typologia klienta - opis.docx

(55 KB) Pobierz

vip_area

Klient nastawiony na „JA

Charakterystyka klienta:

P      Konsultant nie jest partnerem – klient okazuje swoją wyższość

P      Kiedy mówi: „poproszę z osoba kompetentną” – powiedz z szacunkiem:

P      ” jestem osobą kompetentną do rozwiązania tej kwestii”

P      Chce błyszczeć

P      Domaga się indywidualnego podejścia

P      Nie lubi być przypisywany do grupy, chyba że aspiruje do jakiejś grupy

P      Słowa konsultanta:” już to robię”, „osobiście dopilnuję”, „już dla pana sprawdzam”

P      Chce się czuć potraktowany indywidualnie

P      Głos pełen szacunku

P      Chce mieć coś wyjątkowego i być potraktowany bardzo indywidualnie

P      Musi czuć się lepszy od innych

P      Markowe ubraniaJ

P      Nie spoufalać się

P      Mówi: „ ja chcę, uważam” , „moim zdaniem”

P      Konsultant powie: już to robię, natychmiast, oczywiście, już dla pana sprawdzam”

 

 

 

 


MCj01965640000[1]

Klient nastawiony na „PRODUKT”

P      Fachowiec, ekspert w swojej dziedzinie

P      Ma dogłębną wiedzę

P      Wymaga: fachowych, rzeczowych informacji, konkretów, wyników, statystyk

P      Można odesłać na stronę jeżeli mamy taką możliwość, podać alternatywne źródło dodatkowych  informacji

P      Powiedz do niego :”słyszę , że rozmawiam z fachowcem”

P      Rozmowa na poziomie ekspert-ekspert

P      Chce mieć potwierdzenie z wielu źródeł

P      Dba o szczegóły

P      Nie trzeba budować z nim relacji

P      Szczegóły, konkrety, procedury

P      

MCj02810980000[1]

Klient nastawiony na „RELACJĘ”

P      Opowie historię życia zanim przejdzie do sedna

P      Chce się wygadać

P      Trzeba się odnieść do tego co mówi- jednym zdaniem

P      Szuka relacji i zainteresowania jego sprawami

P      Wyczulony na ton – domaga się empatii

P      Grupa daje mu poczucie bezpieczeństwa

P      Lubi ogólne stwierdzenia: wiele lat, wielu klientów,

P      Może próbować wpływać na konsultanta – płaczem i lamentem

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin