Spr[1].z gramatyki kl.III.doc

(99 KB) Pobierz
Sprawdzian wiadomości z gramatyki-zakres klasy III

 

 

 

TEST SPRAWDZAJĄCY UMIEJĘTNOŚCI

Z ZAKRESU GRAMATYKI

DLA KLAS III

 

 

 

 

                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OPRACOWAŁY:

 

IWONA DYJA

ELŻBIETA ZAJĄCZKOWSKA

SP NR 12 IM. BOLESŁAWA CHROBREGO W CZĘSTOCHOWIE

 

 

CZĘSTOCHOWA 2005

 

 

 

 

CHARAKTERYSTYKA TESTU

 

Jest to test trzypoziomowy, sprawdzający.

 

Skonstruowano w nim zadania:

a.      otwarte – krótkie odpowiedzi, z luką

b.     zamknięte – na dobieranie, wielokrotnego wyboru

 

Test ma na celu podsumowanie wiadomości i umiejętności obejmujących:

1.     Znajomości części mowy.

2.     Umiejętność układania wyrazów w kolejności alfabetycznej.

3.     Rozróżnianie głosek i liter.

4.     Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej.

5.     Rodzaje zdań.

6.     Tworzenie rodziny wyrazów.

7.     Używanie poprawnej formy czasowników.

8.     Określenie rodzaju przymiotnika z rzeczownikiem.

9.     Stopniowanie przymiotników.

10. Rozróżnianie czasowników w liczbie pojedynczej i mnogiej.

     11. Określanie liczby, osoby, czasu, czasowników.

12. Rozwijanie zdań.

13. Układanie zdań pytających i rozkazujących.

14. Tworzenie przysłów od przymiotników.

15. Samodzielne układanie zdań.

16. Przekształcanie zdań z czasu teraźniejszego na przeszły i przyszły.

 

 

 

 

 

 

L.p.

 

Uczeń potrafi

 

Kategoria celu nauczania

 

Poziom wymagań

 

1.

Czytać ze zrozumieniem tekst i wyszukać w nim poznane części mowy.

A, B, C

P

2.

Układać wyrazy w porządku alfabetycznym.

A, C

P

3.

Określić różnice między głoską a literą.

C

P

4.

Układać zdania z rozsypanki wyrazowej.

C

P

5.

Wyróżnić rodzaje zdań.

C

P

6.

Tworzyć rodzinę wyrazów.

C

R

7.

Zastosować właściwą formę czasownika w podanym zdaniu.

B, C

R

8.

Określić rodzaj przymiotnika z rzeczownikiem.

B, C

R

9.

Stopniować przymiotniki.

A, B, C

R

10.

Rozróżniać czasowniki w liczbie  pojedynczej i mnogiej  oraz odmieniać je przez osoby.

B, C

R

11.

Określić liczbę, osobę i czas czasowników.

A, B, C

D

12.

Rozwinąć zdanie stosując określone części mowy.

A, C

D

13.

Przekształcić zdanie oznajmujące w zdanie rozkazując i pytające.

C

D

14.

Utworzyć przysłówki od podanych przymiotników.

C

D

15.

Dokończyć zdanie.

C

D

16.

Przekształcić zdanie z czasu teraźniejszego na czas przeszły i przyszły.

B, C

D

OZNACZENIA

            Kategoria celu nauczania:                                   Poziom wymagań: 

             A -  zapamiętanie wiadomości                                P -...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin