PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO.doc

(133 KB) Pobierz
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

 

 

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Imię i nazwisko:

Miejsce pracy:  Oddział Przedszkolny

Okres stażu:  2 lata i 9 miesięcy (3.09. 2012 – 31. 05. 2015)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Główne cele awansu:

1.     Uzyskać stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego;

2.     Uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego;

3.     Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego;

4.       Poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty.

 

 

 

 

 

 

WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO:

 

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań,

a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. (§ 7 ust.2, pkt.1)

 

L.p

 

Zadania do wykonania

 

 

Formy i sposoby realizacji

 

Termin

 

Dowody realizacji

 

1.

 

 

Poznanie procedury  osiągania awansu zawodowego nauczyciela ze szczególnym uwzględnieniem wymagań na stopień nauczyciela mianowanego.

 

 

 

§ analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczyciela: Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006r Nr 97, poz. 674                   z późniejszymi zmianami), Rozporządzenie MENiS z dnia 1.12.2004 w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli,

§ systematyczne śledzenie zmian w prawie oświatowym,

§ napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu na nauczyciela mianowanego

 

 

cały okres stażu

 

poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, notatki

 

 

2.

 

 

Nawiązanie współpracy

z opiekunem stażu.

 

 

§ ustalenie przebiegu stażu,

§ zawarcie kontraktu (umowy o współpracy pomiędzy stażystą i opiekunem stażu),

§ przygotowanie planu rozwoju zawodowego

 

 

wrzesień 2012

 

 

 

 

 

kontrakt dotyczący współpracy nauczyciela stażysty z opiekunem stażu,

poprawnie opracowany plan rozwoju zawodowego

 

 

3.

 

 

Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.

 

 

§ obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu,

§ omówienie obserwowanych zajęć

 

w trakcie trwania stażu

 

konspekty zajęć obserwowanych, wnioski z obserwacji (notatka)

 

4.

 

 

Prowadzenie zajęć w obecności

opiekuna stażu.

 

§ przeprowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu,

§ opracowanie konspektów zajęć,

§ omówienie przeprowadzonych zajęć,

§ określenie mocnych i słabych stron

 

w trakcie trwania stażu

 

 

 

konspekty zajęć, wnioski z przeprowadzonych zajęć (notatka)

 

 

  5.

 

Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora.

 

§  prowadzenie zajęć w obecności dyrektora,

§  opracowanie konspektów zajęć

 

w trakcie trwania stażu

 

konspekty zajęć, potwierdzenie dyrektora

 

 

6.

 

 

Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym doskonaleniu.

 

§  udział w różnych formach kształcenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, szkolenia w sferze dydaktycznej, jak i wychowawczej),

§  samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez studiowanie czasopism i literatury psychologiczno – pedagogicznej,

§  uczestniczenie w Szkoleniowych Radach Pedagogicznych

 

cały okres stażu

 

 

zaświadczenia o ukończonych kursach itp.,

konspekty zajęć,

spis literatury metodyczno – pedagogicznej, notatki,

potwierdzenie udziału w spotkaniach przez dyrektora

 

 

7.

 

 

Doskonalenie i rozbudowa własnego warsztatu pracy.

 

 

§ zastosowanie w praktyce wybranych aktywizujących metod pracy,

§ gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych, scenariuszy                     i konspektów ciekawych zajęć, uroczystości przedszkolnych,

§ konstruowanie własnych narzędzi pomiaru dydaktycznego,

§  autorefleksja – określenie słabych i mocnych stron własnej pracy

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin