAMOWE:

- zapoznanie z pracą ludzi w cyrku, z ich obowiązkami, nazewnictwem,

- kształtowanie odpowiednich postaw wobec zwierząt występujących w cyrku,

- kształcenie umiejętności redagowania ustnych wypowiedzi na podany temat,

- wzbogacanie wiadomości na temat cyrku,

II.     MALI AKTORZY

ZADANIA PROGRAMOWE:

- przestrzeganie zasad kulturalnego i zgodnego współżycia w grupie,

- poznawanie sposobów wykorzystania instrumentów muzycznych, folii malarskiej, chusty animacyjnej,

- identyfikowanie się z bohaterami literackimi, wczuwanie się w ich przeżycia,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracowała:

Marzena Piotrowska

 

 

W CYRKU

(16.04.2012r. – 20.04.2012r.)

 

TEMAT DNIA: W cyrku.

1.      „Sympatyczne zabawy stolikowe”- układanie układanek, puzzli,  rysowanie, rozwiązuje konflikty w sposób ugodowy. 1/4

2.      Praca indywidualna - całościowe rozpoznawanie wyrazów poprzez łączenie ich w pary.14/6

3.      „W cyrku”- komponowanie gazetki tematycznej, opisywani wyglądu cyrku i jego pracowników, swobodne wypowiadanie się na temat ilustracji. 3/2

4.      Ćwiczenia poranne nr 33. 5/3

5.      „Słoń w cyrku”- słuchanie wiersza recytowanego przez nauczycielkę, odgrywanie ról do wiersza, wdrażanie do odpowiedniego zachowania się w cyrku.1/1, 7/2

6.      Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – rozwijanie percepcji słuchowej i umiejętnościom  koncentracji podczas ćwiczeń gimnastycznych. 5/4

7.      „Skaczemy na piłce w ogrodzie”- skakanie, podczas siedzenia na piłce. 5/2

8.      Powiększamy namiot cyrkowy”- zabawa relaksacyjna, odkrywanie twórczego potencjału swojego ciała. 5/4

9.      „Wspólnie uda nam się to zrobić sztuczkę cyrkową”- zabawa ze spadochronem i piłką lekarską, celowanie do określonego celu przy pomocy spadochronu. 5/4

10.  „Dzieci do pani”- zabawy w ogrodzie przedszkolnym z elementem orientacyjno-porządkowym, reagowanie na polecenia nauczycielki.  5/4, 1/2

11.  „Rozładuj swoje emocje- szanuj prawa innych”- zabawa z gazetami, zapoznanie ze sposobem rozładowania negatywnych emocji poprzez gniecenie i darcie gazety. 1/4

12.  „Sprawny język” – zabawa ruchowa na tarasie z elementem ćwiczeń ortofonicznych, ilustrowanie gestem, usprawnianie narządów mowy. 5/4, 3/1

13.  Praca indywidualna - loteryjka obrazkowa, łączenie obrazków w pary. 4/2

14.  „Wszyscy mamy takie same prawo do zabawy”- zabawy dowolne w sali, dokonywanie oceny zachowania swojego i innych. 1/ 3

 

 

TEMAT DNIA: Cyrkowe akrobacje.

1.      „Zgodnie bawimy się w grupie”- zabawy dowolne, wdrażanie do zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w zabawach. 1/3

2.      Praca indywidualna - odtwarzanie prostych fragmentów melodii piosenek na cymbałkach. 8/3

3.      „W cyrku”- uzupełnianie gazetki tematycznej, opisywani wyglądu cyrku i jego pracowników, swobodne wypowiadanie się na temat ilustracji. 3/2

4.                               Ćwiczenia poranne nr 33, ćwiczenia tułowia, skłony w przód. 5/3

5.      „Dumbo”- słuchanie bajki ilustrowanej obrazkami, zapoznanie z losem bohatera oraz jego rolą w cyrku, zapoznanie z charakterystyką pracy w cyrku, wzbogacanie słownika dzieci. 14/5, 3/1

6.      „W cyrku”- rysowanie ołówkiem wybranej sceny z cyrku, cieniowanie, zapoznanie z możliwościami ołówka, estetyczne wykonanie swojej pracy. 8/2

7.      „Zabawy na sprzęcie stałym w ogrodzie przedszkolnym”- samodzielne organizowanie zabaw na powietrzu. 6/5

8.      „Poznajemy literki i cyferki”- praca w książce, ćwiczenia grafomotoryczne. 14/3

9.      „Cyrkowe sztuczki”- zabawa ruchowa, wymyślanie różnego rodzaju ćwiczeń, naśladowanie ich. 5/4

10.  W namiocie cyrkowym”- zabawa integrująca grupę na powietrzu, swobodne podnoszenie do góry i opuszczanie w dół prześcieradła, czerpanie radości ze wspólnej zabawy. 5/4, 1/2

11. „Klub Wiewiórka”- odgrywanie ról, śpiewanie piosenek, recytowanie wierszy podczas uroczystości przedszkolnej o sposobach zdrowego trybu życia. 7/1, 7/2

12. „Jestem…”- zabawa dramowa na tarasie, odrywanie scenek sytuacyjnych prowadząc dialog. 8/2

13. Praca indywidualna- ćwiczenie słuchu fonematycznego, wyróżnianie w wyrazach podanej głoski. 3/1

14. „Co można wybudować z klocków plastikowych”- zabawy konstrukcyjne klockami różnego rodzaju, tworzenie rozbudowanych budowli z klocków plastikowych. 10/1

 

 

TEMAT DNIA: Cyrk wita was.

1.      „Zgodnie bawimy się w grupie”- zabawy dowolne, wdrażanie do zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w zabawach. 1/3

2.      Praca indywidualna „Mój wymarzony cyrk"- wycinanka z papieru kolorowego, wycinanie elementów według własnego pomysłu. 9/2, 14/3

3.      Ćwiczenia poranne nr 33. 5/3

4.      „Klaun”- praca w grupkach, ozdabianie sylwety klauna farbami, kredkami, bibułą, materiałem, zgodna współpraca podczas pracy. 9/2

5.      „Cyrk wita was”- nauka piosenki, rozmowa na temat budowy i treści piosenki, określanie jej tempa i nastroju, zabawa ruchowa przy piosence. 8/1, 8/2

6.      „Jaki jesteś przechodniu?”- obserwowanie zachowania się ludzi, stosowanie w zasad bezpieczeństwa podczas spaceru. 6/2

7.      „W cyrku” – praca z obrazkiem, wybieranie obrazków przedstawiających przedmioty cyrku, wypowiadanie się na temat, poznawanie sposobu posługiwania się nimi.10/3

8.      „Głuchy telefon”- zabawa kołowa na dywanie, skupienie uwagi na zabawie.1/2

9.      „Berek za klaunem”- zabawa bieżna na powietrzu, przestrzeganie reguł zabawy. 5/4

10.  „Co słyszysz na początku wyrazu”- ćwiczenia słuchowe, nazywanie pierwszych głosek w wyrazach, ćwiczenie słuchu fonematycznego. 14/6

11.  „W cyrku jest…”- burza mózgów podczas pobytu na tarasie, uważne słuchanie i nie przerywanie wypowiedzi innych. 1/2

12.  Praca indywidualna - odtwarzanie prostych fragmentów melodii piosenek na grzechotce. 8/3

13.  „W kąciku wspólna zabawa”- współdziałanie w kącikach zainteresowań. 1/2

 

TEMAT DNIA: Zwierzęta z cyrku.

1.      „W jaki sposób korzystać z układanek”- zabawy stolikowe, gry, układanki, puzzle, korzystanie z nich zgodnie z zasadami ich użytkowania. 1/2

2.      Praca indywidualna - ćwiczenie słuchu fonematycznego, przeliczanie głosek i określanie ich miejsca w wyrazach – wyodrębnianie głosek w nagłosie, śródgłosie i wygłosie. 3/1, 14/6

3.      Ćwiczenia poranne nr 33. 5/3

4.      „Osiołek w cyrku”- słuchanie opowiadania nauczycielki, zapoznanie z marzeniami osiołka o występowaniu w cyrku, zadania matematyczne z wykorzystaniem sylwet bohaterów z bajki. 14/5, 13/1

5.      Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – rozwijanie percepcji słuchowej i umiejętnościom koncentracji podczas ćwiczeń gimnastycznych. 5/4

6.      Zabawy w ogrodzie przedszkolnym na pojazdach, zachowanie reguł bezpiecznej zabawy, egzekwowanie umów. 6/5, 1/2

7.      „Odgłosy z cyrku”- zabawa ortofoniczna, ćwiczenie przodu języka na zgłoskach: ss, zz, bzz, wrr, tur, itp. 3/1

8.      „Akrobacje tresera Kromkodyla”- wspólne tworzenie postaci z cyrku ,nadanie cech charakteru, odpowiednich gestów, czynności, wybór rekwizytów. 7/2

9.      „Co słychać w naszej piaskownicy”- wspólne tworzenie różnych form w piaskownicy, stosowanie zwrotów grzecznościowych. 5/4, 1/1

10.  „Super-pamięć”- zabawa dydaktyczna doskonaląca pamięć, odszukiwanie pasujących do siebie obrazków. 14/2

11.  „Rysujemy kolorową kredą na asfalcie”-  zgodna ,bezpieczna zabawa na tarasie. 6/5, 9/2

12.  Praca indywidualna - układanie różnych kolekcji, praca z grupką chętnych dzieci na tarasie przedszkolnym. 4/2

13.  „Klocki ze stołu śpią w pudełkach”- zabawy dowolne klockami przy stolikach, sprzątanie po skończonej zabawie. 2/5, 10/1

 

TEMAT DNIA: Zabawa w cyrk.

1.      „Nie krzyczymy w sali”- zabawy dowolne w sali, mówienie do siebie umiarkowanym głosem. 3/3

2.      Praca indywidualna - stwarzanie okazji do rozwijania zdolności plastycznych. 9/2

3.      Ćwiczenia poranne nr 33. 5/3

4.      „Rozwiązywanie konfliktów”- spotkanie z programem Przyjaciele Zippiego, jak rozpoznawać dobre rozwiązania. 1/4

5.      Improwizacje melodyczne”- układanie melodii do tekstów krótkich wyliczanek i śpiewanie ich, zachęcanie do tworzenia i poszukiwania nowych efektów melodycznych, kształcenie wyobraźni muzycznej poprzez stosowanie różnego rodzaju dynamiki. 8/2

6.      Gońmy lwa” -  zabawa bieżna na terenie ogrodu przedszkolnego, szybki bieg bez potrącania. 5/4, 6/5

7.      „Zgadywanki- rymowanki”- loteryjka obrazkowa, łączeni w pary obrazków, których nazwy się rymują, ćwiczeni logicznego myślenia. 14/5

8.      „Polowanie na dzika”- zabawa muzyczno-ruchowa, reagowanie na dźwięki wysokie i niskie. 8/2                                                                                                                                    

9.      „Uważaj na mnie”- umiejętne poruszanie się po ogrodzie przedszkolnym bez potrącania innych. 5/4, 6/5

10.  „Punkty na myślenie”- uaktywnienie układu przedsionkowego, który stymuluje aktywujący twór siatkowaty do pobudzania mózgu na przychodzące z zewnątrz informacje. 5/4

11.  „Rysowany wierszyk” – na tarasie, ćwiczenia grafomotoryczne na plecach kolegi, próby rysowania przez dzieci owoców lub warzyw zgodnie z treścią wiersza. 14/3

12.  Praca indywidualna- ćwiczenie słuchu fonematycznego: dokonywanie analizy sylabowej wyrazów (klaskanie, stukanie, podskoki, układanie klocków, kasztanów, cegiełek). 3/1

13.  „Cicho bawimy się w kącikach”- unikanie hałasu, opanowywanie chęci do
krzyku i głośnej rozmowy. l/2

 

 

Oczekiwane osiągnięcia dzieci:

-          Zna postaci występujące w cyrku, wie jakie jest ich zadanie podczas przedstawienia,

-          ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin