kryteria oceniania kl I.docx

(34 KB) Pobierz

 

 

KRYTERIA OCENIANIA

OSIĄGNIĘĆ DYDAKTYCZNYCH UCZNIÓW

klasy I w edukacji wczesnoszkolnej

 

              1. Mówienie i słuchanie

 

Punkty podstawy programowej

Poszczególne oceny cyfrowe otrzymuje uczeń, który:

2

3

4

5

6

1.1.a

 

 

1.1a, 1.1b

 

1.1a

 

 

1.1.c

 

 

 

1.3.c

 

 

 

1.3.a,b

·         na pytania odpowiada najczęściej jednym wyrazem

·         ma problemy z wyrażeniem myśli w rozmowie

·         często nie słucha i nie rozumie wypowiedzi innych

·         ukierunkowany pytaniami przedstawi treść wysłuchanego tekstu

·         wygłasza krótkie wiersze z pamięci przy pomocy nauczyciela

·         nie wyraża chęci uczestnictwa w zabawie teatralnej, nie posługuje się rekwizytami w odgrywanych scenkach

·         wypowiada się na dany temat w formie prostych zdań

·         czasami ma problemy z wyrażeniem myśli i uczuć w rozmowie

·         słucha i chce zrozumieć co przekazują

 

·         opowiada samodzielnie treść wysłuchanego tekstu , czasami myli kolejność zdarzeń

·         wygłaszając wiersze z pamięci popełnia nieliczne pomyłki

·         czasem uczestniczy w zabawie teatralnej, posługuje się rekwizytami

·         chętnie wypowiada się na podane tematy w formie zdań rozwiniętych

·         zazwyczaj wyraża myśli i uczucia w rozmowie

·         słucha i zazwyczaj rozumie wypowiedzi innych

·         opowiada samodzielnie treść wysłuchanego tekstu używając prostych zdań

·         recytuje wiersze z pamięci z odpowiednią intonacją

·         uczestniczy w zabawie teatralnej, posługuje się rekwizytami ilustruje gestem zachowania

·         wypowiada się zdaniami rozwiniętymi, często złożonymi

·         potrafi samodzielnie wyrazić myśli i uczucia w rozmowie

·         słucha i rozumie wypowiedzi innych

·         samodzielnie opowiada wysłuchane treści , używając zdań rozwiniętych

·         interpretuje wygłaszane teksty z zastosowaniem odpowiedniej intonacji, tempa i pauz

·         uczestniczy w zabawie teatralnej, ilustruje gestem zachowania, posługuje się rekwizytami

·         samodzielnie tworzy  wypowiedzi bogate w treść

·         zwraca uwagę na poprawność wypowiedzi swoich i innych

·         potrafi obronić własne zdanie

·         wykazuje wysoką kulturę słowa

·         z własnej inicjatywy uczy się wierszy na pamięć, bierze udział w konkursach recytatorskich

oraz zabawie teatralnej

2. Pisanie

1.2.c

 

 

 

1.2.c

 

 

 

 

 

1.2.c

 

 

1.2.c

 

1.2.c

·         myli podobne litery , nie zwraca uwagi na prawidłowe połączenia liter w wyrazach

·         nieprawidłowo rozmieszcza wyrazy w liniaturze , nie rozdziela wyrazów w zdaniach , pisze niestarannie

 

·         przepisuje teksty popełniając  liczne błędy 

·         próbuje pisać z pamięci wyrazy

·         ma problemy ze sformułowaniem i zapisaniem zdania na określony temat

·         odtwarza kształty liter , stara się dbać o poprawność graficzną pisma

·         na ogół poprawnie rozmieszcza wyrazy w zdaniach, niekiedy popełnia błędy , stara się dbać o estetykę pisma

·         przy przepisywaniu popełnia błędy

 

·         pisze z pamięci często popełniając błędy

·         układa i zapisuje krótkie proste zdania na określony temat

·         poprawnie pisze  litery , dba o poprawność graficzną pisma

 

·         prawidłowo rozmieszcza  wyrazy w zdaniach , pisze starannie i czytelnie

 

 

·         przepisując popełnia nieliczne błędy

 

·         w pisaniu z pamięci popełnia nieliczne błędy

·         układa proste zdania na określony temat 

·         prawidłowo odtwarza kształty liter i ich połączenia w wyrazach pisze w dobrym tempie

·         poprawnie pisze  wyrazy w liniaturze i właściwie rozmieszcza tekst na stronie , pisze starannie, kształtnie i estetycznie

·         przepisuje poprawnie teksty

 

·         pisze bezbłędnie z pamięci

·         potrafi samodzielnie ułożyć i zapisać zdania na określony temat

·         dba o estetykę ćwiczeń i zeszytów, pisze bez pomyłek i poprawek w bardzo dobrym tempie

 

 

 

 

 

·         pisze bezbłędnie teksty ortograficznie, bierze udział w konkursach ortograficznych

 

 

 

3. Czytanie

 

1.2.b

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.c

 

 

 

1.2.e

 

 

1.2.d

 

 

·         czasem robi  błędy w analizie i syntezie słuchowo-wzrokowej wyrazów , czyta głoskując proste , krótkie wyrazy , czyta w bardzo wolnym tempie

 

 

 

 

·         ma trudności ze zrozumieniem czytanych tekstów,

 

·         czyta fragmenty lektur

 

 

·         próbuje różnicować określenia: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie, ma kłopoty z nazywaniem i rozpoznawaniem niektórych

 

·         dokonuje analizy i syntezy słuchowo-wzrokowej krótkich wyrazów , czyta teksty drukowane  sylabami , przy tekstach pisanych głoskuje , czyta poprawnie dłuższe wyrazy , czyta w wolnym tempie

 

·         czyta cicho z częściowym zrozumieniem proste , krótkie teksty

·         czyta lektury wskazane przez nauczyciela

 

·         różnicuje określenia: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie, czasami popełnia błędy

·         uczeń dokonuje analizy i syntezy wyrazów , czyta globalnie pojedyncze wyrazy pisane i drukowane , czyta poprawnie i płynnie , czyta w dobrym tempie

 

 

 

·                     czyta cicho ze zrozumieniem proste teksty

 

·         chętnie czyta lektury i inne książki

 

·         rozpoznaje określenia: : wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie

·         czyta globalnie wyrazy, zdania oraz teksty drukowane i pisane , czyta poprawnie , płynnie i wyraziście , czyta w bardzo dobrym  tempie

 

 

 

 

·         czyta cicho ze zrozumieniem , w pełni rozumie czytany tekst

 

·         chętnie czyta książki i czasopisma dziecięce

 

·         posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie

·         czyta bezbłędnie teksty nowe stosuje modulację głosu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·         jest aktywnym czytelnikiem biblioteki

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin