Imię i nazwisko:
Miejsce pracy: Oddział Przedszkolny
Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy (3.09. 2012 – 31. 05. 2015)
Główne cele awansu:
1. Uzyskać stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego;
2. Uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego;
3. Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego;
4. Poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty.
WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO:
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań,
a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. (§ 7 ust.2, pkt.1)
Formy i sposoby realizacji
1.
Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego nauczyciela ze szczególnym uwzględnieniem wymagań na stopień nauczyciela mianowanego.
§ analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczyciela: Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006r Nr 97, poz. 674 z późniejszymi zmianami), Rozporządzenie MENiS z dnia 1.12.2004 w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli,
§ systematyczne śledzenie zmian w prawie oświatowym,
§ napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu na nauczyciela mianowanego
cały okres stażu
poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, notatki
2.
Nawiązanie współpracy
z opiekunem stażu.
§ ustalenie przebiegu stażu,
§ zawarcie kontraktu (umowy o współpracy pomiędzy stażystą i opiekunem stażu),
§ przygotowanie planu rozwoju zawodowego
wrzesień 2012
kontrakt dotyczący współpracy nauczyciela stażysty z opiekunem stażu,
poprawnie opracowany plan rozwoju zawodowego
3.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.
§ obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu,
§ omówienie obserwowanych zajęć
w trakcie trwania stażu
konspekty zajęć obserwowanych, wnioski z obserwacji (notatka)
4.
Prowadzenie zajęć w obecności
opiekuna stażu.
§ przeprowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu,
§ opracowanie konspektów zajęć,
§ omówienie przeprowadzonych zajęć,
§ określenie mocnych i słabych stron
konspekty zajęć, wnioski z przeprowadzonych zajęć (notatka)
5.
Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora.
§ prowadzenie zajęć w obecności dyrektora,
§ opracowanie konspektów zajęć
konspekty zajęć, potwierdzenie dyrektora
6.
Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym doskonaleniu.
§ udział w różnych formach kształcenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, szkolenia w sferze dydaktycznej, jak i wychowawczej),
§ samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez studiowanie czasopism i literatury psychologiczno – pedagogicznej,
§ uczestniczenie w Szkoleniowych Radach Pedagogicznych
zaświadczenia o ukończonych kursach itp.,
konspekty zajęć,
spis literatury metodyczno – pedagogicznej, notatki,
potwierdzenie udziału w spotkaniach przez dyrektora
7.
Doskonalenie i rozbudowa własnego warsztatu pracy.
§ zastosowanie w praktyce wybranych aktywizujących metod pracy,
§ gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych, scenariuszy i konspektów ciekawych zajęć, uroczystości przedszkolnych,
§ konstruowanie własnych narzędzi pomiaru dydaktycznego,
§ autorefleksja – określenie słabych i mocnych stron własnej pracy
Szostakaneta