25 SLOWNIKI.docx

(329 KB) Pobierz

NR 25

KARTA PRACY UCZNIA

Gdzie szukać informacji?

Jak korzystać ze słowników? Ćwiczenia

PUNKTY

PODPIS RODZICA/ WYCHOWAWCY

                                                       IMIĘ I NAZWISKO ……………………………………………..

                                                  DATA …………………………………………..

WIADOMOŚCI

1.        Rodzaje słowników.

 

ZADANIA

1.    Podaje wyrazy, którymi można zastąpić powtarzające się słowa-

  Słownik …………………………………………………………………………..

 

2.   W tym słowniku znajdziesz, co oznacza np. zwrot „pisać coś na kolanie”-

  Słownik………………………………………………………………………………….

 

3.   W tym słowniku sprawdzisz, czy forma wyrazu, który chcesz użyć, jest poprawna- Słownik…………………………………………………………………………………………..

 

4.   Poprawną pisownię trudnych wyrazów sprawdzisz w tym słowniku-

Słownik ……………………………………………………………………………………

 

 

ĆWICZENIA

1.    POPRAW PRACĘ PAWŁA. Zastąp wyraz „ fantastyczny” synonimami. Z jakiego słownika skorzystasz?

Wczoraj skończyłem lekcje o 13.25. Pogoda była ..........................................., więc umówiliśmy się z chłopakami na mecz. Gra była .............................................Stałem na bramce i  nie wpuściłem ani jednego gola. Koledzy mówią, że jestem .........................................  bramkarzem i na pewno zrobię karierę. Czas płynął szybko, a ja zapomniałem, że miałem pomóc mamie w porządkach. Pobiegłem do domu, jak tylko mogłem najszybciej.

2.   Sprawdź pisownię następujących wyrazów. Skorzystaj z odpowiedniego słownika. Uzupełnij wyrazy rz/ż.

ja...yny   -   je...yny                             po...eczka   -   po...yczka

...ądanie   -   ...ądzenie                         wyda...enie   -   wyra...enie

po...ądany   -   po...ądny                       mro...onka   -   m...onka

3.   W podanych zdaniach SKREŚL WYRAZ NIEPOPRAWNY. Z którego słownika skorzystasz?

 

·         Moja młodsza siostra ma 2 lata, ale już  UMI,  UMIE  sama założyć  SWETER,  SWETR.

 

·         Wczoraj wieczorem  POSZEDŁEM,   POSZŁEM   do kolegi, aby   WZIĄŚĆ,  WZIĄĆ od niego nową grę komputerową.

 

·         Nie umiem  WYMYŚLIĆ,   WYMYŚLEĆ   wiersza o wiośnie. Dlaczego moje koleżanki UMIĄ,  UMIEJĄ  ?

 

·         Do ciasta potrzebujesz  PÓŁTORA,   PÓŁTOREJ   kilograma jabłek.  UMIESZ,   UMISZ upiec sama to ciasto?

 

·         Obcokrajowcy nie   ROZUMIĄ,   ROZUMIEJĄ , że rzeczownik „drzwi” nie ma liczby POJEDYNCZEJ,   POJEDYŃCZEJ.

 

ZADANIE DOMOWE

1.      
E:\Dokumenty\SPECIAL5\MATERIAŁY\MIĘDZY NAMI\JESTEŚ MIĘDZY NAMI\skanuj0002.jpg

 

 

 

 


E:\Dokumenty\SPECIAL5\MATERIAŁY\MIĘDZY NAMI\JESTEŚ MIĘDZY NAMI\skanuj0001.jpg
2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


E:\Dokumenty\SPECIAL5\MATERIAŁY\MIĘDZY NAMI\JESTEŚ MIĘDZY NAMI\skanuj0003.jpg
3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZADANIE DOMOWE 3B

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin